یک کارشناس تربیت کودکان اظهار داشت: انسان آزادي را دوست دارد چون فطرت دارد و محدودیت و کنترل را نیاز دارد چون غریزه دارد، غریزه باید کنترل شود و فطرت باید آزاد باشد تا رشد و تعالی به معناي واقعی و در تعادل انجام شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۱۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خانم دکتر پارسا در ادامه گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل وابستگی ناسالم در کودکان گفت: حسرت گذشته و احساس گناه و افسوس فرصت هاي ازدست رفته است از نشانه های دیگر رابطه برپایه ي وابستگی ناسالم است،والدینی که احساس گناه دارند یعنی دائم در حال زندگی در گذشته هستند،به خصوص والدینی که کلاس می روند و متوجه می شوند که سه سال اول خیلی مهم است و فرزندشان این سه سال را رد کرده و حالا دچار احساس گناه و از دست رفتن فرصت ها هستند و یا به دلایل دیگر که باعث بروز این رفتار خواهد شد.

وی افزود: نشانه ي دیگر، نگرانی آینده است. آینده را چه کار کنیم، وضعیت دنیا و جامعه و غیره، حضور در لحظه علامت وابستگی سالم و استقلال است.

این کارشناس تربیت کودکان اظهار داشت: در حقیقت گذشته رفته، آینده هم به من ربطی ندارد ، براي آینده برنامه ریزي می کنیم و باید براي آینده برنامه داشته باشیم اما فقط در حد برنامه، لحظه ي اکنون و این جا را نباید از دست بدهیم، هر اشتباهی انجام داده ایم تمام شده و رفته متوجه آن شویم و تکرارش نکنیم.

وی افزود: بالاترین لذت زندگی دیدن رشد و تعالی فرزندانمان است، بچه ها هرروز در حال تغییر هستند،ما آن قدر درگیر تربیت و تحصیل و کار و غیره می شویم که متوجه تغییرات فرزندمان نمی شویم،اما اگر در لحظه ي اکنون باشیم متوجه خواهیم شد.

این کارشناس تربیت کودکان بیان کرد: در دو گفتگو گذشته دایره ي محور رفتار را رسم کردم و گفتم هر رفتاري با بچه ها داشته باشیم از این دایره ي رفتار با کودك خارج نیست: در دو گفتگوی پیش دو رفتار برپایه ي مهرو محبت را گفتیم؛ ما آزادي را دوست داریم، کنترل را نیاز داریم.

وی تصریح کرد: انسان آزادي را دوست دارد چون فطرت دارد و محدودیت و کنترل را نیاز دارد چون غریزه دارد، غریزه باید کنترل شود و فطرت باید آزاد باشد تا رشد و تعالی به معناي واقعی و در تعادل انجام شود.

دکتر پارسا در پایان خاطر نشان کرد: رفتارهاي کنترل محور رفتارهایی هستند که بچه را می کشند و رفتارهاي آزادي محور رفتارهایی هستند که بچه را هل می دهد براي استقلال؛ بین این کشیدن و هل دادن باید تعادل باشد. اگر از تعادل خارج شویم به سمت خشونت می رویم.

ارسال نظرات