خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استاندار:

برخی دستگاههای خدمات رسان، مغازه تجاری شده اند/تفاهم نامه دستگاهها با بخش کشاورزی، زیر ذره بین بازرسی استانداری

حبیبی عنوان کرد:تفاهم نامه های دستگاهها با سرمایه گذاران بخش کشاورزی از سوی بازرسی استانداری مورد بررسی جدی قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۲۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد اجرایی محصولات گلخانه ای استان صبح امروز به ریاست منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در سالن جلسات امور اقتصادی استانداری با حضور مسوولان دستگاههای استان برگزار شد.
حبیبی در این جلسه با اشاره به وجود مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری استان بیان کرد:
دستگاههای خدمات رسان وظیفه خدمات رسانی دارند. مسوولان دستگاهها باید تعامل لازم را با سرمایه گذاران پروژه های استان داشته باشند.
وی گفت:برخی دستگاههای خدمات رسان ما مغازه تجاری شده اند و نرخ خدمات خود را با مغازه ها هماهنگ می کنند و با ارایه خدمات ناقص نمی دانند چه بلایی بر سر سرمایه گذار می آورند در حالی که مشکل سرمایه گذاران، امضاهای مدیران دستگاههاست.
معاون امور اقتصادی استاندار اظهار کرد:تفاهم نامه های دستگاهها با سرمایه گذاران بخش کشاورزی از سوی بازرسی استانداری مورد بررسی جدی قرار می گیرد.
حبیبی عنوان کرد:اگر یک نفر روزنه ای در مسیر اشتغالزایی استان ایجاد کند موجب دعای خیر و وجود برکت در جامعه و زندگی فردی میشود. باید به فکر طرحی نو باشیم چرا که این نگاههای منجمد موجب از بین رفتن سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار می شود.
وی افزود:در مورد مجتمع گلخانه ای نودهک تا دهه فجر باید تکلیف جذب سرمایه گذار مشخص شود.
از مهمترین اهداف استان جذب سرمایه گذار است.
معاون امور اقتصادی استاندار تصریح کرد:علیرغم ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی، مسوولان دستگاهها تلاشی در جهت ایجاد این ظرفیتها ندارند و کار را با انگیزه انجام نمی دهند. توسعه مستمر گلخانه ای باید جزو الویتهای جهاد کشاورزی باشد.
حبیبی خاطرنشان کرد:کار استانداری نظارت بر دستگاهها در اجرای قانون است. روند کار اصلا مناسب نیست اما ما حتما تعیین تکلیف می کنیم چرا که کار برای مردم بسیار مهم است.
وی اضافه کرد:سهم هر شهرستان هرهفته با ارایه گزارش به ما مشخص می شود و روند کار مورد بررسی قرار می گیرد. جهت گیری ما به سمت مجتمع های گلخانه ای است اما هنوز پرونده شسته و رفته ای در این بخش وجود ندارد. با وجود تسهیلات هشت درصد هنوز پرونده ای در جذب سرمایه گذار در این بخش وجود ندارد.
معاون امور اقتصادی استاندار تصریح کرد:استعلامهای مربوط به مجتمع های گلخانه ای در ارایه مجوز دستگاهها ظرف ده روز باید مشخص شود و در غیر این صورت از طریق ستاد سرمایه گذاری استان این مجوز ارایه میشود.
حبیبی گفت:از هزار میلیارد بخش صادرات، هشتاد درصد در بخش صنعت و ده درصد در بخش کشاورزی است و تنها راه افزایش این میزان ایجاد مجتمع های گلخانه ای است.
وی ادامه داد:موضوع گلخانه ها با جدیت باید پیگیری شده و تا پایان سال باید تکلیف این گلخانه ها در شهرستان های استان مشخص شود.

پ1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار