خبرهای داغ:
رییس مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا گفت: در راستای بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده، روز پنجم دی 1397 و در سومین مرحله توزیع سبد غذایی بنیاد علوی، به 43 مادر باردار و شیرده واجد شرایط، اقلام غذایی، شام: برنج، نخود، لوبیا، لپه، پنیر، بلغور جو، سویا، خرما، ماکارونی، روغن و مرغ توزیع شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۷۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیچ در قزوین، حسن کاظمی رودباری، رییس مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: در راستای بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده، روز پنجم دی 1397 و در سومین مرحله توزیع سبد غذایی بنیاد علوی، به 43 مادر باردار و شیرده واجد شرایط، اقلام غذایی، شام: برنج، نخود، لوبیا، لپه، پنیر، بلغور جو، سویا، خرما، ماکارونی، روغن و مرغ توزیع شد.
وی گفت: در این طرح، مادران باردار و مادران شیرده‌ که از نظر جسمی( داشتن کمبود وزن) و وضعیت اقتصادی، از خانوار‌های نیازمند هستند، از سوی بهورزان خانه‌های بهداشت، شناسایی شده و پس از بررسی نهایی توسط واحد بهداشت خانواده و تغذیه شبکه، به بنیاد علوی معرفی می‌شوند تا برای مدت شش ماه پس از زایمان، تحت پوشش این طرح باشند.
توزیع اقلام غذایی با ارزش تغذیه ای بالا
سمیرا باقری، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا نیز در این خصوص تصریح کرد: در اجرای این طرح، مادران پس از شناسایی، به صورت دو ماه یک بار، سبد غذایی دریافت می‌کنند.
وی عنوان کرد که این سبدهای حمایتی، حاوی اقلام غذایی با ارزش تغذیه ای بالا است که درصد زیادی از نیازهای مادران باردار به پروتئین و انرژی را تأمین می کند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها