فراهاني تصريح كرد : پرداختی مردم پیش از اجرای طرح تحول سلامت بین ۵۳ تا ۶۰ درصد بود که در حال حاضر ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۹۵۷۷۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزي ، محمدرضا فراهانی امروز در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت : در دولت یازدهم و دوازدهم حوزه سلامت از لحاظ کیفیت توسعه چشمگیری داشته است، چراکه تمام اقشار جامعه دسترسی عادلانه به امکانات بهداشتی و درمانی پیدا کرده‌اند.

وی همچنين اظهار داشت : پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب در حوزه سلامت از لحاظ کیفی رشد قابل توجهی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت خاطرنشان كرد : در گذشته تمام اقشار جامعه از تمام خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند نمی‌شدند و سالانه حدود ۳ درصد مردم به لحاظ عدم دسترسی به امکانات و هزینه‌های گزاف حوزه سلامت فقیر می‌شوند.

وي در ادامه تصريح كرد : پرداختی مردم پیش از اجرای طرح تحول سلامت بین ۵۳ تا ۶۰ درصد بود که در حال حاضر ۴۰ درصد کاهش یافته است.

فراهانی فراهم ساختن زیرساخت‌ها را شرط لازم ارائه خدمات حوزه سلامت دانست و گفت: پیش از این میزان تخت‌های بیمارستانی متناسب با جمعیت کشور نبود ولی اکنون حوزه سلامت در سه حوزه اولویت‌دار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر تأمین منابع حوزه سلامت به خوبی صورت نمی‌گیرد و کارانه‌ها به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت پس از یک سال پرداخت می‌شود ؛ ولی با این حال، خدمات مناسبی به مردم ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت تصریح کرد: در سیاست‌های کلان مصوب شده که درصدی از تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص یابد که این میزان معادل ۸ درصد تولید ناخالص ملی است و این در حالی است که در ایالات متحده متناسب با سرانه تولید این میزان ۱۴ درصد است.

فراهانی بیان داشت: چنانچه در مدیریت منابع مدیریت جدی صورت نگیرد در این حوزه موفق نخواهیم بود چراکه آنچه در حوزه سلامت پرداخت می‌شود حق مردم است.

وی امنیت و سلامت مردم را از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان عنوان کرد و گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، باید گام‌های مؤثری در راستای تأمین نیازهای مردم به‌ویژه در حوزه سلامت برداشت.

ارسال نظرات