فتنه 88 یک آزمون برای ملت ایران بود که خسارت‎های جانی و مالی و روانی فراوانی را به همراه داشت، اما در زمستانی خاطره‌انگیز با حرکت مردمان انقلابی و متدین ایران اسلامی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» شکل گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۵۴۹۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  9 سال از فتنه 88 و 9 سال از حماسه 9 دی می‌گذرد، این‌ دو نمادی از حق و باطل و تاریکی و روشنی هستند، نمادی از این آیه زیبا که «و قل جاء الحق و زهق الباطل انّ الباطل کان زهوقا». (سوره اسراء ـ آیه 81)

 

پرتاب سنگ، فریادهای هنجارشکنانه با وقاحت تمام، حمله به مردم بی‌گناه، شعارهایی که اصل ولایت فقیه را نشانه رفته بودند، لاابالی‌گری، بر هم زدن نظم و امنیت، خسارت به اماکن و تاسیسات عمومی و بی‌احترامی به مقدسات ازج مله اقداماتی بود که به‌راه انداخته بودند.

 

آشوب‌ها که سرکوب شد، خواب براندازی تعبیر نشد، قانون با همه توان به میدان آمد، عده‎ای ابراز ندامت کردند و عده‌ای همچنان بر عقاید خود استوار ماندند، فتنه 88 یک آزمون برای ملت ایران بود که خسارت‎های جانی و مالی و روانی فراوانی را به همراه داشت، اما در زمستانی خاطره‌انگیز با حرکت مردمان انقلابی و متدین ایران اسلامی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» شکل گرفت.

 فتنه 88 به‌راه انداختن یک بازی به‌ظاهر جسورانه اما کودکانه از سوی آنهایی بود که همواره خواب سلطه بر خاک ایران را دارند آنهایی که با جنگ و ترور و تحریم به جایی نرسیده‌اند و حالا گاه‌گاهی با جنگی نرم وارد میدان شده‌اند، افرادی نیز آگاهانه یا ناآگاهانه وارد این بازی شده و زمینه‌ساز یک آشوب و اغتشاش خیابانی شدند؛ در تاسوعا و عاشورایی که عشق حسین(ع) در جان‌ها شعله می‌کشید ناگاه در نقاطی از پایتخت ایران آتش فتنه برپا شده است.

 دشمن در اتاق‌های فکر خود با هیچ معادله‌ای نمی‌تواند موجودیت و حریت جمهوری اسلامی ایران را بر هم بزند، مسئله ایران براساس آن‌چه دشمن می‌خواهد با هیچ فرمولی قابل حل نیست، ایرانی‌ها مرد میدان هستند و هر کجا احساس خطر کنند با هر رنگ و نژاد و سلیقه، تنها به شکست و زبونی دشمن فکر می‌کنند.

 حالا در آستانه 40 سالگی انقلاب دفتر مجاهدت‌ها و فراز و نشیب‌های ایران اسلامی را که ورق می‌زنیم؛ 9 دی از آن‎دست اتفاقاتی است که هرگز از خاطر ملت نمی‌رود و «ما فراموش نمی‌کنیم»، به همین مناسبت نیز مراسم بصیرتی در سراسر کشور و از جمله استان مازندران از روزهای گذشته آغاز و تا ده روز دیگر ادامه خواهد داشت، سخنرانان به تبیین این رویداد و ضرورت زنده نگه داشتن آن می‌پردازند تا ریشه‌های انقلاب جان تازه‌ای بگیرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها