حجت الاسلام حسینیان در گفتگو با بسیج:

ابتدای هر فتنه ای هوای نفس و دوستی دنیاست

حجت الاسلام حسینیان گفت: برای مصون ماندن از فتنه ها یی چون فتنه سال 88 ضروری دارد تا ابتدا حق و باطل را بذاته شناخت.
کد خبر: ۹۰۹۴۹۰۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محسن حسینیان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت حماسه 9دی گفت: هر چه در زمان به جلو حرکت می کنیم، فتنه ها بیشتر، پیچیده تر و پنهان تر می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری  افزود: منظور از فتنه، چه فتنه های فردی است، که توسط شیاطین انس و جن و هوای نفس برای انسان تزیین شده و زیبا و درست جلوه می کنند و فرد  را گرفتار گناه می کنند و چه فتنه هایی که توسط دشمنان خارجی و منافقان داخلی در سطح یک جامعه شکل گرفته و یک ملت و نظام را تحت الشعاع قرار می دهند.

وی، ادامه داد: بر همین اساس است، که  معصومین (علیهم السلام) فرمودند: حفظ ایمان در دوران آخرالزمان مانند نگه داشتن تکه ای آهن گداخته در دست است.

حسینیان گفت: انسان به منظور مصون ماندن از فتنه ها ضروری دارد، ابتدا حق و باطل را بذاته بشناسد، تا در مواقع اضطرار دچار تحیر و سرگردانی نشده و بتواند اهل حق و اهل باطل را به خوبی شناسایی کند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: حضرت علی (علیه السلام) این توصیه روش شناسانه را در جنگ جمل خطاب به یکی از یاران خود که در تشخیص جبهه حق و باطل متحیر مانده بود، فرمودند که:« تو روش خطایی برگزیده ای، حق و باطل را از روی شخصیت افراد نمی توان سنجید. باید ابتدا حق را بشناسی و سپس از روی حق اهل آنرا بشناسی و همینطور ابتدا باید باطل را بشناسی تا بتوانی از روی آن اهل باطل را بشناسی...»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت عشایری استان، خاطرنشان کرد: سرآغاز همه فتنه ها با توجه به کلام امام صادق(علیه السلام) که فرمود:« بدان ابتدای هر فتنه ای حب و دوستی دنیاست»، پیروی از هوای نفس است.

وی افزود:  زبیر از صحابه پیامبر و از یاران خاص حضرت علی (علیه السلام) می باشد، که دارای مدال های افتخار متعددی بود و جزء اولین کسانی است، که با حضرت بیعت کردند؛ اما جزء اولین کسانی شد که بیعت با علی (علیه السلام) را انکار و اولین جنگ را بر حضرت تحمیل کردند. این اتفاق تلخ، فقط و فقط به خاطر پیروی از هوای نفس، ریاست طلبی و ثروت اندوزی اتفاق افتاد.

حسینیان بیان کرد: ضعف بنیه ایمانی و اعتقادی نیز از دیگر عوامل بروز فتنه است. ضروری است انسان تلاش کند اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی خود را از روی تفکر و تعقل و با علم کامل به ارزشی بودن آنها بپذیرد.

وی افزود: قرآن کریم در آیات متعدد انسان را به ضرورت تفکر و تدبر آگاهی داده و در روایات و احادیث متعدد نیز اهمیت این موضوع اشاره شده تا بدینوسیله انسان به آسانی گرفتار جوسازی ها و شبهات نگردد. تفرقه و اختلاف در جوامع و نیز اختلال در روابط مردم و حاکمیت نیز از عوامل بسیار مهم اجتماعی ایجاد فتنه است، که امروز دشمن به منظور تحقق این موضوعات بدون وقفه تلاش می کند.

حسینیان خاطر نشان کرد: هر چند فتنه تلخی ها و سختی های خاص خود را دارد، اما برکاتی هم پس از گذر از فتنه نصیب جامعه اسلامی می شود، از جمله؛  نقش بسیار مهم و تأثیر گذار رهبری و ارزش های دینی به اثبات رسید.

وی گفت: رشد سیاسی ملت و اولویت داشتن منافع ملی به دشمنان بعد از این فتنه ثابت گردید و فتنه گران و منافقان مشخص  شدند و از همه مهمتر یک بار دیگر دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی سیلی خورده و تحقیر گردیدند .

حسینیان در پایان اظهار کرد: اما دشمن آرام نگرفته و فتنه ها قطعا ادامه خواهد داشت و جامعه اسلامی باید با تبعیت محض از ولی فقیه و تلاش مضاعف در جهت تقویت بنیه ایمانی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی مردم، خود را در مقابل فتنه ها مصون کند.

ارسال نظرات