خبرهای داغ:
در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مسوولان شهرهای آوج و آبگرم :
در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مسوولان شهرهای آوج و آبگرم، مشکلات حوزه سلامت این دو شهرستان مورد بررسی و در برنامه رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۶۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سفر یک روزه دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به اتفاق معاون درمان، جانشین معاون توسعه، مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشتی، مدیر حراست، مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، جانشین مرکز فوریت های پزشکی و نماینده روابط عمومی دانشگاه، روز شنبه 8 دیماه 97 به شهرستان آوج برگزار شد و در نشست های صمیمی با فرماندار، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اسلامی شهر های آوج و آبگرم مشکلات حوزه سلامت در این شهرستان را بررسی و برای رفع آن ها همفکری کردند.
سفر با حضور در ستاد شبکه بهداشت - درمان شهرستان آوج و دیدار با پزشکان، کارشناسان و کارکنان و مدیر شبکه شروع شد و سپس در نشست با سلیمانی، فرماندار آوج، امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آوج در سالن اجتماعات فرمانداری ادامه یافت.
در این نشست، پس از گزارش مهندس صفر فیض الهی، مدیر شبکه بهداشت - درمان شهرستان آوج از فعالیت های حوزه سلامت، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، امام جمعه شهر آوج ضمن قدردانی از فعالیت های مسوولان سلامت، خدمات این حوزه را در این شهرستان، برجسته دانست و به برخی نارسایی ها در این بخش اشاره کرد.
نیازهای سلامت از دیدگاه مسؤولان منطقه
مشکلاتی چون، افزایش تعداد پزشکان، تقویت داروخانه، تامین نیازهای آزمایشگاهی، ارتقای آزمایشگاه آوج،حضور پزشکان متخصص و صدور مجوز برای پزشکان به منظور ارایه خدمات پزشکی قانونی بخش از مشکلات این شهرستان بود که امام جمعه آوج به آن ها اشاره کرد.
سلیمانی فرماندار آوج نیز با تاکید بر قدردانی مردم از خدمات سلامت در شهرستان آوج، همفکری برای حل مشکلاتی چون جابجایی زمین های تحت تملک دانشگاه با هدف استفاده بهینه از آن ها، استقرار امکانات مجهز رادیولوژی و امتیاز برای پزشکان مستقر در مناطق دور دست را خواستار شد. همچنین اعضای شورای اسلامی، شهردار و بخشدار آوج نیز نظرات خود را بیان کردند.
نوید راه اندازی و ارائه خدمات دیالیز در شهرستان آوج
دکتر مهرام، رئیس دانشگاه هم با تشکر از میزبانی این نشست و ابراز خُرسندی از اِشراف و بیان مشکلات توسط مسوولان شهرستان، با نوید راه اندازی و ارایه خدمات دیالیز در شهرستان آوج، به موانع قانونی برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: جابجایی تملک دارایی های بلااستفاده دانشگاه با تصمیم هیات امنا است و در جلسه این هیات، موضوعات خواسته شده تصمیم گیری می شود.
نشست با امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی آبگرم، برنامه دیگر رئیس دانشگاه بود که در دفتر بخشدار این شهر برگزار شد.
لزوم افزایش نیروهای سلامت
حجت الاسلام والمسلمین صالحی، امام جمعه آبگرم در این نشست با قدردانی از توجه و مسافرت مسوولان حوزه سلامت به شهرستان آوج گفت: شهر آبگرم، موقعیت خاصی دارد. اینجا یک جمعیت آشکار دارد و یک جمعیت پنهان که این می طلبد؛ برنامه ریزی در این بخش با لحاظ این موضوع صورت گیرد.
امام جمعه آبگرم عنوان کرد که بار مراجعه مردم ساکن در روستاها به مرکز بخش زیاد است و خدمت دهندگان به ناچار در خدمات رسانی خود، دچار مشکل و حتی خستگی می شوند، بنابر این برای افزایش نیرو باید فکری کرد.
در ادامه، اکبر رشوند، بخشدار آبگرم و اعضای شورای اسلامی، دیدگاه های خود برای ارایه مطلوب تر خدمات را بیان کردند.
دکتر مهرام، رئیس دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی با بیان این مطلب که هر چه به مردم خدمت رسانی کنیم، ناچیز است، گفت: کارهای انجام شده، تکلیف ما است و اگر قصور باشد، به این معنا است که ما به تکلیف عمل نکرده ایم.

رئیس دانشگاه در ادامه این سفر،به اتفاق معاون درمان دانشگاه از بیمارستان شفا تاکستان بازدید کرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها