روزهای اخیر شاهد بودیم که بیمارستانی در مرکز استان بعداز ۱۱ساله طولانی توسط وزیر بهداشت افتتاح شد،نفس احداث بیمارستانی مجهز و باکیفیت،پسندیده است وجای تقدیر وتشکردارد اما این قابل اقناع نیست.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۱۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
یادداشت حمید آذربو دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علوم در خصوص حواشی افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، در این یادداشت آمده است:
با پیروزی جمهوری اسلامی و باوجود چالش‌ها وموانع ایجادشده خارجی، خدمات زائدالوصفی در اقصی نقاط این کشور شده و مجال آن نیست که به آن اشاره شود؛ لیکن در این مقال برآنیم تا فرهنگی مذموم را که از سوی برخی مدیران و وکلای مردم به کرات انجام می‌شود ودر شان جمهوری اسلامی نیست را نقدکرده تا من بعد رویه‌ای جدیدحاصل شود.
روزهای اخیر شاهد بودیم که بیمارستانی در مرکز استان بعداز ۱۱ ساله طولانی توسط وزیر بهداشت افتتاح شد، نفس احداث بیمارستانی مجهز و باکیفیت، پسندیده است وجای تقدیر وتشکردارد، اما این قابل اقناع نیست، لیکن انتقادات اساسی این است که: اولاآیا شایسته مردم محروم و وفادار به نظام این دیار است که اکنون صاحب همچنین بیمارستانی بشوند؟ دوم اینکه چگونه است که برخی وکلای استان درمجلس و تعدادی از مدیران استانی شان این مردم را بواسطه‌ی سطح پایین مطالبه گری و قدرت چانه زنی خود تنزل می‌دهند.
مورد عینی آن در افتتاح همین بیمارستان؛ وکلای مردم و مدیران علوم پزشکی در محوطه‌ی این بیمارستان جهت بهره برداری زودهنگام! سازو نقاره‌ای آورده و پایکوبی و رقص راه انداختند! جالب این است چند متر آن طرف‌تر این بزم چاپلوسانه، بازنشستگانی معترض، جوانانی ناراضی از استخدام‌های غیرقانونی تجمع کرده و هیچ یک از این مدیران فریادرس آن‌ها نبوده ونیست!
محرومیت مدیران و وکیل شایسته زمانی مشهودتر می‌شود که دیارمان را با استان‌های همجوار همچون خوزستان، اصفهان و فارس مقایسه میکنیم که در آنجا وزیران را به محیط آکادمیک شهرشان یا به نقاط محرومشان برده تا پاسخگوی مطالبات مردمشان باشد و وضعیت ناراضی را ببیند، حال آنکه درمرکز استان ما برای وزیر سازو نقاره آورده و با کنش چاپلوسانه‌ی خود اجازه نمی‌دهیم محرومیت بخوبی نشان داده شود.
واز سویی این وزیر باید پاسخگو باشد که چطور از ۱۱ سال انتظار برای افتتاح این بیمارستان ۶ سال در زمان وزارت ایشان بوده و اکنون بعدازاین زمان طاقت فرسا باید افتتاح بشود؟ این چه مدل مدیریتی است که وکیل و مدیر ما بجای اینکه اجازه بدهند وزیر بهداشت عمق ناراحتی مردم را ببینید، صدای سازه ونقاره بلند کرده تا صدای معترضین شنیده نشود.
این رسم اشتباه تملق گونه برخی نمایندگان و مدیران سبب شده که فاصله‌ی مدیران کشوری با مردم محروم استان ما بیشتر شود و بجای اینکه آن‌ها بگونه‌ای عمل کنند که وزرا درد‌های مردم را بیشترلمس کنند، جشن و پایکوبی راه میندازند که برداشت ذهنی وزرا، با دیدن این موارد اینگونه شکل بگیرد که همه‌ی مردم راضی اند.
در حالی که همین مردم ساز دلشان تنها با خدمت صادقانه کوک شدنی است نه با تبلیغات عوام پسندانه و عوام فریبانه، انتظار می‌رود که جهت تجربه‌ای هم شده باشد مدیران ما از استان‌های دیگر کارآموزی یاد بگیرند چرا که نمونه‌ی همچنین بیمارستانی در استان‌های دیگر با بازه‌ی زمانی خیلی کمتری ساخته شده است.
ارسال نظرات