مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شناخت، آگاهی و حفظ مبانی و مفاهیم و معارف ارزش های دین و انقلاب یکی از ملاک ها و الزام های مهم است که انسان بابصیرت باید از آن برخوردار باشد.
کد خبر: ۹۰۹۵۴۹۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

حفظ مبانی ارزش های دینی از الزام های بصیرت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی شنبه شب در آیین بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی در حسینیه ثارالله گناوه افزود: مبنا و تداوم اقتدار و قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش های دینی است و باید محفوظ و مورد توجه جدی قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه اگر کسی می خواهد بصیرت داشته باشد نیاز به الزاماتی دارد، گفت: اخلاق و تقوا از دیگر ملاک هایی است که در بصیرت باید برای آن اهمیت قایل شد. 
دشتی اظهارداشت: بصیرت در دین اسلام عنصری مهم از مفاهیم ارزشی و پراهمیت است که آگاهی بخشی و نور و روشنایی به انسان می دهد و باعث تشخیص و تمایز حق و باطل می شود. 
امام جمعه موقت بوشهر افزود: در جامعه ای که شبهه ایجاد و فتنه ها ظهور می کند، فرد می تواند با داشتن بصیرت مسیر و خط باطل و صحیح را تشخیص دهد. 
وی گفت: در برهه کنونی بحث های ضداخلاقی و دینی به عنوان یک حرکت سازماندهی شده وجود دارد که مرعوب ارزش های غرب شده و مقابل مبانی ارزش های نظام و اسلام قرار گرفته است. 
دشتی افزود: به تعبیر رهبری اگر در این برهه بتوانیم بابصیرت عمل کنیم باید بدانیم جنگ و مبارزه فرهنگی و اقتصادی که دشمن راه انداخته وجود دارد. 
امام جمعه موقت بوشهر دشمن شناسی را از دیگر معیارهای بصیرت دانست و گفت: بصیرت در مسایل سیاسی نیاز است. 
وی بیان کرد: کسانی که با این تفکر ابراز می دارند که با زبان حرف و دیپلماسی در جامعه جهانی پیروز شویم یقین بدانید که اشتباه می کنند بلکه قدرت های موشک و شهدای مدافع حرم باعث شد تا غربی ها را پشت میز مذاکره بنشینند. 
وی افزود: امروز سیاستمداران ما نباید بین مردم دودستگی بوجود بیاورند که ضربه بزرگی به انقلاب و نظام وارد خواهد شد و کسانی که فکر و احساس می کنند آمریکا با ما دشمن نیست و چرا باید مرگ بر آمریکا بگوییم بصیرت ندارند و آنان نوعی خوشبینی به استکبار دارند. 
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با بحث فتنه 88 نباید براحتی گذشت، گفت: به تعبیر رهبری کسانی توانستند فتنه 88 را تشخیص دهند که بصیرت داشتند. 
دشتی اظهارداشت: بحث فتنه 88 درگیری و سوء تفاهم بین دو کاندید که برخی ها با کوته بینی به آن معتقد بودند نیست بلکه هدف فتنه گران و دشمنان که از سالیان قبل برنامه ریزی کرده بودند متحول کردن و به تسخیر در آوردن و ضربه به نظام و ایران بود که در 9 دی 88 با درایت رهبرمعظم انقلاب و بصیرت مردم نقشه های شوم آنان برملا و خنثی شد. 
وی افزود: امروز باید بدانیم که فتنه ها هنوز وجود دارد و دشمن دست از فتنه انگیزی برنداشته است. 
امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه ابزار کار دشمن در جنگ اقتصادی ناامید کردن مردم است، گفت: درحالی گرفتار تحریم و مشکلات گرانی در کشور هستیم که در کنار آن فسادها مزید بر علت شده تا دشمن فضای مناسبی پیدا و به نظام ضربه وارد کند. 
وی بیان کرد: مردم ایران به رغم همه مشکلات و نارسایی ها هرگاه بحث دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب پیش می آید در صحنه پرشور حضور می یابند. 
دشتی گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی است و مسئولان باید هر آنچه در توان دارند به آنان خدمت رسانی کنند. 
امام جمعه موقت بوشهر اتحاد و یکدلی با تبعیت از ولایت فقیه را در برهه کنونی ضروری دانست و افزود: اختلاف و دودستگی بین ملت از اهداف راه اندازی جنگ تبلیغاتی دشمن است و باید همه اقشار و گروه ها هوشیار و مراقب باشند و با الگوگیری از حماسه 9 دی اجازه ندهیم به اهدافشان نایل شوند. 
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر

ارسال نظرات