خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

آیت الله هاشمی شاهرودی فقیهی در تراز تعاریف اهل بیت از عالم دینی بودند

آیت الله قائم مقامی در مراسم گرامیداشت آیت الله شاهرودی در قزوین گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی مرجع و فقیهی بود که در متن اجرا و کار مدیریت بود و نه تنها از فقاهت فاصله نگرفت بلکه بودن ایشان در صحنه مدیریت، اجرا و عمل، موجب شد فقیه تر شوند، از فلسفه هاي حکومت اسلامی و فقهی این است اگر فقیه باشید و بهره ای از آن داشته باشيد در مقام اجرا و مدیریت فريب نمي خورید.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۳۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله «قائم مقامی» در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی شاهرودی که صبح امروز (سه شنبه ) در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تعریف عالم و فقیه از دیدگاه اهل بیت موضوعی است که آیت الله شاهرودی تمام نکات را دارا بوده و فقیهی در تراز آموزه های اهل بیت بودند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی فقیه بودند و اهل بیت (ع) به کسی فقیه می گويند که دین شناس واقعی باشد، فقاهت به معنای شناخت دین است.
وی عنوان کرد: کسي که دین را نازل کرده و اهل بیت(ع) را به جهان آورده است، راهکار فهم صحیح دین را هم قرار داده و فقه راه و روش آن است و از معاني فقه، اخلاق و حکمت و دیگری درک کلی حقایق دین است.
آیت الله قائم مقامي اعلام کرد: شخص فقیه باید عاقل، خردمند، اهل عمل، اطاعت و عبادت باشد و از نعمت های بزرگی که به برکت انقلاب به جهان به خصوص حوزه های علمیه عنایت شد، این بود که با به صحنه آمدن فقه در مقام اجرا، ابعاد مختلف فقه آشکار شد.
وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی مرجع و فقیهی بود که در متن اجرا و کار مدیریت بود و نه تنها از فقاهت فاصله نگرفت بلکه بودن ایشان در صحنه مدیریت، اجرا و عمل، موجب شد فقیه تر شوند، از فلسفه هاي حکومت اسلامی و فقهی این است اگر فقیه باشید و بهره ای از آن داشته باشيد در مقام اجرا و مدیریت فريب نمي خورید.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: یکی از کسانی که در قضییه فتنه 88 خوب عمل کرد، آیت الله شاهرودی بود که ملاک را حاکم و فقيه زمان دانست؛ در آن شرایط وقتی شرایط حساس شد و به جاي باریک رسيد و یک طرف داشت به دیدگاه کفار نزدیک می شد، بصیرت اینجا معنا داشت که کدام طرف قرار گیریم و آیت الله هاشمی شاهرودی کسي بودند که متوجه شدند باید 100 درصد پشت امامت و ولایت بود و از ویژگی فقاهت همين بصیرت، زمان شناسی و تقوا است.
وی توضیح داد: آیت الله هاشمی شاهرودی در عین اینکه مرجع بودند در خصوص ولی فقیه زمان متواضع بوده و خود را سرباز ولایت می دانستند و از همین رو خداوند به ایشان شأن و جایگاه داد.
آیت الله قائم مقامي خاطر نشان کرد: انسان در جريان تبعيت از 14 معصوم به جایی می رسد که درجه خطا و خطاپذیری وی کمتر می شود و مقام عالم واقعی، مقام انبیا است و کار انبیا را مي کند و شاهد بودیم در زمان ما امام خمینی (ره) چه کرد.
وی اضافه کرد: آیت الله شاهرودی چرایی انقلاب اسلامی و ارتباط دین با انقلاب را می فهمید و ایشان با وجود اینکه در عراق بود تحت تاثیر برخی مسائل قرار نگرفت.
استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آیت الله هاشمی شاهرودی فقیه بزرگوار و عالم بزرگ بود و انشالله خدا اجر خدمات ایشان را عنایت فرماید.
گفتنی است مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین برگزار گردید.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار