خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر این که همه باید قدردان دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: سیاه نمایی و پررنگ نشان دادن نقاط ضعف کشور، از مهم ترین شگردهای جنگ روانی دشمن است.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۵۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، با بیان این که سیاه نمایی از وضع موجود یکی از مهم ترین شگردها و ترفندهایی است که در طول چهار دهه از عمر انقلاب همواره از سوی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران جریان داشته است، اظهار داشت: هدف دشمنان در این ترفند، ارائه چهره ای منفی و سیاه از دستاوردهای مثبت انقلاب و باارزش جلوه دادن اقدامات بی ارزش و منفی دشمنان نظام بوده است.

وی با اشاره به این که آن ها در همین راستا هر از گاهی مساله ای کوچک که در گوشه و کنار کشور اتفاق می افتد را به مسأله ای جهانی تبدیل می‌کنند، افزود: فاسدی در گوشه ای از کشور ظلم یا تجاوزی مرتکب می شود، به سرعت تبدیل به تیتر یک می شود و ریشه یابی های نامعقول از آن ارائه می گردد که مثلاً چون در حکومت ایران روابط جنسی آزاد نیست، چنین اتفاقاتی می افتد، در حالی که از آمار و ارقام هولناک ظلم و تجاوز در غرب دم نمی زنند.

وی اضافه کرد: یا به عنوان مثال ساختمانی بر اثر بی احتیاطی عده ای آتش می گیرد، چند آتش نشان جان برکف و فداکار برای نجات جان مردم در میان شعله های آتش جان می سپارند، این اتفاق به سرعت تبدیل به یک مسئله ملی می شود تا آن را دلیلی بر بی کفایتی، ناتوانی و ناکارامدی حکومت قلمداد کنند؛ گویی همه اتفاقات ناگوار در ایران می افتد و ایران کشوری بدبخت، بی عرضه و ناتوان است و همه چیز در حال سوختن و نابودی است، اما در برابر اتفاق مشابهی که در انگلستان می افتد و بر اثر آتش گرفتن یک مجتمع آپارتمانی و بی تفاوتی آتش نشانان آن منطقه دهها نفر از ساکنان مجتمع زنده زنده در آتش می سوزند، کسی گویا آن را اصلاً نمی بیند و همه به سادگی از کنار آن می گذرند!

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: مسلماً کسی منکر ضعف ها و مشکلات موجود نیست بلکه روی اصلی سخن در مورد بی انصافی کردن در قضاوت و بزرگنمایی مشکلات در کنار نادیده گرفتن جهات مثبت است، چه آن که وجود ظلم و فساد در کشور قابل انکار نیست اما بزرگنمایی این معضل و ارائه چهره ای تماماً فساد و زشتی در ایران هم قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: از این حیث بنده معتقدم تبلیغ فساد سیستماتیک و نادیده گرفتن ریشه های خارجی آن نادرست است، کما این که رویکرد غربزدگی و تصور وضعیت گل و بلبل در آن دیار و چشم بستن بر انبوه معضلات آنان هم قابل پذیرش نیست و سوال ما این است که چرا باید وجود مفسدان و اخلالگران را نشانه ضعف حکومت و برخورد قاطع با آنان را دلیل بر نقض حقوق بشر معرفی کرد و چرا باید همه چیز را آشفته و سیاه دید و چشم بر انبوه دستاوردهای نظام و انقلاب بست؟!

حجت الاسلام ملک زاده همچنین بیان داشت: از سوی دیگر جای طرح این سوال است که چرا نباید دشمنی های بدخواهان نظام و مردم ایران را دید و دشمنان سرسخت را دلسوز مردم خواند؟! چرا باید با وارونه جلوه دادن حقایق، سلسله پیروزی های انقلاب و شکست دشمنان ایران را نادیده انگاشت؟! آیا شکست توطئه های آمریکا علیه ایران در منطقه را می توان انکار کرد؟ آیا در جنگ های عراق و افغانستان و سوریه، جمهوری اسلامی ایران پیروز میدان نبرد با آمریکا و همپیمانانش نبود؟ به راستی آیا داعش در حالی که این عنصر مورد حمایت آمریکا بیش از 90درصد از خاک سوریه و سطح وسیعی از خاک عراق را به تصرف خود درآورده بودند، به همت ایران فرو نپاشید؟ آیا تلاش چهل ساله آمریکا و غرب برای تغییر رژیم ایران ناکام نمانده است و بالاخره این که آیا مقاومت پیروزمندانه جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا و غرب و غلبه بر توطئه های آنان پس از چهل سال، افتخار بزرگی نیست؟!

وی با تاکید بر این که اکنون در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی باید با نگاهی منصفانه شکرگزار نعمتها و افتخارات انقلاب باشیم، بیان داشت: رتبه ۱۵ یا ۱۶ علمی جهان برای ملتی که تا چهل سال قبل، قریب نیمی از مردم آن از سواد خواندن و نوشتن محروم بودند یک افتخار بزرگ برای انقلاب اسلامی است، ضمن آن که کسب برترین فناوری‌های روز جهان که برخی از آن ها را معدود کشورهای دنیا در اختیار دارند، یک افتخار برای انقلاب است.

وی اضافه کرد: کشوری که مردمش پیش از انقلاب در محرومیت به سر می‌بردند و در بسیاری از مناطق از امکانات اولیه همچون آب و برق،  مخابرات و راه‌های مناسب بی‌بهره بودند، اکنون در اوج پیشرفت و اقتدار ماهواره به فضا پرتاب می کند؛ کشوری که تا پیش از انقلاب در بسیاری از لوازم عادی زندگی به آمریکا و اسرائیل وابسته بود اکنون در بسیاری از فناوری های علمی به استقلال و خودکفایی رسیده و پهپادهای پیشرفته به کشورهای قدرتمند جهان صادر می کند، از برکت انقلاب است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین ابراز داشت: اکنون ایران اسلامی تنها کشور جهان است که با افتخار می تواند ادعا کند هیچ ترسی از آمریکا ندارد و در رویارویی مستقیم با قدرت های جهان سربلند و پیروز بیرون آمده است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، ایران طعم تلخ شکست را به نظام سلطه جهانی چشاند و قدرتهای زورگوی جهانی را به چالش طلبید و اکنون برخلاف گذشته قدرت آمریکا و هم پیمانانش در حال افول و قدرت جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش است، ضمن آن که بسیاری از نهضت های آزادیخواهانه جهان از انقلاب ایران الگو گرفته اند و اکنون پس از چهل سال، سخنگوی انقلابیون فرانسه با صراحت می گوید الگوی نهضت ما انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش حوزه نیوز، حجت الاسلام ملک زاده همچنین در خاتمه صحبت های خود گفت: واقعیت آن است که ملت ایران با اتکای به خدا و با دستان خالی در برابر رژیم وابسته به غرب و مورد حمایت گسترده آمریکا ایستاد و پیروز شد و پس از انقلاب نیز در جنگی نابرابر به دفاع از کشور در مقابل دشمنی پرداخت که همه قدرتهای جهانی از او حمایت می کردند اما با دستانی خالی و به همت شهدا پیروز شد؛ اینها گوشه ای اندک از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی ایران است اما دشمنان درصدد ارائه تصویری وارونه از انقلاب اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن از طریق راه اندازی جنگ روانی هستند و لذا ما باید منصفانه قدردان افتخارات انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظرات