خبرهای داغ:
فرمانده گردان بهداری لشکر 14 امام حسین (ع) اقدامات این گردان را در منطقه عملیاتی جنوب شرق کشور تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۸۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزای بسیج به نقل از روابط عمومی لشکر 14 امام حسین (علیه‌السلام) سرهنگ پاسدار مجید صادقیان فرمانده گردان بهداری لشکر عملیاتی امام حسین (علیه‌السلام) درباره اقدامات این گردان در منطقه عملیاتی جنوب شرق کشور اظهار داشت: این اقدامات به 5 بخش تقسیم می‌شود که خدمات ارائه شده به بیماران در اورژانس شهر سیرکان، خدمات امداد و انتقال، خدمات ارائه شده به مردم در قالب بازدیدهای فرهنگی و فرماندهی، سرکشی از بیماران دارای بیماری فلج و قطع نخاع و برگزاری کلاس‌های امداد و نجات از اقدامات صورت گرفته در منطقه عملیاتی جنوب شرق کشور است.

وی با بیان این‌که پست اورژانس مرکزی در شهر مرزی سیرکان با جمعیت 5 هزار نفر مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: یک مرکز درمانی با حضور پزشک، داروخانه و آزمایشگاه نیز در این شهر فعالیت دارد که بیماران خاص در صورت عدم حضور پزشک به مرکز اورژانس انتقال پیدا می‌کنند.

 فرمانده گردان بهداری لشکر عملیاتی امام حسین (علیه‌السلام) درباره آمار خدمات ارائه شده گفت: خدمات پزشک عمومی، تزریقات، بخیه، پانسمان، وصل سرم، کنترل فشار و کنترل قند خون به 88 مرد و زن ارائه شده است.

وی درباره خدمات انتقال و امداد در منطقه مرزی سیرکان گفت: در موارد حوادث غیر مترقبه و سوانح رانندگی مانند واژگونی خودرو، تانکر سوخت و غیره در سطح شهری سیرکان تیم امداد و انتقال به محل حادثه حضور پیدا کرده و خدمات خود را به صورت حضوری ارائه می‌کنند.

صادقیان درباره خدمات ارائه شده به مردم در قالب بازدیدهای فرهنگی و فرماندهی بیان کرد: تیم امداد و درمان بهداری لشکر 14 امام حسین (علیه‌السلام) به همراه سر طایفه‌های قبایل منطقه مرزی سیرکان در روستاها حضور پیدا کرده و اقدامات درمانی از قبیل ویزیت، دارو و خدمات پرستاری به بیماران منطقه ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: این خدمات در روستاهای باط‌ کوچک،  گیتان، کلوکی و مورتی به 61 نفر در قالب خدمات ویزیت و دارو ارائه شده است.

فرمانده گردان بهداری لشکر عملیاتی امام حسین (علیه‌السلام) با اشاره به سرکشی از خانواده‌های دارای بیماران قطع نخاع و فلج بیان کرد: در همین راستا یک مورد بیمار با سوختگی شدید جهت ادامه مراحل درمانی خود به اصفهان منتقل شد و همچنین امکانات لازم در اختیار یک بیمار قطع نخاعی در منطقه سیرکان قرار گرفت.

صادقیان در پایان به برگزاری کلاس‌های امداد و نجات در منطقه اشاره و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های امداد و نجات برای بسیجیان گردان‌های امام حسین (علیه‌السلام) و نیروهای هنگ مرزی در 2 مرحله از اقدامات این گردان در برگزاری کلاس‌های امداد و نجات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها