خبرهای داغ:
فرزند شهید علیخانی گفت: آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۸۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

نوذر علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: سومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سردار رشید اسلام شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: این آئین معنوی با حضور خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی روز چهار‌شنبه دوازدهم دی‌ماه همزمان با بیست و پنجم ربیع‌الثانی سال 1440 هجری قمری از ساعت 14 آغاز می‌شود.

فرزند شهید علیخانی در ادامه بیان کرد: سومین سالگرد شهادت سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان در تالار اجتماعات شرکت ملی حفاری واقع در اهواز، ملی راه، خیابان شهید سید فخرالدین طباطبایی نژاد(زاویه) نرسیده به ناحیه مقاومت امام علی(ع) برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم یاد این شهید را گرامی می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز حضور می‌یابند که اجرای آن بر عهده نصرالله رضاییان از مجریان توانمند خوزستان است.

علیخانی عنوان کرد: سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان سخنرانی می‌کند.

فرزندشهید علیخانی اضافه کرد: همچنین در این برنامه صادق آهنگران از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به حماسه‌سرایی و شعرخوانی می پردازد.

 

به گزارش بسیج شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم اهواز است که در تاریخ سوم خردادماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان دیده به جهان گشود.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی و باصفای آنها کرد.

این فرزند دلیر خوزستان برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) عازم سوریه شد و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

این دلیرمرد در روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان‌طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات
پر بیننده ها