امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله شاهرودی در هر زمانی پشتیبان ولایت فقیه بود، ابراز کرد: ایشان با نبوغی که داشتند خدمات بزرگی را به نظام مقدس کرده و خود را سرباز، ولی فقیه می‌شمرد و در موضوع مرجعیت، مقام معظم رهبری را اعلم می‌دانستند.
کد خبر: ۹۰۹۶۰۷۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله کاظم صدیقی در ویژه برنامه ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی که شب گذشته از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد بابی از ابواب بهشت است، عنوان کرد: این درب بهشتی برای عموم افراد باز نیست بلکه فقط اولیاء الهی می‌توانند از آن وارد بهشت شوند. البته جهاد انواعی دارد که شامل جهاد با کفر و جهاد با جهل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جبهه نظامی فرع بر تفقه در دین است، ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» لذا فقاهت، تعلیم جاهل، استنباط فروع دین و تعمُق در اصول و ارزش‌های دینی، در درگاه الهی بالاترین رتبه جهاد به‌شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم نباید از جهاد با جهالت غفلت کنند، تصریح کرد: روح عبادت و مجاهدت نیازمند معرفتِ عرفانی است که در بردارنده شناخت عقلی و قلبی است.

صدیقی با اشاره به اینکه قرآن کریم درس جامع انسانیت است، ابراز کرد: مومنان با قرائت و عمل به این کتاب الهی می‌توانند به نور واقعی ایمان دست یابند و مورد شفاعت انبیاء و اولیاء الهی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نَفَس امام راحل شاگردان زیادی را تربیت کرد که برخی از آن‌ها به درجه شهادت نائل شدند، گفت: شهدا با جهادشان اهل باطن شده و به مقام شفاعت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این جایگاه والا و عظیم یک عالم دینی است که می‌تواند شاگردانی را تربیت کند تا به مقام والای شهادت برسند، لذا در روایات می‌فرمایند جوهر قلم عالم دینی از خون شهدا بالاتر است، چون این فقیه دینی است که با علم و معرفتش می‌تواند فرهنگ شهادت را در جامعه تبلیغ کرده و آن را در سطح جهان توسعه دهد.

صدیقی اذعان کرد: عالم دینی با رسیدن به معرفت الهی، خود را عبد خدا می‌بیند و علم عرفانی و توحیدی‌اش دیگر اجازه غیرخدا دیدن را به وی نمی‌دهد لذا ایشان پیوسته در مقام خشوع و خضوع سیر می‌کند.

وی اظهار کرد: فقیه توحیدباور، به خاطر عبودیت و معرفتش به جایگاه قائم القسطی می‌رسد و در اوج ریاست، چون امام راحل خویشتن را خادم مردم می‌نامد.

این استاد اخلاق تاکید کرد: مرحوم آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در اوج فقاهت در برابر پرچم ولایت سر تعظیم فرود آورد و در راستای نهادینه شدن انقلاب و نظام، کنار، ولی فقیه ایستاد. ایشان از شاگردان موفق آیت الله خویی، سیدمحمدباقر صدر و امام راحل بود.

صدیقی گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی هرگز اهل راحت طلبی نبود و در مسیر مبارزه با استکبار و زورگویان، بسیار مبارزه کرده و سختی‌های زیادی را به جان خرید.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شاهرودی در هر زمانی پشتیبان ولایت فقیه بود، ابراز کرد: ایشان با نبوغی که داشتند خدمات بزرگی را به نظام مقدس کرده و خود را سرباز، ولی فقیه می‌شمرد و در موضوع مرجعیت، مقام معظم رهبری را اعلم می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی که از آیت الله شاهرودی درس ولایت‌مداری را نیاموختند از ولایت فقیه زاویه گرفته و اکنون سبب مشکلات اقتصادی در جامعه و نارضایتی مردم شدند.

صدیقی خاطرنشان کرد: آیت الله شاهرودی در بین شیعیان ایران، عراق و هندوستان محبوبیت خاصی داشت و فوق‌العاده اهل عبادت و روضه بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها