دکتر مقدم فر در در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی اراک:

سال ۸۸ جریانی با توهم اصلاح طلبی ساختارهای اصلی کشور را زیر پا گذاشت/ امروز با توهم مدیریت اعتراضات اجتماعی سعی در تولید فتنه جدید دارند/ جریان های سیاسی هوشیاری خود را در برابر فتنه 98 حفظ کنند

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جریان هایی که در فتنه 88 فریب خوردند این بار باید مراقب باشند،به جای اصلاح طلبی واقعی با همسویی با دشمنان ساختارهای اصلی کشور را شکستند و عمود کشور را نشانه رفتند و امروز هم با شکستن ساختارهای مدنی قصد دارند بهانه های واهی دست دشمن دهند.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۵۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر حمید رضا مقدم فر ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی در مصلی بیت‌‌المقدس اراک با طرح سه سوال مهم در باب فتنه 88 گفت: چرا نهم دی دارای چنان عظمتی است؟ و علیرغم توطئه های زیاد دشمنان هر ساله باید آن را تکریم کنیم؟ اگر کسی بخواهد عظمت نهم دی را تحلیل کند لزوما باید عظمت فتنه سال 88 را بررسی کند که دانستن عظمت این حماسه وابسته به عظمت آن فتنه بزرگ آمریکایی است،فتنه ای که فرمانده محترم کل سپاه فرمودند من شهادت می دهم فتنه 88 بزرگتر از فتنه هشت سال جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: جنگ تحمیلی توان از پای درآوردن انقلاب را نداشت،ولی فتنه 88 بسیار مخرب تر بود چون عملا فتنه بود و ثانیا اهداف پنهان بزرگی داشت،ما تا امروز در این چهل سال عمر انقلاب اسلامی فتنه های بزرگی در کشور داشتیم؛ از فتنه گروهک ها و منافقین گرفته تا جنگ هشت ساله و فتنه 78 و 88 و فتنه اقتصادی که از همان اول انقلاب بود و امروز در حال تشدید است، اما فتنه ای به بزرگی 88 نداشتیم و ان شاءالله نخواهیم داشت.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بزرگی فتنه 88 را می توان در دو مولفه خلاصه کرد،اول اینکه این فتنه شرایطی را به وجود آورد که دشمنان تمام قدرت خود را به میدان آوردند،دقیقا شکستی که بعد از جنگ 8 ساله داشتند یک فراخوان عمومی توسط مراکز و موسسه های آمریکایی شکل گرفت و اذعان داشتند که ما با جنگ سخت و نیمه سخت نتوانستیم حریف این انقلاب شویم و از آنها خواستند که یک برنامه ریزی دقیق برای ایجاد یک فتنه در کشور داشته باشند.

وی افزود: دشمنان یک پروژه ای طراحی کردند که در سه دهه برنامه های خود را پیاده کنند که دهه اول آن فتنه 78 را در کوی دانشگاه برای یک اعتراض دانشگاهی اتفاق افتاد که در 23 تیر ماه بعد از سخنرانی رهبری مردم به خیابان ها آمدند و فتنه جمع شد و آنها شکست خوردند که بعد از این فتنه آنها 10 سال صبر کردند تا فتنه ای دیگر ایجاد کنند،در این ده سال انتظار داشتند نسل در کشور عوض شود.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ده سال بعد آنها فتنه 88 را رقم زدند و گفتند نقشه هایی طراحی کردیم که قطعا کار انقلاب را تمام خواهیم کرد، آنها تمام ظرفیت های خود را علیه انقلاب به صحنه آوردند که در اینجا حضرت آقا فرمودند این فتنه یک جنگ احزاب است.

وی افزود: آنها ظرفیت هایی چون؛ بهترین نخبگان انگلیس در سفارتی که در ایران داشتند به کارگیری کردند که نقش قرارگاه فتنه را داشت،ظرفیت های جاسوسی در داخل،عوامل اطلاعاتی در کنار نامزدهای فتنه گر انتخاباتی،ظرفیت های رسانه ای و شبکه های اجتماعی جدید،سایت های اینترنتی،ظرفیت های اطلاعاتی و دیپلماتیک و... را به کار گرفتند اما آنچیزی که در این فتنه مهم بود این بود که یک جنگ احزاب بود.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نکته ی دوم این بود که برای اولین بار در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد که تا آن زمان فتنه ای نداشتیم که بزرگانی از نظام،نخبگان،خواص درون نظام و درون حاکمیت و حتی برخی از مسئولین با دشمنان آشکار جمهوری اسلامی همراه و هم زبان شده بودند،هم موضعی و هم سویی آنها یک اتفاق نامبارک بود.

وی افزود: رهبری فرمودند در این فتنه یک غبارآلودگی است که دشمن کاری می کند که بین مردم تردید ایجاد می کند که حق کدام و باطل کدام است؟ دوست کدام است و دشمن کدام است؟ که عظمت و بزرگی فتنه به خاطر همین موضوع بود،غیر از اینکه دشمن با تمام توان و ظرفیت های خود آمد کسانی که نماینده امام و رهبری بودند و مسئولیت های بزرگی در دستگاه ها داشتند آمدند حرف های دشمن را زدند.

وی بیان داشت: اما اینکه چطور نهم دی ماه باطل السحر شد و چرا عده ای اصرار به فراموشی آن دارند؟ چون نهم دی ثابت کرد انقلاب اسلامی توان خنثی کردن و به هم ریختن نقشه های دشمن را دارد، همانگونه که در هفته اول جنگ سوریه همه گفتند کار بشار اسد تمام است ولی حضرت آقا گفتند اگر ما در آنجا به سوریه کمک نکنیم باید در اهواز و کرمانشاه و تهران با دشمنان بجنگیم و لذا فرمودند بشار اسد می ماند و سوریه پیروز خواهد شد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: دشمنان تصور می کردند که فتنه 88 کار انقلاب را تمام می کند ولی یک پارامتر مهم به نام "دین مردم" را در نظر نداشتند.

وی افزود: امروز میبینیم که آمریکا نیروهایش را با ذلت از افغانستان،پاکستان،سوریه و... خارج می کند چون این نیروها دیگر کارآمدی ندارند و بی اثر هستند و خودشان فهمیدند جز آسیب پذیری و هزینه چیز دیگری ندارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است و قدرت های آمریکا کاملا روبه افول هستند.

مقدم فر تأکید کرد: فرق فتنه 88 با فتنه های قبلی این بود که سرانی چون هاشمی رفسنجانی،موسوی،کروبی،خاتمی و... از اهداف ترور دشمن بودند ولی در فتنه 88 اینها خودشان نماینده ها و زبان دشمن بودند و با دشمنان هم نظری می کردند.

وی بیان داشت: حضرت آقا در 8 ماه فتنه بیش از چهل سخنرانی تحلیلی در باب بصیرت افزایی داشتند و به تعبیر ایشان جرقه ای که فضا را برای نهم دی فراهم کرد هتک حرمت فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله و اعتقادات دینی و مذهبی مردم بود.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم وقتی دیدند سران فتنه خودشان آشوب را طراحی کردند و در آشوب ها دست دارند و این ها همان کسانی هستند که می گویند "انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است" لذا یک پارچه برای دفاع از ارزش های دینی به صحنه آمدند لذا نهم دی هویت مردمی انقلاب اسلامی را نشان داد، نهم دی نماد قدرت انقلاب اسلامی و نماد کارآمدی ولایت فقیه و نظام اسلامی در برابر دشمنان است.

وی افزود: نهم دی روز مانور نظام اسلامی بود که مردم با شعارهای خدا محوری و جانمعی که داشتند برای دفاع از ارزش ها به میدان آمدند و به این دلیل باید آن را هرسال گرامی داشت که هیچ الگویی برتر از نهم دی در برابر توطئه های دشمنان وجود ندارد.

وی با طرح سوال دوم توضیح داد: ریشه های عظیم این فتنه چه بودند؟ لازم است دوستان مقاله ای را که با عنوان " 111 نشانه برای وابستگی فتنه به خارج از کشور" سال گذشته در رسانه ها منتشر شد را مطالعه داشته باشند؛ توجه کنیم که طراحی فتنه 88 بعد از جنگ تحمیلی توسط قرارگاه آنها یعنی سفارت انگلیس شروع شد و مراکز تحقیقاتی آمریکایی با بازوی رسانه ای BBC و شبکه های منافقین نقشه های آن را طراحی کردند.

مقدم فر با طرح سوال آخر خود افزود: آیا احتمال تکرا فتنه وجود دارد؟ و اینکه فتنه 97 و فتنه ای که حضرت آقا در 98 اشاره داشتند کجاها را نشانه گرفته است؟ خاطرمان هست که مقام معظم رهبری در 21 آذر ماه در دیدار با خانواده شهدا هشدار دادند و فرمودند: اینها اوّل امسال که سال ۹۷ است -یا اندکی قبل از امسال،اعلام کردند که ایران تابستان داغی خواهد داشت؛

مقدم فر بیان داشت: امام خامنه ای در این دیدار تأکید کردند: مقصودشان این بود که ما در تابستان به سراغ ایران میرویم و نقشه‌های ما در ایران تحقّق پیدا خواهد کرد؛  به کوری چشم آنها تابستان امسال یکی از بهترین تابستانهای سال بود. بعد هم گفتند جمهوری اسلامی چهل‌سالگی را نمیبیند؛ یعنی در پاییز و زمستان امسال همان توطئه‌ها را عمل خواهیم کرد. ملّت ایران با استحکام تمام ایستاده است؛ به توفیق الهی در بیست‌و‌دوّم بهمن، این ملّت سالگرد چهلم انقلاب اسلامی را با شکوه بسیار بهتر از سالهای قبل برپا خواهد کرد.

وی افزود: نکته ای که باید در مورد فتنه 88 بدانیم که ما قطعا در این جا غافل شدیم و اگر هوشیار بودیم قطعا هزینه هایمان کمتر میشد و لذا اگر نقشه های دشمن را می دانستیم بهتر عمل میکردیم و فتنه را زودتر خنثی می کردیم.

وی تصریح کرد: امروز ما در فتنه 98 آگاه هستیم و می دانیم پایه های سناریو دشمنان فشارهای اقتصادی و تحریم های اقتصادی است و می خواهند نگذارند اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و نارضایتی مردم از دستگاه ها روز به روز بیشتر شود و می خواهند مردم را در مقابل دستگاه ها قرار بدهند و وحدت مردم را از بین ببرند تا نظام اسلامی کوتاه بیاید و تغییر رفتار نشان دهد.

مقدم فر افزود: نقشه های آنها به تعبیر حضرت آقا لو رفته است؛ ایشان می فرمایند آمریکا روبه افول است؛ ایشان می فرمایند: هرچه جلوتر بروند، سقوطشان سخت‌تر و ضربه‌ای که بر آنها وارد خواهد آمد مؤثّرتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: نائب امام زمان(عج) می فرمایند مردم هوشیار باشید و در حقیقت ایشان کار خود را انجام دادند و اکنون وظیفه ماست در برابر هشدار حضرت آقا به تکیلفمان عمل کنیم و مراقب باشیم فریب زبان‌بازی و ظاهرسازی دشمن را نخوریم.

مقدم فر بیان داشت: ما مردمی که در فتنه 88 ایستادگی کردیم و نه دی را رقم زدیم باید در فتنه 98 آگاه باشیم به تعبیر حضرت آقا که می فرمایند: مراقب باشند دشمن خبیث را که از در بیرون میکنند، از پنجره داخل نشود. دشمن انواع و اقسام شیوه‌ها و ترفندها را به کار میبرد برای اینکه بتواند نیش بزند و زهر خودش را بریزد؛ باید مسئولین مواظب باشند.

وی با تأکید نکاتی در رابطه فتنه های آینده گفت: نکته اول این است که لزوما روش های آنها تکراری نیست و فتنه 88 سیاسی بود ولی فتنه های آینده با رنگ اقتصادی و رسانه ای با عناوین معیشت مردم تکرار می شود.

وی خاطر نشان کرد: نکته دوم این است که امکان دارد بخواهند ناامنی ایجاد کنند و منافقین تربیت یافته در قرارگاه اشرف و داعش و... را سازماندهی کنند که اینها طی این چهل سال با همه اینها نتوانستند هیچ غلطی علیه انقلاب انجام دهند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: نکته سوم جنگ رسانه ای و جنگ ادراکی با مدیریت ادراک که می خواهند ادراک مردم را دست بگیرند و لذا جنگ ادارکی راه بیندازند و دقیقا کانون حملات در جنگ رسانه ای شخص ولی فقیه است،آنها بعد از فتنه 88 متوجه شدند که حضرت آقا مثل کوه ایستاده است و در برابر نقشه ها ایستادگی می کند.

وی افزود: آنها فهمیدند امام بدون امت و امت بدون امام هیچ است و لذا جنگ شناختی و ادراکی بر پایه حمله به شخص مقام معظم رهبری راه انداخته اند.

مقدم فر بیان داشت: در فتنه احتمالی باید مراقب نفوذی ها باشیم و از کسانی که اندیشه غربی و عناصر فرهنگی که تفکراتشان آمریکایی است تا نفوذی دستگاه های دیگر باید مراقبت کنیم.

وی تأکید کرد: نکته دیگر که باید در فتنه 98 بیشتر توجه شود این است که جریان هایی که در فتنه 88 فریب خوردند این بار باید مراقب باشند،به جای اصلاح طلبی واقعی با همسویی با دشمنان ساختارهای اصلی کشور را شکستند و عمود کشور را نشانه رفتند و امروز هم با شکستن ساختارهای مدنی قصد دارند بهانه های واهی دست دشمن دهند.

مقدم فر افزود: امروز جریان مدعی اصلاحات با توهم مدیریت اعتراضات اجتماعی و نافرمانی های مدنی می خواهند دوباره با دشمنان ملت همراه شوند.

وی توضیح داد: نکاتی که از بیانات اخیر حضرت آقا می توانیم به عنوان توصیه مد نظر داشته باشیم عبارتند از: اینکه نباید از دشمن غافل شویم،میدان را برای دشمنان آماده نکنیم،برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم،مسئولین فریب زبان بازی دشمن را نخورند،دشمن انواع ترفندها را به کار می گیرد ،مسئولین به موضوع تولید داخل توجه کنند تا مشکلات معیشتی مردم رفع شود و به مصرف کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی اهتمام بورزند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز به لطف خداوند کشور در اوج اقتدار است و خداوند عزتی که به این ملت داده است و کرامتی که به آنها عطا کرده است باید شاکر باشیم و قطعا کسانی که در داخل با دشمن همراه و هم سخن می شوند از ریزش های انقلاب هستند،به ظرفیت های کشور توجه کنیم و تحریم ها باعث قوی تر شدن ما خواهند شد و قطعا راه پیروزی استقامت و نگاه به آسمان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار