دهقان در دانشگاه علوم قرآنی:
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: کسانی که در داخل کشور فتنه اقتصادی ۹۸ را تعقیب می‌کنند در واقع شاگردان سیاسی فتنه سال ۸۸ هستند.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۹۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دانشگاه علوم قرآنی تهران طی سخنانی با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: فتنه نه اولین و نه آخرین دشمنی آمریکا با ایران بوده است.

 

وی فتنه 88 را یک جریان سازمان‌یافته خواند و افزود: پیچیده‌ترین توطئه آمریکای صهیونیستی برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی، فتنه 88 بود که یک سر آن داخلی و طرف دیگر آن دخالت خارجی‌ها بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: چند ماه قبل از ان انتخابات موضوع تقلب را مطرح کردند تا این آمادگی را در اذهان عمومی ایجاد کرده و بگویند در انتخابات آینده تقلب خواهد شد و پس از آن کمیته صیانت از آراء تشکیل دادند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: هر چند آمریکایی‌ها در فتنه 88 بنا نداشتند خود را نشان دهند اما بعد  از آن مطالبی هویدا شد که همگان به دخالت مستقیم آمریکا در جریان فتنه 88 پی بردند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس با اشاره به اینکه روشن است که آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب علیه ما دشمنی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون آمریکا هر کاری که از دستش برآمده انجام داده است.

وی با یادآوری این نکته که روشن است دخالت در انتخابات از همه لحاظ از سوی آمریکایی‌ها احساس می‌شد،‌گفت: پس از درگیری‌های خیابانی در فتنه 88 ما دیدیم که آمریکایی‌ها چگونه به وجد آمدند چرا که قبل از انتخابات هم به صورت کامل ذهن‌ها را آماده کردند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: قبل از برگزاری انتخابات 88 جریانی ذهن‌ها را فریب داد و حتی برای آن رأی هم انتخاب کردند و با پشتیبانی بیگانگان جمهوری اسلامی را تا لبه پرتگاه بردند و در این مسئله تردیدی وجود ندارد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس در ادامه سخنانش به این نکته هم اشاره کرد: که روشن است اگر وضعیت فتنه 88 ادامه پیدا می‌کرد و مردم در میدان با پیروی از رهبری حضور پیدا نمی‌کردند قطعا منجر به فروپاشی نظام می‌شد.

دهقان فتنه را یک جریان از قبل سازمان‌یافته و با هدایت یک جریان از بیرون و پیروی عده‌ای در داخل عنوان کرد و گفت:‌ تعدادی از معترضین می‌دانستند و با آگاهی به خیابان‌ها آمدند اما عده‌ای در این میان فریب خوردند و عده‌ای هم اصلا نمی‌دانستند جریان از چه قرار است.

وی ذکر این نکته را ضروری دانست که در انتخابات است که امکان ایجاد یک موج وجود دارد بنابر این از این فرصت استفاده کردند و برخی هم در داخل کشور دانسته این کار را انجام دادند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس با تشریح جزئیات ایجاد فتنه 88 خاطرنشان کرد: حلقه‌ای در لندن با عنوان جنبش سبز تشکیل جلسه می‌داد و پیوندی با بیگانگان از جمله انگلیس و آمریکا داشت و البته در داخل کشور هم عده‌ای نقش سران فتنه را ایفا کردند این‌ها به هر دلیلی فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و خود را برای آن آماده کرده بودند.

وی در ادامه همین مطلب افزود: اما در طول تاریخ سی و یک سال قبل از سال 88 در برابر همه دشمنی‌ها تلاش کرده بودیم و این بار هم مردم مقاومت کردند.

دهقان با بیان اینکه هیچ کدام از فتنه‌های در طول تاریخ سی و یکساله قبل از 88 به اندازه فتنه 88 نبود، تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب 5 عملیات تجزیه‌طلبانه داشتیم که کاری از پیش نبردند اما 9 دی 88 را جشن گرفتیم چرا که با وجود همه تلاش‌هایی که برای تقابل و رویارویی ملت با ملت داشتند نتوانستند موفق شوند.

وی با اشاره به دیگر جزئیات فتنه سال 88 بیان کرد: جریان صهیونیستی ـ آمریکایی سال 88، 8 ماه ادامه پیدا کرد و نهایتاً دفع شد اما کار یاران فتنه ادامه داشت.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هر چند فتنه سیاسی 88 کاملاً شکست خورد اما ما می‌دانیم که دشمنان فتنه جدیدی را با رویکرد «فتنه اقتصادی» آغاز کرده‌اند.

وی البته به نقش اصلی پایه‌گذاران فتنه اقتصادی هم اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: نقش اصلی فتنه‌گران اقتصادی خارج از کشور است و تفاوت اساسی با فتنه سیاسی سال 88 دارند.

دهقان به تفاوت اساسی فتنه سیاسی 88 و فتنه اقتصادی کنونی دشمن اشاره کرد و گفت: در سال 88 آمریکایی‌ها خیلی خود را نشان ندادند اما در فتنه اقتصادی 97 و شاید 98 آمریکا پرچمداری‌اش را علنی کرد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس در همین زمینه یادآور شد: فتنه سیاسی ـ انتخاباتی 88 در داخل کشور سران آنها کاملاً برملا شدند اما در داخل کشور  عوامل فتنه اقتصادی خود را نشان ندادند.

«اگر می‌گوییم فتنه اقتصادی چون عده‌ای در داخل کشور تعدادی کاملاً اهداف آمریکا را در داخل کشور تعقیب می‌کنند».

وی راه حل مبارزه با تحریم‌ها را بسیار روشن خواند و اضافه کرد: برای اینکه با تحریم‌ها مقابله کنیم متخصصین ما در زمینه‌های مختلف اقتصادی روشن کردند که چه اقداماتی باید انجام دهیم بنابر این آن کسی که می‌گوید راه‌حل اقتصادی کشور سیاسی است و نه اقتصادی این شخص را یکی از رگه‌های اصلی عوامل فتنه اقتصادی در کشور می‌دانیم.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به این نکته تأکید کرد: کسانی که در داخل کشور فتنه اقتصادی 98 را تعقیب می‌کنند شاگردان سیاسی فتنه 88 هستند.

وی با تشریح اهداف شوم آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: حداقل خواست آمریکا این است که ما تمام موارد و فعالیت‌های موشکی‌مان را غیرفعال کرده و هیچگونه دخالتی در منطقه نداشته باشیم همچنین فعالیت هسته‌ای‌مان را به صورت کامل و دائم قطع کنیم.

دهقان در همین رابطه افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با فشار متمادی اقتصادی و تغییر محاسباتی برخی مسئولان کشور آنچه را که نتوانستند از جنگ‌های پیاپی به دست بیاورند، با مذاکره با مسئولان کشورمان در داخل پیاده کرده و به دست آوردند.

وی با اشاره به بدعهدی طرف مقابل در برجام خاطرنشان کرد: قبل از امضای برجام با آمریکا رابطه نفتی نداشتیم اما بحث تأسف‌برانگیز این است که وقتی خبر به گوش می‌رسد که آقایان رابطه ما با برخی کشورها را قطع کردند چه مفهومی را می‌رساند.چرا مسئولان ما قرارداد ایران را با چینی‌ها به هم زدند و چرا 9 ماه در چین سفیر نداشتیم؟

نماینده مردم طرقبه در مجلس افزود: باید اول ببینیم تکلیف برجام چه می‌شود و بعد به کشورهایی نظیر چین بی‌محلی کنیم. دولتی‌ها می‌گویند فقط می‌خواهیم با توتال به کشورهای سرآمد قرارداد ببندیم. این رفتارها مفهوم خوبی ندارد.

دهقان ادامه داد: پیوند زدن همه مسائل کشور به آمریکا و اروپا بستری را برای فتنه اقتصادی و نفوذ آمریکا در کشور فراهم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که ما دچار بحران ارزی هستیم چرا دولتی‌ها واردات دلار را ممنوع کردند.

وی با انتقاد از روند فعلی واگذاری‌های دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: به عنوان مثال ماشین‌سازی تبریز را اگر در نظر بگیریم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مادری محسوب می‌شود که همیشه برای کشور نقش حمایتی داشته است و فروش آن کاملاً غیرقانونی است اما دیدیم که به یک شخص خلافکار که اکنون به دلیل خرید چند صد میلیون دلار خلاف در زندان است .

وی با بیان این نکته که اصل خصوصی سازی کار غلطی نیست گفت:‌اینکه کارخانجات در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند تا دولت از تکدی‌گری خارج شود کار غلطی نیست اما نحوه این واگذاری‌ها مهم است. غارت کردن اموال مردم و از طرفی خالی کردن خزانه همه این‌ها جزو دزدی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش به رفتار محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس اشاره کرد و گفت: بنده این انتقاد را به آقایان مجلس وارد کردم که چرا مجلس را به خاطر توهین و فحش یک نماینده معطل می‌کنید.

وی در همین رابطه افزود: رئیس‌جمهور و یا یک نماینده والبته مردم اگر فحش دهند کار زشتی است چرا باید از یک اهانت و توهین یک نماینده حمایت شود با این کارشان آبروی مجلس را بردند.

وی در این زمینه تصریح کرد: هر کسی تخلف کرده باید طبق قانون و متناسب با خلاف او با وی برخورد شود اما اینکه چون نماینده است دلیل نمی‌شود که احساساتی شویم و از او به خاطر اشتباهش حمایت کنیم.

ارسال نظرات