آیت‌الله فاطمی‌نیا گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام قصد ضربه‌زدن به فرهنگ و امنیت کشور اسلامی ما را دارند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید مانند چشم‌های باز و سربازان هشیاری از فرهنگ اسلامی ایرانی حفاظت کنند.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۰۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و سنجیده توسط خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها اظهار داشت: در شرایط امروز که دشمن هر لحظه درصدد است تا به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و امنیت جمهوری اسلامی دست‌درازی کند، رسانه‌ها به عنوان دیوار محکم و خبرنگاران به عنوان سربازان مقاومی باید در برابر دشمن ایستادگی کنند.

آیت‌الله فاطمی نیا تأکید کرد: یکی از اصل‌هایی که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد، اصل صداقت و امانت‌داری در اطلاع‌رسانی به مردم است. صداقت به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌توان تداوم و استمرار فعالیت رسانه را به آن مربوط دانست.

وی تصریح کرد: چون مردم تا زمانی که یک خبرگزاری یا روزنامه را صادق و راستگو می‌دانند، به اخبار و اطلاعات او اعتماد می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. اما به محض اینکه احساس ناامنی کرده و تصور کنند خبرگزاری و روزنامه قصد فریب و اغفال آن‌ها را دارد از آن روی‌گردان می‌شوند.

این استاد اخلاق همچنین با اشاره به تهدیدهای خارجی و لزوم استمرار مقاومت رسانه‌های اسلامی و برحق یادآوری کرد: سایت‌های خبری دشمن و شبکه‌های تلویزیونی خبری بیگانه سعی می‌کنند اطلاعات دروغ را در قالب راستی و صداقت به مردم ما عرضه کنند.

وی افزود: در این شرایط است که رسانه‌های داخلی باید با هشیاری این فریب‌کاری را تشخیص دهند و اطلاعات صحیح را به بیانی قابل درک و دوستانه به مردم عرضه کنند.

آیت‌الله فاطمی نیا تصریح کرد: البته خوشبختانه مردم ایران، مردمی هشیار و دانا هستند و می‌توانند صداقت را از فریب تشخیص بدهند. اما این نکته، به معنی ساده شدن کار رسانه‌های ما نیست. چون خبرنگاران مسئولیت سنگین اطلاع‌رسانی دقیق و سنجیده را بر عهده دارند و در شرایطی که دشمن با ابزارها و شیوه‌های مختلف قصد غافل کردن ملت ایران را دارد، خبرنگاران هشیار و آگاه باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنند.

ارسال نظرات