عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت : در حوزه کشاورزی مخصوصا در بخش تولید محصولات باغی، وجود دلالان در فضای خالی زنجیره تولید تا مصرف بسیار پر رنگ است.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۳۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر وجود دلای نهفته در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی، گفت: دلالی نهفته‌ای که بین زنجیره‌ها وجود دارد عمدتا ناشی از این است که زنجیره‌ها با یکدیگر ارتباط ندارند.

دلالان در فضای خالی بین زنجیره تولید تا مصرف قرار می‌گیرند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصول تولیدی برای رسیدن به بازار باید مسیرهایی را طی کند، تصریح کرد: در بخش‌های بسته بندی، بنک داری و مراکز عرضه محصولات تولیدی کشاورزان حلقه‌های خالی وجود دارد که دلالان آن را پر می‌کنند و همین موضوع یعنی وجود دلالان در زنجیره تولید تا مصرف اصلی‌ترین عامل شکاف شدید قیمت محصولات از محل تولید تا مصرف است.

 
میوه کال رنگ شده اتیلن

 

حضور پر رنگ دلالان در فضای خالی زنجیره تولید محصولات باغی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر جایی که زنجیره تولید تا عرضه محصولات کشاورزی و باغی مدیریت شده باشد دلال واسطه‌ای و نهفته‌ای وجود ندارد، ادامه داد: در حوزه کشاورزی مخصوصا در بخش تولید محصولات باغی وجود دلالان در فضای خالی زنجیره تولید تا مصرف بسیار پر رنگ است اما در بخش‌های خرید گندم و غلات واسطه‌ها تاثیر جدی ندارند.

مشارکت در زنجیره تولید راه حل از بین بردن دلالی 

رئیس کمیته، دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صنایع لبنی نیز وجود دلالی و اختلاف قیمت تولید تا مصرف بسیار مشهود است، اضافه کرد: راه حل از بین بردن دلالی نهفته و شکاف قیمتی این است که محصول را در قالب زنجیره تولید تا مصرف عرضه شود و تولیدکننده، کشاورز، واسطه و مصرف کننده در سود به یکدیگر مرتبط باشند و مشارکت کنند که در این میان فردی رقم بالایی از سود حاصل را کسب نکند.

سالیان سال است که بخش کشاورزی کشور با حضور دلالان در زنجیره تولید و همچنین اختلاف قیمت محصولات از تولید تا مصرف درگیر است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سالیان سال است که بخش کشاورزی کشور با حضور دلالان در زنجیره تولید و همچنین اختلاف قیمت محصولات از تولید تا مصرف درگیر است اما  تا کنون راه حلی برای آن پیدا نکرده است.

ارسال نظرات