خبرهای داغ:
در آستانه سالروز یوم الله ۹ دی و دهه بصرت تیم کوهنوردی بهزیستی استان قم متشکل از بسیجیان این اداره کل قله پربرف و ۳۲۰۰ متری برف انبار را فتح کردند.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۲۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرهاد آبانگاه مسول تربیت بدنی پایگاه بسیج شهید فیاض بخش بهزیستی با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این برنامه علاوه بر گرامیداشت یوم الله ۹ دی، تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اشاعه ورزش کوهنوردی و حفظ و ارتقای سطح آمادگی جسمانی و نیز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بدنه بسیج عنوان کرد.
آبانگاه با اشاره به اقبال کارکنان بهزیستی از برنامه‌های ورزشی افزود:کوه پیمائی و اثرات چشمگیر آن در ارتقای سطح آمادگی‌های جسمانی و ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین همکاران موجب نهادینه شدن این رشته ورزشی شده است و ما در کنار ورزش و تقویت قوای جسمانی با کنارهم بودن سعی در افزایش وحدت و صمیمیت بین کارکنان داریم که تقویت روحیه پرسنل را هم در پی دارد.

لازم به ذکر است قله برف انبار در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر قم و در باغ‌های جنوبی روستای فردو از توابع بخش کهک واقع شده‌است. این قله با ارتفاع ۳۲۲۴ متر بلندترین نقطه طبیعی در سرتاسر استان قم محسوب می‌شود و همین ویژگی باعث شده منطقه هر هفته شاهد حضور کوهنوردان استان و کشور به ویژه در سال‌های اخیر باشد. وجود دره‌ای به عمق ۶۰۰ متر در کنار قله برف انبار باعث شده برف در فصل زمستان به میزان زیادی در آن انباشته گردد، به طوری که با گذشت فصول سرد و بعضاً تا فصل تابستان نیز این دره مملو از برف‌های یخ زده‌است، نام «برف انبار» نیز از این ویژگی ناشی شده‌است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها