مراسم گرامیداشت نهم دی در عسلویه برگزار شد

مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی صبح امروز با حضور با شکوه مردم شیعه و سنی عسلویه درمصلای نماز جمعه این شهر به همت فرهنگی اجتماعی سپاه عسلویه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۷۰۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

مراسم گرامیداشت نهم دی در عسلویه برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، دکتر حسن فرقانی از اساتید دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان سخنران این مراسم درسخنانی اظهار داشت 9 دی فرآیندی بود که انقلاب را از انحراف و براندازی نجات داد و درسایه بصیرت مردم با صلابت در مسیر درست قرار گرفت.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ریشه 9 دی را باید در کربلا بجوییم پیامبر اسلام دین اسلام را پایه گذاری کرد و طی 23 سال موفق به ترویج این دین آسمانی گردید وحکومت اسلامی را پایه گذاری کرد تا چهل سال پس از پیامبر خلافای پیامبر سیرت آن حضرت را استمرار بخشیدند تا اینکه درسال 41 حکومت به یزید رسید که قصد انحراف دین اسلام داشت و امام حسین (ع) برای نجات دین جدش و امر به معروف قیام کرد خیلی ها تلاش کردند حسین را ازقیامش منصرف کنند که موفق نشدند و حسین خون خویش ویاران را فدای اسلام واحیاء دین جدش کرد.

وی افزود: درفتنه 88 آمده بودند که اسلام را نابود کنند برخی درفتنه 88 نامه بدون سلام و سرگشاده برای حضرت آقا نوشتند تهدید کردند توصیه کردند ولی موفق نشدند و فتنه شکست خورد بعد از نه سال ما این واقعه را گرامی می داریم مفهوم درک این موضوع این است که بعد از 1400 سال هنوز مردم به ندای حسین لبیک می گویند.

سردار حسن فرقانی به گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد وافزود: پیش ازانقلاب اسلامی در دنیا دو گفتمان لیبرالیزم وسوسیالیزم حاکم بود و آمریکا درجبهه غرب و شوروی درجبهه شرق این گفتمان را ترویج و تبلیغ می کردند انقلاب اسلامی به رهبری پیر خمین گفتمان دینی و جهان بینی توحیدی به جهان عرضه داشت و با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت.

وی افزود: امروز بیش از همه باید مواظب باشیم دشمن بین ما نفوذ نکند و ایجاد تفرقه نکند و مردم را ازحکومت روی گردان نکنند این اتفاق درعراق افتاد به بهانه تروریسم و سلاح هسته ای به عراق لشکر کشی کردند وفجایع زیادی انجام دادند چندین هزار زن ومرد عراقی را کشتند نفت عراق را به بغما بردند ده سال مردم عراق درتحریم قراردادندحتی منطقه پرواز ممنوع بر سر عراق اجرا کردند روزانه 5 میلیون بشکه نفت از بصره به آمریکا صادرمی کنند.

دکتر فرقانی تصریح کرد: امروز دشمن قدرت ما را کاملا درک کرده اما بعضی افراد درداخل به قدرت خودی ایمان ندارند از یک موشک دشمن می ترسند امروز قدرت ما درخلیج فارس و تنگه هرمز باعث شده که ناو هواپیمابر آمریکا وشناورهای آنها هنگام و ورود به تنگه هرمز باید مکالمات بیسیمی خود را به فارسی انجام دهند و عاجزانه از شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخواهند که به آنها نزدیک نشوندتا درگیری پیش نیاید این قدرت این صلابت مرهون نه دی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از فتنه به صراحت نام می برند وبرآن تاکید دارند اما برخی از به کار بردن لفظ فتنه ابا دارند وبه دنبال تطهیر فتنه گران هستند اما مردم با بصیرت با عشق وعلاقه جلو فتنه گران ایستادند و دست دشمن قطع شد.

وی به سناریوهای دشمن درمقابله با انقلاب اسلامی از جنگ داخلی درسیستان و بلوچستان و کردستان گنبد و خوزستان تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کودتا و ترور تحریم اشاره کرد و افزود دشمن درهمه این سناریوها شکست خورد اما ناامید نشد و به سمت تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه نظام رفتند که رهبرانقلاب از آغاز رهبری شان برآن تاکید داشتند و گوش شنوایی نبود سناریوی تهاجم فرهنگی دردوران اصلاحات که محصول آن فتنه 18 تیربود.

 وی افزود: در فتنه 88 هدف براتدازی نظام بود و رمز آن تغلب درانتخابات بود تغلب رمز شورش بود با رمز تغلب جنگ احزاب تحمیل کردند وهمه آندند برخی سفارتخانه ها هدایت گر فتنه بودند این فتنه بیش از 6 ماه طول کشید و در 6 دی روز عاشورا خیمه امام حسین را به آتش کشیدند عزاداران را ضرب و جرح کردند با فلسفه عاشورا تقابل کردند نهایتا اینحا بود که مردم تحمل نکردند وبه صورت خودش به میدان آمدند وحماسه نه دی را خلق کردند وخط بطلات بر فتنه 88 کشیدند.

دکتر حسن فرقانی افزود: بعد فتنه 88 دشمن بیکار ننشسته و به دنبال این است که محوریت وحدت را بزند مرکز ثقل انقلاب رهبر است دشمن به دنبال زدن ثقل انقلاب است می خواهند ما را درون تهی کنند و فتنه 98 تابستان داغ و زمستان های داغ درنظر دارند ایران امروز یک ابرقدرت منطقه ای و دشمن گزینه نظامی حتی زیر میز هم ندارد دشمن امروز وحدت را نشانه گرفته است.

ارسال نظرات