دکتر عبدالله گنجی در اجتماع بزرگ تجلی بصیرت و میثاق با ولایت در شهرکرد، گفت: امروز بین دولت و نیروهای انقلاب وحدت نگاه وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۰۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر عبدالله گنجی در اجتماع بزرگ مردمی با عنوان تجلی بصیرت و میثاق با ولایت که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: عاشورای 88 حماسه نهم دی را رقم زد.

مدیر مسئول روزنامه جوان، واقعه عاشورا را نقطه عطف تاریخ تشیع دانست و افزود: هر آنچه امروز داریم مرهون عاشوراست.

این فعال رسانه ای کشور، مراحل تکاملی سه گانه انقلاب اسلامی را مربوط به عاشورا در سال های 42، 57 و 88 دانست و روحیه عاشورایی و استقامت را بهترین حربه ما در برابر قدرت های مادی دنیا دانست و گفت: عاشورا اکسیری است که انرژی پایان ناپذیرش را باید قدر بدانیم.

دکتر گنجی، تصریح کرد:  سرّ استقامت تشیّع در طول تاریخ و انقلاب اسلامی، تأسی به عاشورا است.

وی، خاطرنشان کرد: در عرف بین‌الملل، کشوری ابرقدرت است که دارای جمعیت بیشتر، وسعت بیشتر و ثروت بیشتری باشد، اما ما در مقابل آمریکا هیچ کدام از اینها را نداشتیم، ولی ملت ما با استقامت ایستادیم و رمز پیروزی ما مقاومت است.

مدیر مسئول روزنامه جوان، حماسه نهم دیماه را مرهون عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران را نیز عاشورا و اقتدا به امام حسین علیه السلام پیروز کرد.

گنجی، در ادامه راز استقامت مردم و فرار شاه از کشور را عاشورای 57 دانست و با اشاره به 40سال ایستادگی ملت و چالش های همزمان، تأکید کرد: با وجود مقاومت مردم ، دشمنان کاری از پیش نمی‌برند.

این فعال رسانه ای کشور، انواع توطئه های دشمنان در 40 سال گذشته را برشمرد و گفت: در 10 سال اول پیروزی انقلاب اسلامی، تمرکز دشمن بر براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق جنگ سخت و ترور همزمان با تحریم بود.

گنجی افزود: جنگ و تجزیه طلبی و ترور نتوانست هدف دشمن را محقق کند، لذا بعد از پیروزی جمهوری اسلامی در عملیات کربلای 5، آمریکایی ها به فکر تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی از طریق یارگیری از درون و تمرکز بر نخبگان درون حاکمیت کشور افتادند.

وی، گفت: راهبرد دشمن در این یارگیری این بود،که می گفتند باید به دنبال افراد انقلابی بگردیم که در عین ستودن امام خمینی(ره) بشود آنها را به خدمت گرفت.

گنجی، تصریح کرد: این یارگیری به معنای استخدام نخبگان و دادن حقوق به آنها نبود؛ بلکه باید آنها کاری کنند که دشمن بتواند میوه چینی نماید و ثمره آنها را به دست آورد، که در فتنه 88 این اتفاق افتاد.

مدیر مسئول روزنامه جوان، خروج برخی از عوامل فتنه از کشور بعد از سال 88 و حمایت دشمنان ازجمله آمریکایی ها و غربی ها از فتنه گران را یادآور شد و گفت: با وقوع فتنه 88 و حمایت آمریکا از فتنه گران، نامه های اوباما به رهبری تمام شد و به تعبیر مقام معظم رهبری، دست چدنی دشمن بیرون آمد.

وی، با بیان این لطیفه که گفته می شود، مسئولین می خواهند نظام را ساقط کنند، اما مردم نمی گذارند، اظهار کرد: در مرحله سوم فتنه دشمن، که از سال 91 شروع شده، تمرکز دشمن بر خودِ مردم می باشد و می خواهند با فشار بر ملت آنها را بر سر دوراهی انتخاب بین انقلاب یا معیشت قرار دهند.

گنجی، به تمرکز دشمن بر روی فشار روانی و اقتصادی به مردم از دی ماه گذشته با هدف ایجاد نارضایتی در کشور اشاره کرد و گفت: راهبرد فعلی دشمن تمرکز بر واژه مشکلات معیشتی است و در این راه دو عامل؛ فساد حاکمان و هزینه نظام در منطقه را بزرگ نمایی می نمایند و می خواهند از این طریق مردم را در دفاع از انقلاب دلسرد کنند.

وی، گفت: در مسئله فساد حاکمان، منظور آنها وکیل و وزیر و ...، نیست، بلکه تمرکز دشمن بر روی علمای تراز اول شیعه  و حمله به طبقه مذهبی کشور می باشد.

این فعال رسانه ای کشور، از ایجاد قرارگاه مجازی در کشور آلبانی با فعالیت یکهزار و 200نفر از منافقین  انتقال یافته از عراق به آن کشور خبر داد و افزود: منافقانی که از عراق به آلبانی منتقل شدند در حال حاضر برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید می‌کنند.

گنجی تأکید کرد: منافقین با تولید پُست در فضای مجازی با اطلاع از انگاره های ذهنی حزب الله، برای آن برنامه ریزی کرده و تولید و بازنشر پُست هایی در فضای مجازی پیرامون مسئله نی شکر هفت تپه، 2500 گرین کارت مسئولین از آمریکا، اقامت فرزندان مسئولین در کشورهای دیگر و ...، نمونه هایی از فعالیت آنها برشمرد.

وی با توصیه به ضرورت هوشیاری نیروهای انقلابی در برابر عملیات روانی دشمن و تولیدات رسانه ای آنها، مشکلات اقتصادی را مربوط به وابستگی کشور به نفت دانست و ضمن یادآوری هشدارهای 20سال پیش مقام معظم رهبری برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ پاشنه آشیلی بدتر از نفت ندارد.

این فعال رسانه ای کشور، وحدت نگاه بین دولت و نیروهای انقلاب بعد از بدعهدی آمریکایی ها و غربی ها در مسئله برجام را یادآور شد و گفت: برای عبور از گردنه مشکلات، حنجره واحد فکری نخبگان کشور ضروری است.

وی، تصریح کرد: اگر همه یک حرف را بزنند، مردم هم ایستادگی می کنند و الان بین دولت و نیروهای انقلاب وحدت نگاه وجود دارد و همه می گویند که الان دیگر وقت مذاکره نیست و چاره ای جز ایستادگی نداریم.

گنجی گفت: اکنون خلاقیت دولت و هزینه کردن درست بودجه مهم است، باید نیازهای اساسی مردم در اولویت قرار بگیرد تا این بحران طی شود. استحکام کشور از دیماه سال گذشته بیشتر است و با وجود حنجره واحد نخبگان و ایستادگی ملت، بر توطئه های دشمنان پیروز می شویم.

ارسال نظرات