خبرهای داغ:
پیشنهاد ما به دولت دراین شرایط سخت و حساس کشور این است که بودجه و هزینه های این بیماری خطرناک را در اولویت قرار بدهند.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۶۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دکتر قوام نصیری، رئیس انجمن رادیو تراپی انکولوژی کشور گفتند: کسی که در برابر مسائل اجتماعی احساس خطر کند و در این عرصه به مردم خدمت رسانی کند، قابل تقدیر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شاهد شیوع بیماری سرطان درکشور هستیم و خیلی افراد فوت کردند و دست بگریبان هستند ،هزینه این بیماری و ترس از خطر را به آن دو چندان کرده است، افزودند: به همین دلیل می توان گفت این بیماری ازخطرناک ترین بیماریها و در رتبه اول قرار دارد.

معظم له بیان داشتند: این بیماری از آن جهت که نسبت به بیماریهای دیگر پیشرفته تر، ناشناخته تر و درمان آن در هاله ای از ابهام قرار دارد، جزء بیماریهای خطرناک و از نظر خطرناک بودن در رتبه اول قرار دارد.

 ایشان افزودند: پیشنهاد ما به دولت دراین شرایط سخت و حساس کشور این است بودجه و هزینه های این بیماری خطرناک را در اولویت قرار بدهند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:  افرادی که در این رشته درس خوانده اند، می توانندخدمت کنند ولی ابزار آن برای درمان بهتر نیست، دراین رابطه دولت و خیرین می توانند به کمک مردم و متخصصان بیایند و زمینه نجات آدم ها را فراهم کنند.

 معظم له افزودند: درمورد پیشگیری این نوع بیماری که چطور می شود جلوی آن را گرفت، کم رنگ گفته شده است و یا نگفته و اطلاع رسانی نکرده اند و یا ناشناخته است، باید سعی کرد در رابطه با پیشگیری مسائلی گفته شود تا مردم بتوانند جلوی این بیماری خطرناک را که هزینه زیادی دارد، را بگیرند.

  ایشان افزودند: اگر برنامه پیشگیری درست  تبیین شود، مراجع بگویند، فرهنگ سازی شود و خیرین پای کار بیایند، می توان کارهای بزرگ و بهتری انجام داد.

ارسال نظرات