دبیر کارگروه قرآن ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های مختلف نهاد‌های قرآنی در آستانه دهه فجر ۱۳۹۷ پرداخت.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۰۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نشست خبری برنامه‌های کارگروه قرآن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مهدی قره‌شیخلو مسئول و استاد عباس سلیمی دبیر کارگروه قرآن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سازمان دارالقرآن برگزار شد.

 

در این نشست سلیمی طی سخنانی با اشاره به ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) اشاره کرد که این برنامه بهمن‌ماه با حضور چهره‌های مختلف قرآنی برگزار خواهد شد. 

وی از برگزاری سومین جشنواره محصولات قرآنی خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های مصحف شریف، کتب قرآنی، نشریات قرآنی، وب‌سایت، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، ایده و طرح‌های قرآنی، فیلمنامه‌های قرآنی،‌داستان‌های قرآنی و طراحی و تصویرگری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان تا پانزدهم دی‌ماه می‌توانند محصولات خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی پستی ۱۴۱۳۵- ۴۷۴ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ارسال کنند.

سلیمی برگزاری نمایشگاه «قرآن، امام، امت و انقلاب» را دیگر برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در این نمایشگاه چهل تابلو به نمایش درمی‌آید که در هر تابلو یک رویداد مهم چهل سال اخیر محور است و مستند قرآنی آن هم ذکر شده؛ همچنین اعزام کاروان قرآنی به مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

دبیر کارگروه قرآن دهه فجر از تدوین کارنامه چهل ساله فعالیت‌های قرآنی کشور خبر داد و گفت: این طرح مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و اگر همکاری دستگاه‌ها در این زمینه به نحو شایسته صورت گیرد اجرایی می‌شود و در غیر این صورت منتفی خواهد بود، همچنین راه‌اندازی غرفه‌های قرآنی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن  از دیگر فعالیت‌های کارگروه قرآن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

سلیمی از گردهمایی اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم خبر داد و گفت: این برنامه نوزدهم دی‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود که در آن ناشران، کاتبان و کارشناسان به همراه مدیران دستگاه‌های قرآنی حضور دارند و از برگزیدگان این عرصه تجلیل به عمل می‌آید؛ ‌همچنین در کنار این گردهمایی نمایشگاهی از فعالیت‌های معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش فعالان قرآنی مردمی خبر داد و گفت: این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از نمایندگان استان‌ها در ۶ گروه طی روزهای ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه در قم برگزار و در آن راه‌های تقویت و ارتقاء جایگاه تشکل‌های قرآنی مردمی بررسی خواهد شد؛ همچنین گردهمایی مدرسان و مربیان دوره‌های سبک زندگی قرآنی روز ۴ بهمن‌ماه در شهر قم با حضور ۱۰۰ مربی برگزار و در این برنامه از ۶ کتاب تولید شده در این حوزه رونمایی خواهد شد.

دبیر کارگروه قرآن دهه فجر ادامه داد: برگزاری همایش با افتخارآفرینان چهل ساله انقلاب در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن از دیگر برنامه‌های این عرصه است که در مشهد برگزار و در آن همه حائزان رتبه‌های بین‌المللی در چهل سال گذشته و دریافت‌کنندگان مدارک تخصصی قرآنی حضور پیدا خواهند کرد؛‌ همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات منتخبان استعدادهای قرآنی کشور از دیگر برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

این استاد قرآن کریم در ادامه به برنامه‌های دیگر نهاد‌های قرآنی در این زمینه اشاره کرد و گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با برگزاری پنج نشست تخصصی، برگزاری دومین همایش قرآن و انقلاب اسلامی، تدوین و چاپ کتاب معرفی چهل شخصیت قرآنی انقلاب اسلامیو تولید ویژه‌ برنامه‌ای با موضوع قرآن و انقلاب اسلامی به چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و ترکی آذری از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استقبال خواهد کرد.

وی به برنامه‌های رادیو قرآن اشاره کرد و گفت: رادیو قرآن با تولید ویژه برنامه با همکاری ارتش، تولید برنامه‌های قرآنی ویژه فعالیت‌های قرآنی نظام، ایجاد کمربند در کنداکتور برنامه‌ها با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی، احیای جلسات خانگی قرآن و برگزاری مراسم تأسیس رادیو قرآن در دهه فجر به استقبال دهه فجر می‌رود.

سلیمی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی در نیروهای مسلح به بیان برنامه‌های سازمان قرآن وعترت بسیج تهران و برنامه‌های شورای عالی قرآن پرداخت و گفت: رونمایی از قرآن با خط استاد مرتضی رهنما، رونمایی از سامانه جامع رسم، رونمایی از قلم رایانه‌ای قرآن و متون دینی و تهیه و تولید گلچین آثار صوتی اساتید ایرانی در تلاوت تحقیق، ترتیل، دعا و تواشیح و اذان از جمله برنامه‌های شورای عالی قرآن در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات