محمد فرخی
استاد حوزه گفت: تاریخ روزهای ماندگار زیادی دارد، یکی از آنها 9 دی است و مردم در این روز نظام را تثبیت کردند که این نمونه بارز فرصت شناسی مردم است.
کد خبر: ۹۰۹۵۵۷۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در مسجد جامع قرچک، فرصت شناسی را یکی از آموزه‌های دینی توصیف کرد و با اشاره به معنای کلمه فرصت گفت: نوبت بندی آب یکی از مسائل تقسیم آب بین کشاورزان بوده و هست که این همان فرصت است، اگر کشاوز به درستی از آن استفاده کند، مزرعه خوبی به بار می‌نشیند و در آمد خوب و نهال‌های سبز و خرم به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: نمی‌شود کسی از فرصت خود استفاده نکند و بگوید امروز از نوبت خود استفاده نمی‌کنم و فردا از فرصتم بهره می‌برم چراکه آب رفته به جوی باز نمی‌گردد، این نوبت آب نه جلو می‌افتد و نه به عقب می‌رود و فرصت تنها در صورت استفاده صحیح از آن مؤثر است.

استاد اخلاق با بیان اینکه هر انسان در زندگی فرصت‌هایی دارد، جوانی را یک فرصت خواند و افزود: این فرصت نه جلو می‌افتد و نه به تأخیر، جوانی زمان قدرت و انرژی است، اگر از این برهه زودگذر استفاده شود آینده‌ای درخشان، با امنیت، با ثروت، عزتمند و قدرتمند را شاهدیم در غیر اینصورت فرصت از دست رفته تنها غصه خوردن و پشت دست زدن را به دنبال دارد.

وی سلامت و امنیت را هم دو فرصت مهم در زندگی برشمرد و بیان کرد: این دو دارای زمان‌هایی محدود است، همه موظفند از فرص تهای پیش روی خود به نحو احسن استفاده کنند چرا که زمان برنمی گردد، هرکس طبق نوبت بندی به دنیا می‌آید و می‌رود که در این فرصت باید بار خود را بست.

نظام اسلامی و رهبری نستوه فرصتی است برای ملت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده بهینه از فرصت ها، ابراز داشت: فرصت‌ها مثل ابر‌ها عبور می‌کنند و ما متوجه نمی‌شویم، نظام اسلامی و وجود رهبری نستوه، خستگی ناپذیر، بیدار، مجاهد، مبارز، دلیر و شایسته برای ما یک فرصت است.

وی اضافه کرد: برای مسؤولان هم برخورداری از ملتی فداکار، پای کار، سلحشور و باوفا یک فرصت است، معلوم نیست (مَعَاذَ اللَّهِ) مردم همیشه از چنین رهبری و مسؤولان هم از چنین ملتی برخوردار باشند، چرا که ممکن است گاهی مردم به نظام پشت کنند یا از نظام برگردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وقت شناسی را در اسلام مهم خواند و تصریح کرد: باید از وقت‌های نورانی استفاده کرد، روز‌های ماندگار در تاریخ زیاد است که یکی از آن‌ها ۹ دی ۸۸ است که در پی اقدامات ابلیسی علیه نظام مردم از این روز به عنوان فرصت استفاده کردند و نظام را تثبیت کردند که این نمونه بارز فرصت شناسی است.

وی ادامه داد: اگر ۹ دی نبود الان تکلیف نظام مشخص نبود و باید بعد از آن غصه می‌خورد، از این غصه خوری‌ها ما در نظام زیاد داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با یادآوری اینکه همیشه باید از مکتب عاشورا درس گرفت، خاطرنشان کرد: کسانی که قرار بود به کاروان حسین (ع) بپیوندند به حج رفته و خود را دیر به این قافله رساندند و وقتی که رسیدند متوجه شدند که حسین (ع) شهید شده است، لذا برای خونخواهی امام به گروه توابین پیوستند و شاید ۱۰‌ها برابر زحمتی که باید در کربلا می‌کشیدند را آن زمان کشیدند، اما هیچگاه آن کار، کاری پسندیده، دقیق و به موقع محسوب نشد و حتی ارزش کار "حر بن ریاحی" که در دقایق آخر به سپاه امام حسین (ع) پیوست را هم نداشت.

وی اظهار کرد: ۹ دی برای ملت همان حکم عاشورا را داشت، مردم آن زمان خوب درخشیدند و نتایج آن حماسه تا ابد خواهد ماند.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه ۹ دی جلوه پرشکوه ایثار و بصیرت ملت و حمایت به موقع از رهبری بود از مسؤولین خواست تا قدر فرصت‌ها را بدانند و اذعان کرد: مردم نجابت دارند و بسیاری از سوءمدیریت و ناملایمتی‌های مسؤولین تنبل، کم تحرک و فریب دنیا را خورده را تحمل می‌کنند، اما معلوم نیست این صبر ماندگار باشد، باید ترسید از روزی که مردم با مسؤولان قهر باشند؛ آنگاه دیگر جایی برای ماندن مسؤولین وجود ندارد.

وی خطاب به مسؤولان ابراز کرد: یک گام برای خدمت بی منت برای مردم نجیب ایران بردارید، خواهید که مردم در همان روز از شما قدردانی خواهند کرد.

استاد حوزه در پایان با بیان اینکه امروز اسلام غریب است، ادامه داد: متأسفانه برخی مسؤولین نمی‌خواهند کارکنند و اراده‌ای ندارند چرا که وضع فعلی خیلی می‌تواند از این بهتر باشد، امروز مردم و مسؤولین باید کار فاطمی کنند./

ارسال نظرات