زیر ساخت لازم برای حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه ها وجود ندارد/ کرامت زنان در ورزشگاهها حفظ نمی شود

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه استادیوم‌ها آمادگی لازم را برای پذیرش بانوان را ندارد، تصریح کرد: باید ابتدا زیرساخت‌ها را آماده کرد چون شأن و منزلت خواهران باید حفظ شود و استادیوم آزادی بزرگترین ورزشگاه در ایران است که این استادیوم هم شرایط پذیرش بانوان را ندارد.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۰۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار داوود آذرنوش اظهار کرد: مرجع صدور مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیستیم و در این زمینه اظهارونظری نداریم و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر وزارت ورزش و جوانان و شورای امنیت دارد که می‌توانند در این زمینه اظهارونظر کنند.

وی با بیان اینکه باید دید که آیا مشکل جامعه ما حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است یا خیر؟ افزود: مشکلات مهم‌تری مانند مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد که بهتر است رسانه‌ها و دولت به این مسائل بپردازند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه استادیوم‌ها آمادگی لازم را برای پذیرش بانوان را ندارد، تصریح کرد: باید ابتدا زیرساخت‌ها را آماده کرد چون شأن و منزلت خواهران باید حفظ شود و استادیوم آزادی بزرگترین ورزشگاه در ایران است که این استادیوم هم شرایط پذیرش بانوان را ندارد.

آذرنوش خاطرنشان کرد: در برخی بازی‌ها فحاشی‌هایی صورت می‌گیرد که جای بانوان در آن نیست و اگر بانوان در آن حضور پیدا کنند کرامت و منزلت آنها خدشه‌دار می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقات فوتبال بانوان هم در کشور داریم و حتی در سطح ملی هم فعالیت می‌کنند خب چرا ما در این مسابقات که برای خواهران است تماشاگر خواهر نداریم؟ اگر خواهران علاقه به تماشای فوتبال هستند می‌توانند مسابقات فوتبال خواهران را هم تماشا کنند.

آذرنوش با بیان اینکه برخی افراد که به مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها دامن می‌زنند به‌دنبال انحراف جامعه از ناکارآمدی خود هستند، افزود: بنده حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال برادران را نه تایید و نه رد می‌کنم و این مسئله باید توسط مراجع صاحب‌نظر و مرتبط بررسی شود.


وی بیان کرد: در گذشته باشگاه‌ها دارای کمیته مشوقان و کمیته هواداران به‌صورت منظم نبودند اما حالا باشگاه‌ها در خصوص جذب هواداران و تشویق روی سکوها منظم‌تر شده‌اند اما کاستی‌های زیادی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه در بعضی از بازی‌ها شاهد رفتارهای غیراخلاقی بر روی سکوها در ورزشگاه‌ها هستیم و فحاشی‌هایی صورت می‌گیرد که علت‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: در برخی از ورزشگاه‌ها شرایط استقرار هوادار طوری است که به او استرس وارد می‌شود و هوادار در لحظات تماشای بازی از وارد شدن استرس فحاشی می‌کند.

آذرنوش با بیان اینکه در تیم‌های بزرگ دنیا هواداران سهام‌داران آن تیم هستند و کاری نمی‌کنند که با جریمه تیم محبوبشان مواجه و خودشان متضرر شوند، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه فحاشی نکردن هواداران در ورزشگاه‌ها ضرورت دارد و باشگاه‌ها می‌توانند این امر را تحقق ببخشند.

 سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان از مهرانگیز عباسی مدیر خبرگزاری فارس استان مازندران تجلیل به‌عمل آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار