امام جمعه نیشابور بیان داشت: حماسه 9 دی نشان داد مردم نسبت به مسائل انقلاب بی‌تفاوت نیستند و هرگاه دیدند انقلاب در هر بعدی از سوی دشمن تهدید می‌شود احساس مسئولیت کنند و برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور آمادگی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۰۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی  در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان  نیشابور که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی نیشابور برگزار شد، با گرامی داشت یاد رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، درگذشتگان اتوبوس دانشگاه آزاد و اتوبوس کارگران مازندران، افزود: باید مردم به حضور در ۹ دی تشویق شوند و این آمادگی را داشته باشند که برای حفاظت از آن احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: هدف از بزرگداشت ۹ دی این است که مردم نسبت به مسائل انقلاب بی‌تفاوت نباشند و هرگاه دیدند انقلاب در هر بعدی از سوی دشمن تهدید می‌شود احساس مسئولیت کنند و برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور آمادگی داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: ویژگی ۲۲ بهمن امسال، چهلمین سالگرد انقلاب است که دشمنان به خیال خام خود نمی‌خواستند که چهل‌سالگی انقلاب دیده شود که البته خواب آن‌ها تعبیر نمی‌شود.

یعقوبی بابیان اینکه ان شاءالله با حضور مردم و فعالیت مسئولان، تیرشان به خاک خواهد خورد، افزود: اتفاقات اخیر سوریه و افغانستان گواه این است که دشمنان ما در مشکلاتشان دارند دست‌وپا می‌زنند و به تعبیری مثل اسپند روی هوا می‌پرند و مرتب تغییر تاکتیک می‌دهند، چون نمی‌توانند با نفوذ انقلاب ما در مردم منطقه به نیات خود برسند.

وی تأکید کرد: انقلاب ما آمده است تا استعمارگران و بیگانگان را از کشور ایران و منطقه بیرون کنند و ما هیچ ابایی نداریم که بگوییم انقلاب ما دشمن حضور قدرت‌های استعماری در خلیج‌فارس و منطقه غرب و مرکز آسیا است؛ هر کس باید به خانه خودش برود و با سایر کشورها، ارتباطات سالم و انسانی برقرار کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور ادامه داد: امسال، ایام دوم فاطمیه با دهه فجر تلاقی پیدا می‌کند و البته با توجه به تجارت تلاقی نوروز یا دهه فجر با ایام دهه فجر، منافاتی ندارد که مجالس فاطمیه را هم‌زمان با مجالس بزرگداشت دهه فجر برگزار کنیم.

یعقوبی یادآور شد: انقلاب اسلامی برای استحکام خط ولایت آمده و اصل این است مردم به حضرت زهرا (س) و انقلاب اسلامی ارادت بورزند.

در ادامه پیشنهاد‌ها فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور مبنی بر برگزاری نمایشگاه آماری خدمات دستگاه‌های اجرایی در مقطع انقلاب اسلامی و مقایسه آن با قبل و همچنین برگزاری همایش‌های بزرگداشت انقلاب اسلامی به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای سیمرغ موردپذیرش اعضای شورا قرار گرفت.

سرهنگ سید علی حسینی تصریح کرد: دشمن به دنبال برجسته کردن دروغین عملکرد رژیم پهلوی در قبال پیشرفت‌ها و خدمات انقلاب اسلامی است و با سیاه نمایی قصد دارد بگوید که قبل از انقلاب بهتر بود.

حامد صادقی، نماینده رسانه‌های گروهی در شورای فرهنگ عمومی نیشابور با تشکر از امام جمعه به خاطر برپایی میز خدمت در نماز جمعه و نشست‌های خبری فرمانداری، بخشداران، شهردار و شورای شهر از اینکه سایر ادارات اجتماعی به برگزاری نشست‌ها و پاسخگویی به رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی اعتناء ندارند، انتقاد و خواهان تغییر این رویه شد.

در ادامه مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه‌های خود در گرامی داشت ایام دهه فجر و ایام فاطمیه پرداختند.

حسین علی پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برگزاری شب‌شعر چهلچراغ با حضور شاعران ملی در آن ایام خبر داد.

ستوده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور نیز، سرکشی از خانواده معظم شاهد، ویژه‌برنامه غبارروبی گلزار شهیدان، تجلیل از خانواده شهیدان و افتتاح گلزار شهیدان عبدل‌آباد را برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

افتتاح پروژه‌های عمرانی، اجرای ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر از سوی کارخانه‌های بزرگ و اتاق اصناف، برگزاری برنامه ویژه در دانشگاه‌های دولتی و آزاد، جشن‌های محلی و غبارروبی گلزار شهدای روستا‌ها از سوی جهاد کشاورزی، مسابقات کتاب‌خوانی و نشست‌های کتاب‌خوان و نمایشگاه‌های کتاب ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ۱۷ کتابخانه عمومی نیشابور به‌عنوان دیگر برنامه‌های دهه فجر بود که در شورای فرهنگ عمومی نیشابور مطرح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها