۹ دی نمونه‌ای عینی از قدرت مردم بود/دشمن با فتنه اقتصادی در پی ایجاد شکاف بین مردم و نظام است

کارشناس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۹ دی برای نسل جدید و نسلی که جنگ را درک نکرده است نمونه‌ای عینی از قدرت مردم و حضور به‌موقع آنان درصحنه بود.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۴۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزار ی بسیج از مهریز، مسعود براتی، در جمع مردم مهریز بابیان اینکه نباید درگذشته پرافتخارمان بمانیم و باید حرکت روبه‌جلو داشته باشیم اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام با دست‌خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، حتی مرتجعین منطقه به عراق کمک مالی می‌کردند؛ اما ایران حامی مظلوم و دشمن اسرائیل، مقتدر و سربلند سر پای خود ایستاده است.
وی بابیان اینکه دشمن همواره درصدد مهار و کاهش قدرت ایران بوده است خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ در معرض فتنه سیاسی دشمن بودیم و امروز نیز تحت هجمه اقتصادی دشمن قرارگرفته‌ایم. در غائله سال ۸۸، عده‌ای با گردن کشی و اشرافیت سیاسی و اقتصادی که داشتند و موردحمایت دشمنان خارجی بودند، بدون سند و مدرک می‌گفتند در انتخابات تقلب شده است و رأی مردم را قبول نداشتند، ولی رهبری با روشنگری، از رأی مردم دفاع و در مقابل زیاده‌خواهی‌های فتنه گران ایستادگی کردند.
کارشناس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی با سکوتشان بر آتش فتنه دمیدند؛ اما وقتی مدتی از آن زمان گذشت و گردوغبار‌ها نشست و مردم چهره واقعی فتنه را نگریستند متوجه شدند که دشمن دقیقاً در فتنه ۸۸ خط قرمز‌های نظام را مورد هدف قرار داده بود و ۹ دی برای نسل جدید و نسلی که جنگ را درک نکرده است نمونه‌ای عینی از قدرت مردم و حضور به‌موقع آنان درصحنه بود.
براتی ادامه داد: نسل جدید به‌وضوح مشاهده کرد که مردم در غائله اردوکشی خیابانی سران فتنه ورود کردند و بعد از ۸ ماه موجب خاموش شدن آتش فتنه و ناامیدی دشمنان شدند. درحالی‌که عده‌ای از خواص به سمت راست و چپ متمایل بودند، به لطف خداوند، رهبر معظم انقلاب و پیروان ایشان، مردانه پای آرمان‌ها ایستاده‌اند و نظامی که تا لبه پرتگاه رفته بود را حفظ کردند. از منظر علم جامعه‌شناسی، مردم ایران به اسلام ناب محمدی (ص) باورمندند و لایه‌های دینی جامعه آن‌قدر عمیق است که مردم هرگونه اهانت به مقدسات را برنمی‌تابند
وی بابیان اینکه در این مرحله دشمنان، خود مردم را هدف قرار داده‌اند تأکید کرد: دشمن با تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و جنگ اقتصادی درصدد فشار به مردم و ایجاد شکاف بین مردم و نظام است. در نوروز سال ۸۶، مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام رضا (ع) در مورد سناریوی دشمن و جنگ اقتصادی هشدار دادند، ولی کسی توجه نکرد و بالاخره با طی پروسه‌ای حساب‌شده در سال ۸۹ و بعدازاینکه چهره نظام توسط آشوب گران فتنه ۸۸ در سطح بین‌الملل تخریب شد، آمریکا تحریم‌های هدفمند را به تحریم‌های فلج‌کننده تبدیل کرد و آن هنگام برخی متوجه بیانات رهبری شدند.
وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۹۱ سرمست از وضعیتی که در ایران رخ‌داده بود چاره رهایی از این وضعیت را مذاکره دانست و در ایران، جریانی که شکوفایی اقتصاد و برداشته شدن تحریم‌ها را درگرو مذاکره می‌دانست، رأی آورد و بر سرکار آمد.
کارشناس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان این‌که اوباما توانست پای میز مذاکره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تعلیق کند خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد بود این کافی نیست و برای به‌زانو درآوردن ایران باید توان هسته‌ای، موشکی و دفاعی، منطقه‌ای، سایبری ایران نابود شود و درزمینهٔ حقوق بشر نیز تحت‌فشار قرار گیرد. به همین منظور، ادامه مذاکرات و برجام را منوط به باج‌های بیشتر و محدود شدن حضور منطقه‌ای و موشکی ایران دانست.
وی بابیان اینکه هدف دشمن، فشار به مردم و ناامید کردن آن‌ها از نظام است گفت: دلیلی ندارد مردم از نظام ناامید شوند؛ زیرا تمام دستاورد‌ها و توفیق‌های نظام برای مردم است و مشکلات نظام نیز توسط مردم حل می‌شود. قبل از ۱۳ آبان برای مردم ایران، آینده تیره‌وتاری را برای نظام متصور می‌شدند، اما باگذشت این مدت نظام هم چنان مقتدرانه ایستاده است.
براتی مشکلات اقتصادی کشور را قابل‌مهار و درمان دانست و گفت: اقتصاد کشور در دست تفکر انقلابی نبوده است. اصل اقتصاد ما از دهه ۴۰ به بعد، فن‌سالارانه، بی‌اعتماد به نفس و متکی به نفت و خارج از کشور بوده است. اگر اقتصاد در دست نیرو‌های انقلابی بود، با دلال‌ها و کسانی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده‌اند و بدترین ضربه‌ها را به‌نظام اقتصادی کشور وزندگی و معیشت مردم می‌زنند برخورد اکید می‌شد.
براتی با سالم و پاک دست خواندن عموم مسئولین نظام، یادآور شد: وظیفه مردم مطالبه گری است و باید بر کار مسئولین نظارت کنند. از نماینده مردم مهریز در مجلس درخواست کنید که در مورد شفافیت بودجه سال ۹۸ و نیز سامانه حقوق مدیران دولتی و محرز شدن حقوق دریافتی آنان پیگیر باشد و خود مردم نیز نظارت کنند.
وی تأکید کرد: امروز مسئله مردم فیلترینگ و مسائل حاشیه‌ای ازاین‌دست نیست. مردم به مسائل کلان کشور حساس هستند. جنگ اقتصادی با نگاه به خارج و مذاکره حل نخواهد شد. اگر از وابستگی روی‌گردان شویم و در اقتصاد و کشاورزی بر توان مضاعف داخل توجه شود و خودکفا شویم، هیچ سیاست خارجی نمی‌تواند ما را تهدید کند.
انتهای پیام / د
ارسال نظرات
آخرین اخبار