فرمانده سپاه روح الله در جمع اساتيد دانشگاهي گفت : تحليل درست ، بصيرت افزائي ، تبيين شرايط قبل و بعد از انقلاب ، دشمن شناسي و شناخت نظام بين الملل از وظايف خطير دانشگاهيان براي سرمايه اجتماعي كشور مي باشد.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۰۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن كريمي فرمانده سپاه روح الله استان مركزي شامگاه (دوشنبه ) در نشست اساتيد استان در دانشگاه صنعتي اراك كه با موضوع انقلاب اسلامي ، دانشگاه ، امام و رهبري برگزار شد، گفت: دانشگاه و دانشگاهيان يك ارتباط عميقي توام با شناخت با رهبري نظام دارند .

وي افزود : در 40 سال انقلاب نقش دانشگاه پررنگ و اثر گذار بوده و هر كجا منشاء اثري ديده ميشود به خاطر حضور قشر دانشگاهي بوده است .

كريمي همچنين تصريح كرد : اكثر شهداء يا در حين تحصيل و يا پس از فارغ التحصيلي از دانشگاه وارد جبهه ها شدند و اثرگذاري كار آنان در دوران دفاع مقدس نمايان و پرفايده بوده و دستاوردهاي نظام در اين مدت به خاطر حضور فعال دانشگاهها بوده است .

كريمي تصريح كرد : بعد از ولايت فقيه مهمترين دستاورد انقلاب وجود يك سرمايه اجتماعي بنام مردم بود كه امام خميني (ره) توانست با كمك همين مردم انقلاب را به پيروزي برساند.

سرداركريمي خاطرنشان كرد : دشمنان انقلاب اسلامي اخيرا به اين نتيجه رسيده اند كه نمي توانند با ايجاد درگيري و اغتشاش تغييري در حكومت داشته باشند و جدا كردن ملت از ولايت، نظام اسلامي و ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم و ايجاد مشكلات اقتصادي و ... بخشي ازعمليات رواني دشمنان خواهد بود .

فرمانده سپاه روح الله استان افزود : يكي از اقدامات رواني دشمن در بين مردم القاي ناكارآمدي نظام و فاسد بودن مسئولين از بالا تا پائين كشور است .

كريمي به حادثه اخير دانشجويان تهران اشاره و گفت : در تصادف اخير دانشجويان كه بسيار هم دردناك بود ، برخي ها به دنبال نا آرامي درسطح دانشگاهها هستند و در اين دو سه روزه سعي دارند محيط برخي دانشگاهها را متشنج كنند .

وي مردم سالاري را يكي ديگر از دستاورد هاي نظام دانست و بيان نمود : در مدت چهل سال انقلاب و بر اساس راي مردم در انتخابات ، جريان هاي سياسي متفاوتي روي كار آمده اند و اين از بركات انقلاب اسلامی است .

كريمي درهمين خصوص گفت : دولت فعلي درابتداي كار درخواست مذاكره با غرب را داشت و رهبرانقلاب كه نقش راهبري نظام را دارند، اين اجازه را با چند شرط و توصيه پذيرفتند ؛ كه البته دولت به اين توصيه ها كم توجه بود و بعد از شش سال ، اثرات منفي عدم توجه به فرمايشات رهبري را درک کردند.

سردار پاسدار محسن كريمي تصريح كرد : بي توجهي دولت نسبت به هشدارها و توصيه هاي رهبري نسبت به مسائل اقتصادي باعث بروز چنين چالش هايي در سطح كشور شده و رهبرانقلاب بارها فرمودند : بايد از لحاظ اقتصادي قوي باشيم تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند.

وي همچنين تاكيد كرد : تحليل درست ، بصيرت افزائي ، تبيين شرايط قبل و بعد از انقلاب ، دشمن شناسي وشناخت نظام بين الملل از وظايف خطير دانشگاهيان براي سرمايه اجتماعي كشور مي باشد.

كريمي گفت : بايد به نسل جوان كشور بگویيم  قبل از انقلاب حدود 36 هزارمستشار نظامي آمريكائي در داخل خاك ايران چكار مي كردند و چرا اكثر سفراي ايران در قبل از انقلاب تابع دستورات آمريكائيها بودند .

فرمانده سپاه روح الله گفت:نسل جوان كشور بايد چگونگي پيروزي انقلاب ، فتنه هاي پي در پي اوايل انقلاب كه جدايي طلبان خواستارجدائي كردستان ، سيستان و تركمن و... از كشور بودند را بدانند و اين از وظايف مهم دانشگاهيان است.

وي به فتنه هاي ديگري كه عليه انقلاب شكل گرفت پرداخت و افزود : فتنه سال 78 كه با رهنمود رهبرانقلاب در 23 تير به حماسه اي ديگر تبديل شد و همچنين فتنه سال 88 كه مي توان از آن به عنوان جنگ احزاب نام برد كه دخالت آشكار آمريكا، اسرائيل ، منافقين ، سلطنت طلبان و سرسپرده ها را به همراه داشت و درگيركردن هشت ماهه كشور در فتنه سال 88 با جدا شدن حق از باطل و روشنگري هاي رهبر انقلاب و حضور همين سرمايه اي اجتماعي یعنی مردم به حماسه 9 دي تبديل شد و از اين روز ميتوان به فصل مشترك مردم براي حفظ نظام نام برد.

فرمانده سپاه روح الله به موضوع ولايت فقيه اشاره و گفت : اطاعت از رهبري و اعتماد به ولايت فقيه نيازمند يك هويت اجتماعي است و در اين راه نبايد شك و ترديدي داشته باشيم.

وي خاطرنشان كرد : در سال 88 برخي نخبگان سياسي كشور دچار ترديد شدند و خود جوش بودن حركت مردم در9 دي توسط خود مردم انجام شد  نه كسي ديگري و اين اقدام اجتماعي باعث دوام و حركت انقلاب شده است .

سرداركريمي در پایان سرمايه اجتماعي را از معجزات انقلاب اسلامی دانست و تصريح كرد : حضور مردم در تمامي صحنه هاي مختلف کشور و انقلاب مهم تر و اثرگذارتر از ساخت موشك بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات