طی آیینی با رونمایی از پوستر جشنواره سرو سبز، این جشنواره در گیلان آغاز و بر استفاده از هنر در انتقال مفاهیم انقلاب و دستاوردهای آن به نسل کنونی و آینده تأکید شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۷۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان امشب در آیین رونمایی از پوستر و آغاز جشنواره سرو سبز با اشاره به خلأ موجود در بخشی از ابعاد برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این جشنواره اهداف پیش‌بینی‌شده در آن ازجمله شکوفایی دستاوردهای انقلاب و پیوند نسل کنونی با آرمان‌های انقلاب محقق شود.

وی با تأکید بر استفاده از ابزارهای فرهنگی در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: اگر رویکرد جشنواره در بخش‌های تعیین‌شده در جهت آیین‌های بومی و محلی سوق پیدا کند اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

محمد عبدالله پور با بیان اینکه سپاه با رویکرد جهادی و فرهنگی در جهت اهداف بلند فرهنگی گام برمی‌دارد گفت: گرچه دستگاه‌های فرهنگی زیادی در جهت معرفی انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن نقش دارند اما سپاه تلاش می‌کند در حوزه معرفی انقلاب و دستاوردهایش به نسل‌های آینده برنامه‌های متنوعی را اجرا کند.

سپاه پیش‌قراول دستگاه‌های فرهنگی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به چله انقلاب اسلامی و لزوم تدوین برنامه‌ها در شأن آن اظهار کرد: عدد ۴۰ در فرهنگ دینی و ولایی از جایگاه والایی برخوردار است و‌ برنامه‌های جشن ۴۰ سالگی انقلاب باید شأن آن باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره فعالیت‌های اثربخش گسترده سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی افزود: سپاه پیش‌قراول دستگاه‌های فرهنگی است و بسیج در لابه‌لای آن توانسته همگام با مردم در جشن چهل‌سالگی انقلاب حرکت کند و جشنواره سرو سبز یکی از آن برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه هنر در حد مورد انتظار نتوانسته موفق شود گفت: در ابعاد هنر بخش فرهنگی باید بیشتر تلاش شود و به فرموده رهبری معظم انقلاب اندیشه و اثری که در قالب هنر به منصه ظهور می‌رسد ماندگار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در چند سال اخیر مشاهده‌شده که اثرگذاری برنامه‌ها با گنجاندن بخش سرود بیشتر شده خاطرنشان کرد: نمونه بارز اثرگذاری سرود اجرای آن در تجمع مردم رشت در نهم دی بود که موجب شد مردم احساس رضایتمندی بیشتری در تجمع انقلابی خود داشته باشند.

اشجری با اذعان به اینکه جای خالی هنرهای همچنین اجرای سرود و نماهنگ در برنامه‌های فرهنگی و انقلابی خالی است تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های فرهنگی درگیر در جشن چهل‌سالگی انقلاب در گنجاندن برنامه‌ها خود بخش سرود، تک‌خوانی و ‌نماهنگ را اضافه کند.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی گسترده در اجرای جشنواره سرو سبز و ضرورت احزاب آن در سال‌های آتی به‌صورت ملی افزود: سپاه همچون گذشته در همه مراسم‌ها بر خود فرض و واجب می‌داند که هر جا انقلاب نیاز به کمک داشته باشد وارد میدان شود و یقیناً اجرای جشنواره‌هایی همچون سرو سبز نیز مثمر ثمر خواهد بود.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره فصلی استانی سرو سبز در سه بخش سرود، تک‌خوانی و نماهنگ با موضوعات ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، حماسه فاطمی و حجاب، جهاد کبیر و استکبارستیزی رایانه و دفاع مقدس با بهره‌گیری از زبان‌های محلی گیلکی، تالشی و آذری در رشت برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پنجم بهمن‌ماه امسال است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جشنواره در معاونت فرهنگی هنری و مدیریت هنر و ادبیات سپاه قدس استان گیلان ارسال کنند.

انتهای پیام/84008

ارسال نظرات