خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اذعان کرد:

حضور همزمان و بدون تداخل دستگاهها، عامل کاهش آسیب دیدگی در حوادث

هاشمی گفت:باید بیاموزیم همزمان و در آن واحد، بدون تداخل در صحنه حاضر شده و کارکرد داشته باشیم چرا که این امر در بحث نتیجه و ارزیابی بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۲۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سومین کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی به ریاست دکتر آصفی و با حضور مدیران دستگاه های امدادرسان و خدماتی در سالن جلسات هلال احمر قزوین برگزار شد.

حکمت اله هاشمی در این جلسه بیان کرد:استراتژی کارگروه تخصصی تدوین طرح عملیاتی بود که بر این اساس سعی شد در بحث پیگیری ها برنامه هایی بر اساس برنامه های مدیریت بحران اجرا شود.

وی گفت:تحلیل و نتیجه این کارگروهها به کشور ارسال شد و سعی شد و در همین راستا تفاهم نامه ای با ارگانها انجام شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: صحنه های حادثه ای به هم ریخته و نامنظم است بنابراین جهت تسریع در امر امداد و نجات باید تعامل مناسبی بین دستگاههای امدادی وجود داشته باشد.

هاشمی عنوان کرد:در شیوه مدیریت نگاه گسترده نیاز است و کارگروه امداد به تنهایی نمی تواند مدیریت در امور داشته باشد و در ارزیابی ها اطلاعات کارگروههای دیگر احصا شده و بر همین اساس برنامه ها طراحی می شود.

وی افزود:باید بیاموزیم همزمان و در آن واحد، بدون تداخل در صحنه حاضر شده و کارکرد داشته باشیم چرا که این امر در بحث نتیجه و ارزیابی بسیار موثر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد:
ارزیابی میران مشارکت دستگاهها نشان دهنده پای کار بودن دستگاههای امدادی و خدمات رسان است طوری که در هر زمان از شبانه روز برای نجات آسیب دیدگان حضور داشتند.

وی ضمن اشاره به معین بودن استان قزوین در بحث امداد به تهران خاطرنشان کرد:باتوجه به اینکه استان قزوین معین تهران است پنج نقطه برای بازدید از تهران در نظر گرفته ایم است و بازدید از این پنج نقطه به زودی انجام خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به انجام مانورهای عملیاتی در دستگاهها عنوان کرد:مانور عملیاتی از سوی دستگاههای مختلف داشتیم اما این.مانورها لسیار ابتدایی است بنابراین ما یک سناریوی قوی طراحی با نظارت مدیریت بحران کردیم که امیدواربم تا پایان سال اجرا شود.

هاشمی گفت:شرکت نفت مانورهای بسیار خوبی اجرا کرده و شرکت هواپیمایی نیز تفاهم نامه ای را عقد کرده که در زمان نیاز جهت امداد از طریق هواپیماهای خود، حضور خواهد داشت همچنین قایق امداد و نجات هلال احمر که بسیار مجهز است را در زمان نیاز در اختیار اداره آب جهت امور امدادی و نجات قرار دادیم.

وی اضافه کرد:در حوادث و سوانح نیز یک تیم ارزیابی متشکل از همه‌ی ارگان ها داریم و بر اساس ارزیابی میدانی شورای هماهنگی این تیم برنامه ریزی لازم را خواهد داشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به نقش NGO ها در بحث امداد و نجات افزود:متولی NGOها امور اجتماعی استانداری است که این NGOها یکی از ارکان فعال جامعه هستند و اگر استانداری حمایت کند ما آنها را برای مقابله با بحران آماده می کنیم.

هاشمی بیان کرد:کارگروهی در صدا و سیما برگزار شد جهت اطلاع رسانی و این تعامل ایجاد شد که برنامه های کارشناس محوری را به سمت عملیات محوری سوق دهیم و مردم به عینه شاهد علل آسیب دیدگی ها در حوادث و نحوه امداد باشند.

وی در پایان گفت:هدف ما کمک به انسانهای آسیب دیده است و این کارگروهها در جهت ارایه راههای مناسب در این راستا می باشد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار