خبرهای داغ:

یادی از شیخ بصیری که مخالف فتنه‌گران بود

کد خبر: ۹۰۹۴۸۶۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

حماسه هشتم دی در بجنورد؛ یادی از شیخ بصیری که همواره مخالف فتنه‌گران بود

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم  ٬ در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی ایران٬ همواره جایگاه عظیم روحانیت مبارز و همیشه درصحنه٬ جایگاهیی یکتا و به یادماندنی است. نقش حضرت آیت الله حبی الله مهمان نواز که از روزهای سخت مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در کنار مردم استان بوده و به حکم امام راحل امامت جمعه بجنورد را تا سال 1391 بر عهده داشت٬ در منطقه خراسان شمالی نمونه و مستوره است.

 

در اتفاقات غم‌انگیز سال 88 و به خصوص حرمت شکنی عاشورای آن سال٬ نقش بی بدیل آیت‌الله مهمان‌نواز در بصیرت‌افزایی مردم این استان و روشنگری اتفاقات و دست‌های پشت پرده٬ بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

مردم شهر بجنورد در عصر عاشورای سال 88 در مقابل منزل آیت الله مهمان‌نواز تجمع کرده و ایشان در اقدامی انقلابی٬ برای نخستین بار اعدام سران فتنه را در جمع مردم عزادار بجنورد از دستگاه قضایی خواستار شد. پس از این ماجرا و به دعوت امام جمعه فقید بجنورد٬ مردم این شهر روز هشتم دی ماه با حضور حماسی خود در خیابان‌های بجنورد٬ اقدام شنیع فته‌گران در عاشورای سال 88 را محکوم کردند.

 

هشتم دی ماه سال 1388 یک روز قبل از حماسه نهم دی در ایران اسلامی، مردم انقلابی بجنورد به تاسی از عالم مجاهد حضرت آیت الله مهمان نواز در محکومیت اقدامات ساختارشکن وغیر اسلامی فتنه گران به خیابانها ریخته و ندای هیهات من الذله سر دادند.

 

تظاهرات عظیم ملت ایران برای محکومیت حرمت‌شکنی در عاشورای حسینی در حالی روز 9 دی 88 بود که 17 استان این مراسم را یک روز زودتر برگزار کردند.

 

مردم استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مرکزی، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران با حضور حماسی خود از اهانت‌کنندگان به باورهای اسلامی ابراز انزجار کردند.

 

راهپیمایان بجنوردی با سردادن شعارهای مرگ برمنافق، مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست، خشم و انزجار خود را از هتاکان به حریم اباعبدالله الحسین‌(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولایت فقیه حمایت کردند.

 

مردم شهیدپرور و ولایتمدار سایر شهرهای خراسان شمالی نیز یک روز زودتر از شهرهای ایران اسلامی در تاریخ هشتم دی ماه سال 88 برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی به میدان آمده و عمق اعتقاد خود به باورهای اسلامی و ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.

 

سخنرانی حماسی آیت‌الله مهمان‌نواز در آن روز تاریخی هیچ‌گاه از اذهان فراموش نخواهد شد. چهارراه امیریه بجنورد در میان خیل عظیم راهپیمایان بر روی یک خودروی نیسان رفته و با نطقی کوبنده فتنه گران را منافق خوانده و بر آنان آرزوی مرگ کردند. هشتم دی ماه سال 88 هیچ‌گاه از حافظه تاریخ مردم مسلمان این منطقه پاک نخواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار