طرح تشکیل کانون سلامت محله با اجرای آزمایشی از 5 روستای هدف، به 40 روستا تا دهه فجر افزایش پیدا می کند.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۹۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، طرح تشکیل کانون سلامت محله با اجرای آزمایشی از 5 روستای هدف، به 40 روستا تا دهه فجر افزایش پیدا می کند.
به نقل از روابط عمومی سپاه قائمشهر ، دومین مجمع عمومی شورای راهبردی بسیج ، در کنار شهدای خوشنام حسینیه ی عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شد .
دکتر گران رئیس کارگروه سلامت با تشریح تشکیل کانون سلامت محله در این مجمع گفت : با راه اندازی تیم های سلامت در مراکز جامع خدمات شهر و روستا با شناسایی معضلات ، بیماری ها و مشکلات جامعه به برطرف کردن و یا کاهش دادن آن ها تلاش می کنند .
ریاست شبکه ی بهداشت قائم شهر در ادامه افزود : در سال 97 اجرای ویزیت رایگان را به صورت متناوب با حضور متخصصین پزشکی از جمله فیزیوتراپ ها ، مشاوران روان شناسی ، چشم پزشکی و ... هر یک ماه 2 بار در مناطق محروم و مورد هدف به مرحله ی اجرا گذاشته ایم .
وی با اشاره به سابقه ی بسیج در حل بحران های کشور به اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در اوایل انقلاب توسط بسیج اذعان کرد : در شاخص این واکسیناسیون ، کشور ایران جزو 10 کشور برتر دنیا قرار دارد و تا به مرحله ی ریشه کنی این بیماری رسیده است و اگر وزارت بهداشت از تمام امکانات و نیرو های تحت امرش بهره می بُرد ، تنها می توانست 20 درصد این معضل را حل کند اما با حضور و تلاش بی وقفه ی بسیج موفقیت 99 درصدی سلامت بهداشت در جامعه رقم زده شد .
دکتر گران در خاتمه خاطر نشان کرد: کانون سلامت محلات کار خود را به صورت آزمایشی(پایلوت) در 5 روستا در سطح شهرستان قائم شهر با مرکزیت خانه های بهداشت ، دهیاری ، پایگاه بسیج و مساجد که مالکیت آن در زیرمجموعه ی وزارت بهداشت نباشد ، آغاز کرد و در افق این کار 40 مکان تا 22 بهمن امسال با شناسایی افراد خیر ، در امرکمک به شناسایی و حل معضلات و بیماری های منطقه مورد نظر می باشد که به فضل الهی به آن دست پیدا خواهیم کرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها