خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میزگرد سیاسی خبرگزاری بسیج مطرح کرد: دامنه نفاق گسترده تر از آن است که ما ادعا کنیم خواص فریب نمی خورند. دیگر دوران نامه نویسی بنام خدا و بنام خلق قهرمان سازمان مجاهدین گذشته؛ در سال ۸۸ گرفتار فتنه شدیم و امروز هم با آن دست و پنجه نرم می کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۵۷۵۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

خبرگزاری بسیج قزوین:دی به عنوان یک حماسه ماندگار در اصل باز تکرار مقاومت مردم در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود، دکتر محمد رضا خانلری عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در خصوص فتنه ۸۸ معتقد است این یک برنامه ریزی از جانب دشمن برای براندازی انقلاب بود و کسانی که شورای نگهبان را قبول ندارند در اصل قانون اساسی را قبول ندارند.
در حوزه اقتصادی هم معتقد است مردم باید در انتخابات کلید حل مشکلات را به دست یک دولت و مجلس دلسوز، فعال و پویا بدهد تا با اصلاح ساختارهای ناکار آمد اقتصادی و تبیین فرهنگ صحیح در حوزه اقتصاد بتواند برنامه های جامعی را به پیش ببرد.
دکتر نجاتی رییس بسیج استان قزوین هم ریشه فتنه ۸۸ را در انحراف برخی از خواص در سال ۷۶ می داند و معتقد است قدرت طلبی در کنار دنیا طلبی خواص و برخی از مسئولان باعث شد برای رسیدن به قدرت دست به هرکاری بزنند همان گونه که عبیدالله ابن عباس لشکر امام حسن(ع) را برای ماندن در قدرت و ترس از دشمن تحویل معاویه داد.
بسیج: مقدمه ای در خصوص ریشه فتنه ۸۸ و حماسه۹ دی بیان کنید:
دکتر محمد رضا خانلری: فتنه ۸۸ توسط کسانی رقم خورد که در درون نظام بودند و با تمکین نکردن به قانون اساسی و رای مردم حوادثی را رقم زدند که برای کشور خسارت فراوان به دنبال داشت، انحراف از سال ۷۶ شروع شد و در دوره اصلاحات با حمله به مقدسات نمود عینی پیدا کرد.
در مجلس ششم هم افرادی با تحصن در برابر رهبری و نظام ایستادند تا اینکه در انتخابات ۸۸ شرایط را برای اهداف خود مساعد دیدند و از تمام دشمنان قسم خورده ملت کمک دریافت کردند.
بسیج : برخی از خواص و نخبگان فریب فتنه و طراحان را خوردند یا اینکه آگاهانه حمایت کردند؟
دکتر خانلری: دامنه نفاق گسترده تر از آن است که ما ادعا کنیم خواص فریب نمی خورند. دیگر دوران نامه نویسی بنام خدا و بنام خلق قهرمان سازمان مجاهدین گذشته؛ در سال ۸۸ گرفتار فتنه شدیم و امروز هم با آن دست و پنجه نرم می کنیم.فتنه به صورت گسترده ۸تا ۹ماه طول کشید تا اینکه مردم در ۹ دی سه روز بعد از عاشورای ۸۸ حماسه ای جاودان را رقم زدند.
بسیج:در برهه ای تقابل با شورای نگهبان و ولایت فقیه را دنبال کردند که در فتنه ۸۸مشهود تر بود چگونه تحلیل می کنید؟
خانلری: در بحث جمهوری اسلامی باید تعامل صورت گیرد، آنهایی که با شورای نگهبان مشکل دارند در اصل قانون اساسی را قبول ندارند و ولایت فقیه هم جزیی از قانون اساسی و جایگاه شرعی و مردمی دارد.
مردم به قانون اساسی رای دادند و اصولی که در قانون اختیارات ولی فقیه و سایر قوا را مشخص کرده است توسط شورای نگهبان محافظت می شوند.
افرادی که مخالف نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند به دنبال این هستند که افرادی وارد صحنه شوند که هیچ اعتقادی به قانون اساسی و انقلاب ندارند بلکه مطامع خود را بنام مردم فریاد می زنند.
انتظاری از شورای نگهبان وجود دارد که در برخورد با افرادی که اعتقادی به انقلاب و جمهوری اسلامی ندارند هیچ مصامحه ای نداشته باشد و هر چقدر فیلتر را سخت تر کند برکات زیادی به همراه خواهد داشت.
در مجلس ششم نمایندگانی که تحصن کردند‌ و مقابل نظام ایستادند از فیلتر شورای نگهبان رد شده بودند. در فتنه ۸۸ دشمنان و فتنه گران می دانستند که با بودن شورای نگهبان نمی توانند اهداف خود را در مصادره رای مردم پیاده کنند .
بسیج: تاثیر خواص در شعله ور کردن آتش فتنه را چگونه ارزیابی می کنید؟
دکتر نجاتی:وقتی به تاریخ نگاه می کنیم نقش خواص بسیار تاثیر گذار بوده است، وقتی عبیدالله ابن عباس از یاران امام حسن (ع) است، با این حال دنیا طلبی و قدرت طلبی وی را می گیرد خود و لشکرش را تحویل معاویه می دهد تا در صورت تغییر حکومت چند صباحی در قدرت بماند.
با فروپاشی لشکر امام و فریب نخبگان تغییر در جریان حکومت و امت اسلامی به وجود آمد و تا ۱۴۰۰سال هر حکومتی بنام اسلام روی کار آمد از حداقل های نیاز های حکومت اسلامی و شناخت از اسلام بی بهره بودند و خود این موضوع صدمات فراوانی به اسلام وارد کرد.
این موضوع در فتنه ۸۸ نیز وجود داشت و خواصی که در انقلاب مدیریت داشتند با راه اندازی فتنه برای قدرت طلبی خویش و جریانهایشان به سمتی حرکت کردند که جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند،فتنه آقای شریعتمداری و منافقین از همان جمله است.
آقای خاتمی با سکوت خود از فتنه حمایت کرد و رهبری فتنه را به دست گرفت و با این که در درون نظام بودند برای رسیدن به قدرت و عافیت طلبی در تنور فتنه دمیدند.
بسیج: در حوزه اقتصادی، کشور با یک فتنه مواجهه است و حماسه ۹دی پشت غبار مشکلات اقتصادی کم رنگ می شود آیا این روند اقتصادی برازنده انقلاب است؟
دکتر نجاتی: یکی از شعار های ما بحث استقلال است که در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی باید در تراز انقلاب باشیم.
طی 4 دهه انقلاب اسلامی، در زمینه نظامی پیشرفت چشم گیری داشتیم و هیچ وابستگی به قدرت های بین المللی تحت هر شرایطی وجود ندارد، همچنین صادرات غیر نفتی ما نسبت به قبل از انقلاب ۵۷ برابر، تولیدات کشاورزی ۶ برابر و ضریب جینی کاهش یافته که در سال ۸۹ اوج کاهش فاصله طبقاتی در ایران بوده و سازمان‌ ملل این موضوع را تایید کرد، با این حال هنوز نمی توانیم ابراز کنیم که در تراز انقلاب قرار گرفته ایم، موضوعات اقتصادی و فرهنگی واقعا باید پیشرفت های بیشتری داشته باشند.
بسیج: چرا هرکس شعار اصلاح ساختار می دهد خصوصا دولتها موفق نمی شوند؟
دکتر نجاتی: برای وضع موجود نیاز به اصلاح ساختار های بانکی و اقتصادی می باشد، دولت ها متاسفانه ریسک پذیری ندارند، زیرا برای ماندن در قدرت ۴ سال بعدی نیاز به رای مردم دارند و با تغییر ساختار ریسک هزینه ها و عواقب آن را نمی پذیرند، به همین دلیل به سمت برنامه های اقتصادی زود بازده و کوتاه مدت و مقطعی می روند، این دولت هم رای مردم را کسب کرده و برای کار کردن و تغییر ساختار ها هیچ عذر و بهانه ای ندارد، با عوام فریبی نمی توان اقتصاد کشور را اداره کرد، مسوولین باید طبقه مستضعف را دریابند،رسانه ها و نخبگان باید مطالبه گری کنند تا وحدت کلی برای اصلاح وضعیت اقتصادی به وجود بیاید.
در جمع بندی قسمت اول این میزگرد شورای نگهبان را حافظ قانون اساسی و آرا مردم دانسته و ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی به دلیل ساختار غلط و عدم ریسک پذیری دولت ها است.
کسانیکه شورای نگهبان را قبول ندارند در اصل مخالفان انقلاب و قانون اساسی هستند و به دنبال بر سرکار آوردن کسانی هستند که به هیچ یک از اصول قانون اساسی و خطوط قرمز پایبند نباشند.
پایان بخش اول

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها