خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان قزوین خبر داد:

افتتاح نخستین دفتر "شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی" در شهرستان البرز

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان قزوین گفت: راه‌اندازی دفتر شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی، بیشتر یک پاتوقی برای حضور نیروهای جبهه انقلاب است تا به تولید محتوا در قالب‌های مختلف بپردازند.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۹۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نخستین دفتر شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی (شمسا) شهرستان البرز استان قزوین عصر یکشنبه با حضور دکتر معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج (از طریق ویدئو کنفرانس)، امام جمعه محترم و فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان البرز و همچنین اعضای شبکه سایبری افتتاح شد.
مرتضی امیری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در شهرستان البرز بحث شبکه‌سازی جبهه انقلاب در فضای مجازی است.
وی افزود: این شبکه سازی به جهت وحدت رویه و ایجاد انسجام فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌گیرد.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان قزوین ابراز کرد: سه فعالیت عمده همچون رصد و تولید و انتشار جزو ساختار شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی است که موضوع رصد فضای مجازی جزو فعالیت‌های اصلی ما در فضای مجازی است.
وی عنوان کرد: در رصد فضای مجازی، شناسایی شبکه‌های فعال فضای مجازی و همچنین شناسایی معاندین و شبکه‌های آنها در این فضا جز برنامه‌های رصد است.
این مسئول فضای مجازی اذعان کرد: از سوی دیگر گروه‌های فساد و فحشا که در شبکه‌های اجتماعی درحال به انحراف کشاندن فرزندان این کشور است مورد شناسایی قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با آنها انجام می‌گیرد.
وی ابراز کرد: در عرصه تولید هم هدف این شبکه راه اندازی شبکه‌های تولید محتوای تخصصی است، این تولید محتوا در قالب‌هایی همچون انیمیشن، موشن گرافی و گرافیک و نرم افزارها و بازی‌های موبایلی است.
امیری ادامه داد: در حوزه شبکه انتشار ما هرچقدر تولید خوبی داشته باشیم اما انتشار قدرتمندی در فضای مجازی نداشته باشیم اثرگذاری خوبی نخواهیم داشت، تمام انرژی و هدفی که در محوریت این شبکه سازی صورت می‌گیرد، اثرگذاری است.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان قزوین با بیان اینکه در شرایط فعلی در فضای مجازی ما بیشتر اثرپذیر هستیم تا اثرگذار، تصریح کرد: در برهه‌های مختلفی ما اثرگذاری لازم را داشته ایم اما با راه‌اندازی کامل و دقیق این شبکه سازی، ما اثرگذاری را به صورت مستمر خواهیم داشت.
وی اعلام کرد: در فاز نخست پیش از راه‌اندازی دفتر شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی، شبکه به صورت مجازی شکل گرفت و در زمینه تولیدات تخصصی کارهای خوبی داشتیم، اما با توجه به محدودیت‌ها این تولیدات کم بود، اما مقدمه افتتاح دفتر، تشکیل زنجیره نیروی انسانی بود که الحمدالله این فضا شکل گرفته است.
امیری بیان کرد: راه‌اندازی دفتر شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی، بیشتر یک پاتوقی برای حضور نیروهای جبهه انقلاب است تا به تولید محتوا در قالب‌های مختلف بپردازند و زمینه ساز تقویت این شبکه‌سازی شود.
هدف ما راه‌اندازی لشکر سایبری در فضای مجازی است
وی افزود: برنامه ما در عرصه شبکه سازی این است که در لایه‌های مختلف فضای مجازی ورود که نداریم جدی تر از گذشته ورود پیدا داشته باشیم، ما در حوزه سخت افزار و زیرساخت ضعیف هستیم که باید در کل استان این دو حوزه تقویت شود.
کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: امروز نیاز است همه فعالان فضای مجازی در 2 بُعد سخت افزاری و نرم افزاری تقویت شوند، امیدواریم با همت امام جمعه محترم، فرماندار، مسئولان سپاه شهرستان محدودیت‌های این شبکه سازی در شهرستان البرز رفع شود.
وی گفت: ما در فضای حقیقی انسجام لازم را داریم، اما در فضای مجازی این انسجام کمتر شکل گرفته است و باید به این فضا دست پیدا کنیم که یک لشکر سایبری در فضای مجازی داشته باشیم.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان قزوین اظهار کرد: بخشی از محتواهای ما در قالب آموزشی است که علاقه‌مندان باید در این دوره‌ها شرکت کنند، بخش دوم حمایت مادی و معنوی از پروژه‌ها و طرح‌های توانمندانه است و در پروژه‌های کلان نیز به صورت حمایت‌های ملی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: یکی از تاکیدات رهبری تشکیل لشکر سایبری است، بنابراین یکی از وظایف جدی ما برای مقابله با تهدیدات دشمن و پاسخگویی به یاوه‌گویی‌های آنها حضور قدرتمندانه در این عرصه است.
امیری عنوان کرد: وظیفه ما این است در عرصه‌های مختلف فضای مجازی و سواد رسانه‌ای به صورت جهادی وارد شویم و با تغییر برخی سازو کارها، نهضت قدرتمندی در حوزه فضای مجازی ایجاد کرده و جبهه انقلاب اسلامی را در فضای مجازی تقویت کنیم.
منبع: صبح قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها