خبرهای داغ:
وارثی گفت:به منظور رعایت حقوق کودکان و افزایش اعتماد خانواده ها، فضایی استاندارد را از نظر شرایط فیزیکی و تجهیزات ایمنی، بهداشت و سلامت، کیفیت محتوا و روش های آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص، جهت ایجاد محیط امن و عاطفی نزدیک به خانواده، به منظور تعامل کودکان با یکدیگر جهت آموختن مهارتهای زندگی، به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۹۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص مهدهای کودک مجاز تحت نظارت سازمان بهزیستی بیان کرد:کودکی، مهمترین دوران شکوفایی انسان و اساسی ترین پایه برای تامین سلامت در دوره های بعدی زندگی از لحاظ جسمانی، روانی و شخصیتی است.

وی گفت:دراین میان، یکی از مهمترین عوامل موثر بر رشد همه جانبه کودکان، عوامل محیطی است. تجارب و باز خوردهایی که کودک از محیط خود دریافت می کند، ارتباط و تعاملی که با محیط دارد، رشد و آموزش او را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:از آنجاییکه طبق مقررات بند 1 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی مصوب مجلس شورای اسلامی، صدور پروانه فعالیت مهدکودک را بر عهده سازمان بهزیستی نهاده است، برنامه هایی را طی سالیان متمادی پایه ریزی نموده است که درآن مهدکودکها با هدف کمک به رشد همه جانبه و رشد استعدادها و علایق کودکان در زمینه های رشد جسمی و حرکتی، تقویت حافظه، دست ورزی جسورانه، هماهنگی بین اعضای مختلف بدن، رشد خلاقیت ناب فعالیت نمایند و مسئولیت مراقبت و فرایند یاددهی، یادگیری کودکان از سن 6ماه تا قبل از سن ورود به دبستان را درابعاد مختلف زیستی، روانی و اجتماعی برعهده دارند.

وارثی عنوان کرد: این امر به منظور رعایت حقوق کودکان و افزایش اعتماد خانواده ها، فضایی استاندارد را از نظر شرایط فیزیکی و تجهیزات ایمنی، بهداشت و سلامت، کیفیت محتوا و روش های آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص، جهت ایجاد محیط امن و عاطفی نزدیک به خانواده، به منظور تعامل کودکان با یکدیگر جهت آموختن مهارتهای زندگی، به وجود آورده است.

وی با اشاره به اهداف این برنامه افزود:ایجاد بستری مناسب در راستای رشد همه جانبه کودکان مشتمل بر ابعاد روانی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی وجسمی کودکان، پرورش، درک و نگرش صحیح کودکان نسبت به وقایع محل زندگی ومحیط اجتماعی و شکوفایی استعدادهای کودکان در ابعاد مختلف، توسعه توانایی های کودک در بیان اندیشه و بروز احساسات وعواطف با استفاده از آموزش مهارت های زندگی، هنری، کلامی، بازی، شعر و نمایش از اهداف ما می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد:
 ایجاد پایگاهی برای اجر سیاستها و برنامه های رشد وتکامل یکپارچه کودکان کشور
 ارتقای هوشیاری اخلاقی وتوجه به ارزشهای دینی ومذهبی
 آموزش مفاهیم اجتماعی نظیر تعاون ، نوع دوستی ،گذشت ، ایثار ،همکاری وارزش های مطلوب زندگی وآموزش مهارت های زندگی از طریق آموزش غیرمستقیم وکسب تجارب گوناگون
 کمک به اولیاء در مراقبت ،نگهداری وپرورش کودکان وایجاد ارتباط موثر دوجانبه بین کودک
و اولیاء، آماده سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش رسمی کشور را در پی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها