بیانیه بسیج اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به مناسبت حماسه ۹ دی
اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در بیانیه خود به مناسبت حماسه 9 دی اعلام کردند: ادبیات حماسه ۹ دی نه تنها نباید جنبه شعاری داشته باشد بلکه باید مسائل دینی و مذهبی، مفهوم ایثار، شهادت، جوان مردی، آزادگی و رشادت را آشکار کند.
کد خبر: ۹۰۹۴۹۷۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، متن بیانیه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا ( گر چه کافران را ناخوش افتد ) نور خود را کامل خواهد گردانید . (سوره صف آیه ۸)

 

نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است.

حماسه باشکوه ۹ دی نشانه اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان بود و این حماسه تاریخی توانست نسل جدید را با حوادث دفاع مقدس و انقلاب آشنا سازد.

مردم عاشورایی در حماسه ۹ دی سال ۸۸ به دنبال پرچم ولایت فقیه حرکت کردند و نشان دادند که تا پای جان برای محقق شدن اهداف اسلامی می‌ایستند.

با توجه به اهمیت این روز بزرگ و بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید این روز به گونه‌ای تجلیل شود که در تاریخ ایران به برگ زرینی از هوشیاری مردم ایران به ثبت برسد و آن گونه که در شان مردم است باید زمینه تجلیل از آنان فراهم شود.

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود ولی در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی  با بصیرت عمل کرد.

فتنه ۸۸ با بهره‌گیری از حمایت آشکار و علنی استکبار جهانی به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و تکیه بر امکانات رسانه‌ای مدرن و گسترده فضای یأس و ناامیدی را در میان انقلابیون و نهضت‌های مقاومت جهان حاکم کرده و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را دامن زده بود، اما تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی امت حزب الله در روز ۹ دی تمامی نگرانی‌ها را برطرف ساخت و یک بار دیگر اقتدار معنوی نظام اسلامی در سطح بین الملل و امید و نشاط دوستداران انقلابی در سطح جهان را به ارمغان آورد.

بنابراین حماسه ۹ دی باید جایگاه ویژه‌ای در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ودانشجودیان واصحاب هنر و فرهنگ پیدا کند تا از این طریق در حوزه هنر متعالی اسلامی در شاخه‌های شعر و ادب و داستان و سایر شاخه‌های هنری بتوانیم ارتباط حماسه عاشورا را به حماسه ۹ دی پیوند زنیم بنابراین ادبیات حماسه ۹ دی نه تنها نباید جنبه شعاری داشته باشد بلکه در ضمن اینکه به مخاطب آگاهی و معرفت می‌دهد باید مسائل دینی و مذهبی، مفهوم ایثار، شهادت، جوان مردی، آزادگی و رشادت را آشکار کند.

 

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

 

ارسال نظرات