جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع):

محور همه فتنه‌ها در کشور ما بُت نفس بود

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: آن چیزی که محور فتنه‌های مختلف به خصوص فتنه ۸۸ در کشور ما بود بُت نفس بود.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۲۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ احمد شفائی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) مشهد برگزار شد، گفت: سوالی که در ذهن خیلی‌ها مطرح می‌شود این است که امروز بعد از گذشت ۹ سال از فتنه ۸۸ آیا باز هم نیاز به بازخوانی و طرح موضوع است؟

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: در بین کارشناسان و سیاسیون دو دیدگاه و پاسخ به این موضوع وجود دارد، عده‌ای معتقدند طرح و بازخوانی این مسائل انسجام و وحدت ما را خدشه‌دار می‌کند و گذشته‌ها گذشته، اما گروهی معتقدند نه تنها باید فتنه ۸۸ را بازخوانی کنیم بلکه باید همه حوادث انقلاب اسلامی را در زمان خودش و متناسب با اقتضائات زمانی برای درس گرفتن، عبرت‌آموزی و برای آماده شدن جهت فتنه‌های پیش رو بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ اولین یا آخرین فتنه نبوده، افزود: در طول تاریخ بشر فتنه‌های متعددی به وقوع پیوسته است، در دوره حضرت موسی (ع) در یک غیبت کوتاه فتنه سامری آسیب زیادی به بنی‌اسرائیل زد، در دوره عیسی (ع) همینطور و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز فتنه‌های زیادی توسط مشرکان، یهودیان و منافقان طراحی شد.

شفائی ادامه داد: زمان حکومت امیرالمومنین (ع) فتنه‌های بزرگی مانند جنگ جمل، صفین و نهروان را به راه انداختند، در عصر انقلاب اسلامی هم فتنه‌های زیادی در این ۴۰ سال طراحی شد، اما با رهبری، ولی فقیه و بصیرت مردم آگاه خنثی شد، اگر چه هزینه‌ها و خسارت‌های زیادی به ما تحمیل شد.

وی اظهار کرد: آیا می‌شود گفت همه طراحان فتنه منافق و خائن و جاسوس بودند؟ قطعا جواب منفی است، البته منافقان و نفوذی‌ها نقش بارزی در فتنه‌ها داشتند، اما آن چیزی که محور فتنه‌های مختلف به خصوص فتنه ۸۸ در کشور ما بود بُت نفس بود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بزرگترین بتی که می‌شود برای انسان ترسیم کرد همین بت نفس است، زمانی که انسان به جای خدا نفسش را پیروی کند، قطعا در جبهه شیطان است و می‌تواند خسارت‌های زیادی را به امام زمان خود و جامعه بزند.

وی ادامه داد: شاید مهمترین خسارتی که در فتنه ۸۸ بر ما تحمیل شد مخدوش شدن اعتماد مردم به نظام بود، در طول ۸ ماه خیانتی که به این کشور کردند توانستند بخشی از مردم را گمراه و با خود همراه کنند.

شفائی با بیان اینکه خسارت‌های فتنه ۸۸ در عرصه بین‌المللی هم غیر قابل اغماض است، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در سال ۸۸ چهره نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی مخدوش و با اقدامات‌شان دشمنان ما را امیدوار کردند و آسیب جدی به وحدت ملی و انسجام اسلامی زدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر همه این‌ها، خسارت‌های مالی فراوانی هم به کشور تحمیل شد، ادامه داد: از حافظان امنیت تلفات گرفتند، ما شهدایی تقدیم کردیم، بعضی مردم را کشتند و خیلی‌ها را مجروح کردند، هشت ماه در شهر‌های بزرگ کشور آشوب و بلوا به پا کردند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) یاد آور شد: از حضور ۸۵ درصدی مردم در پای صندوق‌ها که می‌توانست پشتوانه بزرگی برای انقلاب باشد سوءاستفاده کردند و خسارت‌هایی زدند که سال‌ها است تاوانش را پس می‌دهیم.

وی گفت: مردم ما با وجود همه سختی‌ها و تبلیغاتی که در این هشت ماه اتفاق افتاد، در زمان مقتضی، زمانی که چهره کریه عوامل فتنه مشخص شد، به صورت منسجم، خودجوش و هماهنگ به خیابان‌ها آمدند و حماسه ۹ دی را آفریدند.

شفائی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این مقطع هشت ماهه، از هر فرصتی برای بصیرت‌افزایی استفاده کردند و به این ترتیب چهره واقعی فتنه‌گران افشا شد و کسانی که از ۴ ماه قبل از انتخابات جوانان را با رقص و پایکوبی به خیابان‌ها کشیده بودند روسیاه و منزوی شدند.

وی خاطر نشان کرد: فتنه‌گران و عوامل‌شان حتی به مقدسات این مردم هم رحم نکردند و به مسجد و موکب حمله و عزاداران امام حسین (ع) را مجروح کردند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان این مطلب که اولین دستاورد حماسه ۹ دی استکبارستیزی بود؛ ادامه داد: از دیگر دستاورد‌های ارزشمند این حماسه حمایت همه جانبه مردم از نظام اسلامی، تجدید میثاق با امام و شهدا و نمایش عشق به ولایت و روحیه ولایت پذیری و در یک جمله پایانی بر یک دوره هشت ماهه هرج و مرج در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: هر روزی که به عمر انقلاب اضافه می‌شود بر دشمنی دشمنان قسم خورده ما هم افزوده می‌شود، پس مهم‌ترین نکته‌ای که الان باید مدنظر داشته باشیم صبر و استقامت در جنگ اقتصادی و عملیات روانی است.

شفائی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس منکر مشکلات موجود در کشور نیست؛ افزود: در عین حال پیشرفت‌های غیر قابل انکاری هم داشتیم که نباید نادیده گرفته شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها