پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان و نیازمندان مریوان در ۹ ماهه سالجاری

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مریوان، گفت: ۲۵ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان خدمات در ۹ ماهه سالجاری به مددجویان و نیازمندان این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۴۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مسعود شهبازی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مریوان با بیان عملکرد ۹ ماهه این نهاد با اشاره به تسهیلات و خدمات کمیته امداد، اظهارداشت: کمیته امداد در ۹ ماهه سالجاری ۴ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت کرده است که از این مقدار ۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در جهت ایجاد اشتغال در قالب وام به تعداد ۱۷۴ خانواده تحت پوشش پرداخت و ۹۰۴ میلیون تومان نیز برای وام‌های ضروری به مددجویان پرداخت شده است.

شهبازی گفت: این نهاد انقلابی ۲۰ میلیارد ۵۷۴ میلیون تومان بصورت بلاعوض در این مدت خدمات به نیازمندان ارائه داده است که ۱۱ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان آن شامل معیشت ماهیانه تا پایان آذر ماه است که به خانواده یک نفره حداقل ۱۶۱ هزارتومان و ۵۱۶ هزار تومان به خانواده تا پنج نفره و بالاتر پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: ۱۲۱ میلیون تومان کمک‌های موردی برای مناطق شهری و ۲۸ میلبون مناطق محروم، ۶۹ میلیون تومان برای خدمات تحصیلی به دانش آموزان در مناطق محروم و عادی، ۱۲۰ میلیون تومان برای تامین شهریه دانشجویان، ۹۹۲ میلیون تومان در زمینه بهداشت، درمان و بیمه، فراشیز بیماران و بیماران زمین گیر، ۷۲۰ میلیون در بحث خدمات مشاوره و راهنمایی و کمک به امر ازدواج، ۴۵۴ میلیوان تومان در بحث خرید و ساخت مسکن و تکمیل و بازسازی و مقاوم سازی ۲۰ میلیون تومان در بحث آموزش فنی حرفه ای، ۴۰ میلیون تومان برای خدمات فرهنگی شامل آموزش خانواده‌ها، خدمات در کانون و اردو‌های زیارتی به مددجویان و نیازمندان این شهرستان پرداخت شده است.

شهبازی بیان کرد: ۶ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان نیز از طریق کمک‌های مردمی و زکات جذب شده است که از طریق کمک به فرزندان ایتام و محسنین، کمک به ساخت و بازسازی و غسالخانه‌ها و خانه‌های عالم و همچنین فطریه به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد همچنین اعلام کرد: ۳ هزار و ۲۹۲ خانواده با جمعیت ۹ هزار نفر با سرپرست زن تحت پوشش این نهاد هستندو ۷۷۵ ایتام و محسنین (والدین زمین گیر) نیز تحت پوشش و معیشت بگیر کمیته امداد هستند.

شهبازی تصریح کرد: ارائه خدمات به نیازمندان و مددجویان مریوانی توسط ۳۶ پرسنل سازمانی این نهاد صورت می‌گیرد که با وجود تعداد بیش از حد مددجویان تلاش شده است به بهترین نحوه و کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

مدیر کمیته امداد مریوان تعداد مددجویان تحت پوشش را ۷ هزار و ۱۶۱ خانواده با جمعیت بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر می‌باشند که علاوه بر پرداخت معیشت ماهیانه شامل سبد کالا و غذایی و یارانه نیز می‌شوند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار