خبرگزاری بسیج: مبدأ تاریخ نزد مسیحیان، تولد حضرت عیسی مسیح (ع) است؛ همزمان با آغاز سال نو میلادی ارسال پیام های تبریک سال نو میلادی از سوی هموطنان مسلمان به سایر هموطنان مسلمان ایرانی، که اخیرا آغاز شده است، طرح مسیحی سازی در برخی مدارس، از سوی دشمن در سال گذشته را در ذهن تداعی می کند.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۸۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات در تاریخ 11 دی ماه ۱۳۹۶ از طرح  مسیحی سازی در برخی مدارس، پرده برداشت و اعلام کرد: استکبار برای تشکیل تشکلی غیر انقلابی با حضور برخی معلمان، در مقطعی بیش از 315 هزار دلار در اختیار این تشکل قرار داد.

 وی ادامه داد: پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تبلیغ مکاتب و نحله‌های انحرافی در مدارس و جذب مرید از میان دانش‌آموزان، از رئوس برنامه‌های دشمن برای ایجاد انحراف در آموزش و پرورش است و طرح مسیحی سازی در برخی مدارس، یکی از سرمایه گذاری‌های دشمن است.

مصلحی در ادامه به فروپاشی شوروی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های جدی در این باره صورت گرفت و در 40 سال، 10 میلیون کتاب و نشریه برای مقابله با شوروی چاپ شد.

وزیر وقت اطلاعات با اشاره به اینکه بخش اعظم بودجه استکبار برای اجرای جنگ نرم در جمهوری اسلامی ایران هزینه می شود، گفت: آنها در فتنه 88 حدود 17 میلیارد دلار در ایران هزینه کردند. همچنین از 25 سال پیش تاکنون بیش از 80 مرکز و بنیاد در موضوع جنگ نرم در غرب ایجاد و سالانه حدود دو میلیارد دلار بودجه در این باره صرف شده است.

اکنون با تبریک سال نو مسیحی از سوی مسلمانان ایرانی به یکدیگر، که به تازگی از سوی برخی هموطنان به طور ناآگاهانه صورت گرفته است مشخص می شود که پروژه طرح گرایش مردم به مسیحیت با آغاز سال نو میلادی از طریق فضای مجازی کلید خورده این در حالی است که اسلام کامل ترین دین ها است و بعد از آن دین دیگری وجود ندارد در قرآن مجید سوره صف آیه 6 نیز آمده است : « وإِذْ قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ»

قرآن مجید می فرماید: " و (به یاد آورید) هنگامى را که عیسى بن مریم گفت: «اى بنى اسرائیل! من فرستاده خدا به سوى شما هستم در حالى که تصدیق‏کننده کتابى که قبل از من فرستاده شده [تورات‏] هستم، و بشارت‏دهنده به رسولى که بعد از من مى‏آید و نام او احمد است!» هنگامى که او [احمد] با معجزات و دلایل روشن به سراغ آنان آمد، گفتند: «این سحرى است آشکار»!

 قرآن آخرین کتاب خدا و اسلام کامل ترین و آخرین دین است چرا که در کتاب انجیل، به تورات قبل از این کتاب و به قرآن بعد از انجیل اشاره شده است اما در قرآن به عنوان آخرین کتاب مقدس اشاره ای به وجود پیامبری دیگر یا کتاب مقدس دیگری نشده است.

  اما دشمنان با مستمسک قرار دادن دین به دنبال ایجاد تشکیک در اعتقادات مسلمانان هستند که در این ارتباط ضروری است نکاتی را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نرم یادآوری کنیم تا هم مسئولان و هم مردم بیش از پیش مراقب نفوذ دشمن باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای از سال ها پیش نفوذ دشمن را در قالب هجمه فرهنگی، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، رخنه فرهنگی، تحمیل فرهنگی و... هشدار داده اند در خصوص جنگ نرم بارها فرموده اند: در جنگ نظامی، دشمن از طریق مرز ها وارد کشور می شود اما در جنگ نرم مرزها مشخص نیست، دشمن روبروی شما قرار ندارد بلکه سنگر دشمن از طریق فضای فرهنگی گاهی از طریق رسانه ها به داخل خانه ها کشیده می شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب «فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است.» در جنگ نرم، دانشجویان، فرهنگیان و نخبگان افسران این جبهه هستند.

 با نگاه به بیانات رهبری در مورد جنگ نرم در می یابیم که نگرانی های معظم له در زمینه فرهنگ بی مورد نیست در حالی که برخی موارد به ظاهر ساده از جمله همین تبریک های ساده سال نو میلادی از سوی مسلمانان به هم کیشان خود می تواند خسارت های غیر قابل جبرانی را به کشور تحمیل کند.

سال ۹۳ از سوی رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد که نشان از اهمیت فرهنگ دارد رهبر انقلاب در این سال فرمودند: رسانه‌های استکباری روی ماهواره، اینترنت و تبلیغات روانی کار می‌کنند تا شاید از طریق فرهنگ بتوانند علاوه بر اینکه مردم را از انقلاب اسلامی فاصله دهند شرایط را برای مصرف هر چه بیشتر کالاهای وارداتی بنجل فراهم کرده و اقتصاد ایران را هر روز به دنیای خارج وابسته تر کنند؛ امروز بعد از 4 سال به آینده نگری و پیش بینی ایشان پی می بریم چرا که در ماه های اخیر ارتعاش در بازار ارز موجب تحمیل خسارت های هنگفتی به اقتصاد کشور شد و وابستگی صنایع کوچک و بزرگ به خارج و مواد اولیه خارجی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

با تدبر در بیانات رهبر فرزانه انقلاب در می یابیم که ایشان به درستی فرمودند: « در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است؛ تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند؛ جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم؛ در جنگ روانى و  جنگ نرم، دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آنها را منهدم کند؛ کار فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد؛ دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند؛ اکنون فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامی براساس آن بنیان نهاده شده است، دقیقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد؛ شکی نیست که امروز امواج تبلیغاتی پیچیده و درهم تنیده عالم، علیه اسلام متمرکز شده است؛ شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد؛  در تهاجم معنوی، تهاجم فرهنگی، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است؛ برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید؛ کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی خواهند شد...»

 علی اشرف خانلری

ارسال نظرات