نشست اعتقادی، معنوی و اخلاقی با موضوع «آفات زبان» به مناسب گرامیداشت هفته بصیرت در حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) ابرکوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۳۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، همزمان با گرامیداشت هفته بصیرت نشست اعتقادی، معنوی و اخلاقی با موضوع «آفات زبان» به همت شعبه نمایندگی، ولی فقیه در حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) ابرکوه برگزار شد.
در این نشست "دهقان پور" با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم و قابل‌توجه در اخلاق و خودسازی، بحث جرائم و آفات زبان است.
وی تصریح کرد: نعمت بیان و زبان بیش از آن اندازه که مفید و ارزشمند است جرائم آفات آن زیان‌بار و ناپسند است و همان‌گونه که هیچ عبادتی نزد خداوند برتر از سخن حق نیست هیچ گناهی نیز بالاتر از سخن باطل نیست.
این کارشناس امور مذهبی زبان را داری دو بعد مثبت و منفی دانست و اذعان کرد: نمی‌توان گفت، چون زبان و بیان نعمت عظمای الهی است پس باید هر چه بیشتر گفت و هر چه افزون‌تر زبان را به کار انداخت و بدون حساب هر سخنی را بر زبان جاری ساخت بلکه باید در موارد ضروری مفید از آن بهره‌برداری کرد.
دهقان پور در خاتمه بدترین گناه و آفات زبان را از دیدگاه تعالیم آسمانی و کلام اولیا، غیبت، دروغ‌گویی، مسخره کردن دیگران و سخن‌چینی دانست.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات