مراسم تکریم و تجلیل ولایت و امامت ،مرجعیت و روحانیت با حضور نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع آیت الله سیستانی و جمعی از روحانیون منطقه سیستان در دارالمومنون زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۸۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل مراسم تکریم و تجلیل ولایت و امامت، مرجعیت و روحانیت با حضور نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع آیت الله سیستانی و جمعی از روحانیون منطقه سیستان در دارالمومنون زابل برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم گفت: خدمات آیت الله سیستانی در منطقه زابل بر هیچکس پوشیده نیست و نمی‌توان نادیده گرفت، مردم سالهاست سپاسگذار این خدمات هستند، اما مشکلات در سیستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی افزود: مردم سیستان بیش از ۲۰ سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، و در طول این سال‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کردند، اما وجود عشق و علاقه به میهن سبب شد تا مهاجرت نکنند.

امام جمعه زابل تصریح کرد: سال‌ها مردم با کشاورزی و صیادی روزگار می‌گذراندند که این امر سبب می‌شد، حتی نیازی به کمک‌های دولتی نیز نداشته باشند، اما وجود خشکسالی سبب شد تا این منطقه مهم و استراتژیک امروز با فقر دست و پنجه نرم کند.

وی همچنین تصریح کرد: مردم سیستان جزو میهن دوست‌ترین مردم کشور هستند و در طول سال‌ها خشکسالی مرز‌ها را رها نکردند و امید است این منطقه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
ارسال نظرات