رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری:

موقوفه فخرالدوله با کاربری بیمارستان در اختیار بهزیستی شهرستان ری قرار می گیرد

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از بازسازی موقوفه فخرالدوله در کهریزک و واگذاری آن برای انجام امور درمانی به نیت واقف آن خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۹۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

 حجت الاسلام والمسلمین صادقی در گفت و گو با خبرنگار بسیج؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی اینکه بهترین ترویج فرهنگ وقف اجرای امینانه نیات واقفین است، اظهار داشت: اطلاع رسانی، شفاف سازی و اجرای نیات واقفین اصلی ترین دغدغه اداره اوقاف است. وی افزود: در کهریزک موقوفه ای به نام فخر الدوله وجود دارد که واقف آن نیت کرده است بیمارستانی برای استفاده اهالی پنج روستای مجاور این سازه ساخته شود و اولویت آن درمان و مداوای افراد بی بضاعت است. وی ادامه داد:سالها قبل در این موقوفه به همت خیرین بیمارستانی به نام هاشمی نژاد ساخته شد که اداره بهزیستی در جهت نگهداری معلولان از آن استفاده می کرده است اما چند سال پیش با اعتراضات محلی روبرو شد که به دنبال آن وقف نامه بازخوانی شد و ما متوجه شدیم وقف نامه این مکان برای امور درمان است لذا جلسه ای با آقای مجیدی بخشدار کهریزک، خانم رجایی مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری، شهردار و شورای شهر کهریزک برگزار کردیم و محور موضوع را وقف نامه و اوالویت اول را بهزیستی قرار دادیم مبنی بر اینکه بهره برداری فقط در حوزه درمان باشد. همچنین مقرر شد مسئولان بهزیستی ظرف دو هفته پیشنهادات خود را به طور مکتوب ارائه کنند. اگر بهره برداری در زمینه درمان باشد با آنها همکاری می کنیم و اگر بهره برداری غیر از درمان باشد راهکاری پیدا کنیم که نیت واقف مغفول واقع نشود.

وی در باره هزینه بازسازی بنای فخرالدوله گفت: با توجه توانمندی و فعالیت های گسترده و عملکرد مثبت اداره بهزیستی شهرستان ری اگر پیشنهادات آنها مربوط به درمان باشد از محل واریزی وجوهات مستاجرین موقوفه فخرالدوله و نیز کمک خیرین و همت مسئولان این ساختمان را بازسازی و تجهیز خواهیم کرد و در اختیار بهزیستی شهرستان قرار خواهیم داد.

 

 

 

ارسال نظرات