مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه عدالت محوری یکی از برنامه های این اداره کل است گفت: تغییراتی که در این اداره کل شکل می گیرد بدون یک به نفع همه خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۴۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید کمال الدین میر جعفریان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود در سالن جلسات این شورا ضمن بزرگداشت یوم الله نهم دی، در گذشت آیت الله شاهرودی را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شاهرود تسلیت گفت و اظهار کرد: این نشست را به فال نیک می‌گیرم و آن را سر آغاز خدمت رسانی مشترک به هم استانی‌های عزیز به خصوص مردم شریف شاهرود می‌دانم.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با پربرکت دانستن سفر رئیس جمهور در زمینه تأمین اعتبار پروژه‌ها گفت: استان سمنان ٣٧۰۰ کیلومتر انواع راه دارد که حدود ۶۵۰ کیلومتر ازاین راه‌ها بزرگراه است؛ قسمت اعظم این بزرگراه‌ها در مسیر تهران مشهد است و ما انتظار داریم که راه‌های استان را بتوانیم به ۶۰۰۰ کیلومتر افزایش دهیم و با همین نسبت بزرگراه‌ها را نیز به ۱٢۰۰ کیلومتر ارتقا دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در حالیکه حدود ۷۰ درصد مسیر تهران مشهد در حوزه استان سمنان است در تخصیص اعتبار به این استان در این زمینه توجه لازم صورت نگرفته است.
میرجعفریان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما ارتقا جاده شاهرود به آزادشهر و جاده توسکستان است همچنین ارتقا محور طرود نیز یکی از اولویت‌های اداره کل است.
وی عنوان کرد: با توجه به نقشی که صنعت بوم گردی در ایجاد اشتغال دارد، مجموعه اداره کل راه استان تلاش خواهد کرد با افزایش کیفیت راه‌های مواصلاتی روستایی و ارتقا ظرفیت آن‌ها سهم خودرا در گسترش این صنعت ایفا نماید.
مدیرکل راه و ترابری استان ادامه داد: اداره کل راه و ترابری استان با اقداماتی نظیر اصلاح شیب شیروانی‌ها و شانه‌های جاده تلاش میکند در کوتاه مدت با کاهش تصادفات و سوانح از تلفات جاده‌ای جلوگیری نماید.
وی اضافه کرد: ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و اصلاحات هندسی در ۴٢ نقطه پر خطر جاده‌های استان یکی دیگر از اقدامات ماست که با نگاه برنامه ریزی بلند مدت در حال ورود به فاز اجرایی است. یکی از مهم‌ترین این نقاط تقاطع سه راه مجن است که به زودی ساخت تقاطع غیر همسطح در آن مکان آغاز خواهد شد.
میر جعفریان افزود: راه وترابری و مدیریت شهری در واقع یک خانواده هستند با این تفاوت که ما وظیفه ارتباط شهر‌ها و روستا‌ها با یکدیگر را بر عهده گرفتیم. راه‌ها و ورودی‌های شهر‌ها به نوعی حیاط خانه آن‌ها محسوب می‌شود وهمین امر لزوم هماهنگی سه نهاد مسکن و شهرسازی، راه و ترابری و شهرداری را اثبات می‌کند.
وی بیان کرد: یکپارچه دیدن جاده‌های منتهی به شهر، ورودی‌های آن و خود شهر با یک دید فرا بخشی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد پیشنهاد بنده این است که به عنوان اولین برنامه ورودی سمت مشهد را با یک نگاه هماهنگ اصلاح نماییم.
میرجعفریان با اعلام آمادگی در جهت همکاری با شهرداری، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مرتبط به ارتقا فضای سبز جاده‌ها اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یکهزارو سیصد میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد که پانصدوپنجاه میلیارد آن سهم اداره کل راه و ترابری بود.
وی تصریح کرد: از ۱٢ طرحی که مطرح شد حدود ۴۰ درصد آن در شهرستان شاهرود ومیامی است که یکی از آن‌ها پروژه بزرگ شاهرود_آزادشهر است.
مدیرکل راه و ترابری استان با بیان این نکته که اداره کل راه به تمام استان تعلق دارد و عدالت محوری یکی از برنامه‌های اصلی ما در این حوزه است گفت: تغییراتی که دراین اداره کل شکل می‌گیرد شک نداشته باشید که پیامد آن به نفع همه خواهد بود و مجموعه ما اجرا کننده تصمیم تصمیم گیران است و اجازه می‌خواهم در این مورد منتظر بمانیم تا تغییرات لازم را بدون تبعات سپری نماییم.
وی تاکید کرد: اداره کل راه و ترابری هیچ محدودیتی برای همکاری با شورای شهر و شهرداری شاهرود ندارد وآمادگی دارد توان خود را در زمینه‌های مورد همکاری با نهاد مدیریت شهری به اشتراک بگذارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها