فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر آن در تراز مجاهدتهای مردم و رزمندگان کردستان نیست.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۳۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان  در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد:ما اگر یک چیز گران قیمت داشته باشیم از آن به خوبی مراقبت خواهیم کرد، اما اگر این چیز با ارزش خط فکری ما باشد به عنوان خط قرمزمان از آن یاد خواهیم کرد و برای پاسداری از آن تمام تلاشمان را خواهیم کرد و هر کجا خط قرمز ما را نشانه بگیرد به مبارزه برمی خیزیم.

سردار رجبی گفت: دفاع مقدس یک چیز گرانقدر و بی بدیل است و همزاد اعتقاد، دین و تاریخ ما ا. ست و باید به نحو احسن از آن نگهداری شود.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جایی است که ما باید اندوخته‌های فکریمان را در آن نهگداری کنیم افزود: باید دانست که پژوهش‌های راهبردی در حوزه دفاع مقدس در تحقیق، شناسایی، جمع آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌های رزمندگان از جمله دیگر رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و توانسته دریچه جدیدی از نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایستادگی را بگشاید.

فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همان‌گونه که از نامش پیداست، نقشی راهبردی در حفظ دستاورد‌ها و نشر آثار دفاع مقدس دارد.

وی گفت: ۵۴۰۰ شهید در ۸ سال دفاع مقدس در این استان همه تلاش خود را برای انتقال نهایی این دستاورد‌ها انجام دادند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه پاسداری از رسالت خطیر شهدا را بر عهده دارد.

سردار رجبی افزود: دشمن هر وقت خواست به این انقلاب ضربه بزند مردم انقلابی با حضور به موقع و با بصیرت وارد میدان شدند و دشمن به خوبی دانست که هرگز توان مقابله با این انقلاب و ملت را ندارد.

وی ادامه داد: در تراز مجاهدت‌های مردم کردستان اقدامات در حوزه دفاع مقدس کافی نیست و انتظار ما این است که به تراز قابل توجه در شان مردم استان برسیم.


مردم همیشه و در هر جایی که لازم باشد در صحنه هستند

سردار مراد حسنی مدیر سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار کرد: مردم همیشه و در هر جایی که لازم باشد در صحنه هستند و از ارزش‌های انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به دو سال خدمت و حضور در استان کردستان افزود: با تمام وجود سرزمین مجاهدت‌های خاموش را حس کردم و با افرادی آشنا شدم که پای انقلاب تا پای جان ایستادند؛ و باداشتن اینچنین مردم انقلابی دشمن هرگز به اهداف خود نخواهد رسید.

حسنی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری مردم ما راسخ‌تر و مقاومتر از همیشه برای دفاع از ارزش‌ها تلاش خواهند کرد.

وی در پایان از مردم و مسوولان خواست که ادامه دهنده راه شهدا باشند و قدردان امنیت و آرامشی باشند که با ایثار و از خودگذشتگی شهدا به ارمغان آمده است.

دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است



در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ارزشمند و تمام نشدنی از حماسه‌ها و ایثار بزرگ مردانی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی به اهداف دشمن در تحریم‌های فلج کننده اشاره کرد و گفت: برای ماندن باید بزرگ شویم و قدرت بگیریم دشمن می‌خواهد با استفاده از تحریم‌ها از پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی جلوگیری کند، اما نمی‌داند که این انقلاب ارزشی به دشمن و حاکمیت استکبار اجازه گسترش ظلم را نخواهد داد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ارتباط برقرار کردن عاشقانه رزمندگان با خدا در هشت سال دوران دفاع مقدس از جلوه‌های ویژه جبهه است، بیان کرد: در وصیت شهدا عشق به ولایت نیز از جلوه‌های ویژه بود.

وی افزود:جنگ هشت ساله ایران تجربه به یاد ماندنی و عظیمی است، که همه ملت در آن سهیم بودند، وامیدواریم نسل امروز در راستای توسعه و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های اساسی بردارند.

احیاء فرهنگ عظیم دفاع مقدس تضمین کننده این انقلاب است


در ادامه این مراسم سرتیپ محمد فهمیده جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: احیاء فرهنگ عظیم دفاع مقدس تضمین کننده این انقلاب است.

فهمیده بیان کرد: ریشه‌های انقلاب با تلاش و همت جوانان این مرز وبوم با پیمودن قله‌های افتخار در تمام زمینه‌ها محکم‌تر از قبل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیام دفاع مقدس شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی ایران است، اضافه کرد: اگر امروز دشمن با تمام توان در بحث اقتصاد، تبلیغات و در فضای مجازی علیه انقلاب برآمده بیانگر اقتدار و قدرت منطقه و فرامنطقه این کشور که با وحدت ویکپارچگی، ایمان، اعتقاد، شجاعت، ایثار در هشت سال دفاع مقدس به ثمر نشست.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تشکیل سپاه پاسداران با حضور جوانان مومن و انقلاب و سپس تشکیل بسیج مستضعفین از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی بود که امام با تدابیر و اندیشه‌ی الهی خود به ایجاد آن پرداختند.

سرتیپ فهمیده عنوان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های دفاع محسوب می‌شود؛ هنگامی که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند.

۶ موزه دفاع مقدس در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

فهمیده گفت:: اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور راه‌اندازی مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در هر استان است که سال گذشته ۱۰ مرکز در ۱۰ استان کشور احداث شد و امسال نیز همزمان با دهه مبارک فجر ۶ مرکز دیگر افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۹ در ۳۱ استان کشور ۳۱ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شود.

در ادامه مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: استان کردستان از جمله استان‌هایی است که قبل و بعد از دفاع مقدس برای دفاع از کشور پیشقدم بوده است و شهید شدن ۳۰ هزار نفر از همرزمان و مجاهدان کشور در این استان بیان این ادعا است.

ذبیح‌الله مالکی در ادامه این مراسم گفت: وجود ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان نیز مسوولیت همه ما مسوولان را سنگین‌تر می‌کند و باید بهتر برای خدمت به مردم و حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی خواستار ردیف بودجه ملی و استانی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان کردستان شد و گفت: در صورتیکه بودجه لازم برای استان دیده شود می‌توانیم قدم‌های مثبتی برای خدمت به مردم استان برداریم.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی، ذبیح‌الله مالکی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی و از خدمات مراد حسنی نیز تقدیر شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات