با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛
خبرگزاری بسیج: یادواره 520 شهید شهرستان رباط کریم با سخنرانی امیر سرتیپ پوردستان و مداحی حاج غلامرضا عینی فرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۳۶۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رباط کریم، امیر احمدرضا پوردستان،رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در یادواره ۵۲۰ شهید شهرستان رباط کریم با تأکید بر بصیرت افزایی در میان یاران انقلاب، اظهار کرد: کوفیان با آنکه نامه های بسیاری را برای همراهی با امام حسین(ع) در قیام ارسال کردند اما سرانجام با امام(ع) همراه نشدند.

وی به بررسی علل تنها گذاشتن امام حسین(ع) از سوی کوفیان پرداخت و ابراز کرد: پاسخ این سوال بسیار روشن است هنگامی که دشمن احساس خطر می کند تلاش می کند جبهه  مقابل را از اطمینان مردم بیندازد یعنی فضا راغبار آلود می کند در این زمان است که مردم خوب نمی بینند ایجاد شک و ابهام می کنند و زمانی که این سیستم به هم خورد دشمن با “فتنه” آغاز به کار می کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: فتنه مانند حقیقت است اما اگر زوایای آن را تغییر دهیم حقیقتش اشکار می شود، اسلام از فتنه بسیار آسیب دیده است.

امیر پوردستان نقش فتنه را در گمراهی خواص مهم خواند و تأکید کرد: شمر جانباز جنگ صفین بود در کنار امام علی (ع) بوده است اما همین فرد سر از بدن فرزند رسول الله جدا کرد ؛ فتنه و بازی دادن افراد آنقدر قدرت مند است که همه را به سوی خود جذب می کند و فقط زمانی که بصیرت داشته باشید می تونید از این فتنه دور شوید.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش  به نقش فتنه در سال ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی دشمن تک تک نقشه هایش را اجرا کرد تا سال ۸۸ که می خواستند به قول خودشان کار نظام اسلامی را پایان دهند از قبل از انتخابات برنامه ریزی یک انقلاب مخملی و رنگی را ایجاد کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: متاسفانه یک بازوی آنها نفوذی ها بودند در مراحل اجرایی کشور بعضی از نفوذی ها برای اقامت فرزند خود در اروپا خیانت کردند و برخی از سران هم صحبت های رسانه های خارجی را تکرار کردند، در همان زمان برخی از منافقین با پاسپورت های جعلی وارد کشور شدند و بر تظاهرات تسلط یافتند.

وی اضافه کرد:کاندید شکست خورده به جای مراجعه به مراکز قانونی از طرفداران خود خواست تا به خیابان ها بیایند و از قبل همه چیز برنامه ریزی شده بود، اینها ۸ ماه کشور را ناامن کردند اما با رهبری مقام معظم رهبری این فتنه در نطفه خفه شد رهبری یک نعمت برای کشور است و ما با رهبری امام راحل پیروز انقلاب شدیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نفوذ داعش در عراق و سایر کشورها، بر قدرت ایران در برابر این نیروها تأکید کرد و گفت: زمانی که داعش  به مرزهای کشور ما رسید، سریعا ما تمامی توپخانه ها را به نزدیکی مرز بردیم و دقیقا بر روی نقطه های داعش تمرکز کردیم و سریعا به عراق خبر دادیم از این خط خودی یا دشمن رد شود می زنیم. امروز هنوز داعش از بین نرفته و در افغانستان وجود دارد و با هزینه های عربستان یارگیری می کند، به طور قطع این تهدیدی برای کشورهای اسلامی است.

امیرپور دستان با بیان اینکه جنگ نرم یک تهدید برای کشور است، تصریح کرد: است دشمن هزینه‌های گزافی برای جنگ نرم و ماهواره و تلفن های همراه می کند و به طور قطع دلش برای ما نمی سوزد حتما نقشه هایی دارد.

وی به دیگر موضوعی که یکی از تهدیدات علیه کشور است اشاره کرد و گفت: یکی از راه های مقابله با کشور ما راه اندازی جنگ ارزی و اقتصادی از طرف دشمن است مسئولین باید با تدبیری که رهبری فرمودند نگاهشان را از غرب بردارند.

ارسال نظرات