خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بدون همراهی مردم نمی توانیم توفیقی در جنگ اقتصادی موجود داشته باشیم، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از این است که به جای جلب رضایت عامه مردم به دنبال رضایت خواص هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۵۴۲۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن‌زاده ،اظهار کرد: بخش مهمی از مشکلات جامعه ما به خاطر این است که می خواهیم رضایت خواص را داشته باشیم. در واقع یک معامله آشکار در مدیریت ها وجود دارد. اینکه چه کسی کاندیدای وزارت می شود، مساله استیضاح، تذکر دادن و سوال کردن ها، بخش عمده اش به ابزاری برای گرفتن مدیریت تبدیل شده است. همین مساله موجب بروز این مشکلاتی می شود که در جامعه می بینیم.

وی افزود: مساله واگذاری مدیریت ها و اشتغال های کاذبی که در واحدهای مختلف وجود دارد، مساله گروه ملی و نیشکر و ... از این دست مشکلات هستند. در حال حاضر نیشکر هفت تپه، 1200 نفر نیروی مازاد دارد. گفته می شود وقتی این شرکت ها را به بخش خصوصی واگذار می کنند، بخش خصوصی موفق نمی شود اما اینگونه نیست، بلکه بخش خصوصی حاضر نیست هزینه اضافه ای داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: همه این مسائل به این برمی گردد که ما می خواهیم رضایت خواص را به رضایت عامه مردم ترجیح دهیم. این مساله معضلی است که جامعه امروزی ما با آن مواجه است و کارآمدی مدیریت ها را به شدت ضعیف می کند. مسائل جناحی، قومی و طمع به اینکه چه کسی در رأی آوردن من موثر است، اجازه نمی دهد مدیریت های کارآمد کار خود را انجام دهد. آنچه که امروز در بحث مدیریت ها در سطح استان و کشور نیاز داریم، کارآمدی، تخصص و تعهد است.

حسن‌زاده با اشاره به لزوم همراهی با مردم در سختی ها گفت: باید بتوانیم رضایت عامه مردم را ملاک قرار دهیم. در جنگ اقتصادی که با آن مواجه هستیم، به همراهی مردم نیاز داریم. نمی توانیم در این جنگ اقتصادی بدون همراهی مردم توفیقی داشته باشیم.

وی افزود: یک مشکل فرهنگی یا اجرایی در خوزستان وجود دارد و آن، این است که خوزستان یک استان دولتی است. از زمانی که اقتصاد خوزستان بر پایه نفت شکل گرفت، تمام توجه مردم به ادارات دولتی مانند شرکت نفت، پتروشیمی، شرکت آب و برق، نیشکر و ... بود و این مساله اجازه نمی دهد خوزستان به پیشرفت و توسعه لازم برسد.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: مردم در استان و کشور باید احساس کرامت کنند. امام خمینی(ره) به مردم شخصیت داد. در دوران نظام شاهنشاهی مردم از یک ذلت رنج می بردند. انقلاب به مردم هویت و کرامت داد. ما باید این کرامت را حفظ کنیم. حداقل حق یک شهروند این است که احساس امنیت داشته باشد. باید برایش این امنیت را ایجاد کنیم.

حسن‌زاده ادامه داد: مشکلات اقتصادی هر روز، مواجه شدن با نرخ‌های جدید، تورم وحشتناک و ...، غیر از آسیب های اقتصادی به کرامت مردم نیز آسیب می زند. البته کارهای ارزشمندی نیز انجام شده است که ما باید این کارهای مثبت را نیز بیان کرده و از آن ها قدردانی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها