تبدیل معضلات روستایی به فرصت ها در دستور کار متولیان روستایی

خبرگزاری بسیج: دومین نشست توسعه پایدار روستایی بخش مرکزی با حضور معصومه پرندوار مدیرکل روستایی و شوراهای استان تهران، خانجانی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه ری، فکوریان بخشدار بخش مرکزی و دهیاران و روسای شوراهای این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۷۸۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

معصومه پرندوار با اشاره به نگاه ویژه دولت به روستاهای کشور و استان تهران گفت: در اسناد و برنامه های مطالعاتی گذشته هیچ اثر و نشانی از توسعه روستایی نبود اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید برنامه ششم توسعه کشور روستا محور بوده است که این موضوع تحول چشمگیری در احیا و رونق روستا ایجاد کرده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران؛ روستاها را مادر شهرها معرفی کرد و گفت: مهمترین وظایف و جایگاه حقوقی دهیاران، کارکرد اجتماعی و سیاسی است نه عمرانی و دهیاران و شوراها باید با استفاده از این جایگاه با دریافت آموزه های قانونی قوانین دهیاری ها و شوراها و ارائه مشورت و آموزش به اهالی روستاها در مسیر قانون تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند چرا که ما براین باور هستیم که اگر مشکلات خرد روستاها حل نشود، دامنه این مشکلات در قالب معضلات کلان دامنگیر شهرها می شود.

وی اظهار داشت: ما از هیچیک از مشکلات روستاها حتی دورترین و کم برخوردارترین روستاهای استان تهران غافل نیستیم اما رفع این مشکلات فقط در سایه قانون باید انجام شود.

پرند وار در ادامه تاکید کرد: دهیاران و شوراها باید بر اساس وظایف ذاتی خود عمل کنند  تابر اساس افق چشم انداز سند ششم توسعه بتوانیم فاصله جاذبه های شهری و دافعه های روستایی را برای پویاسازی بافت و ماندگاری جمعیت در روستاها کاهش دهیم.

 مجتبی خانجانی؛ معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ویژه ری در ادامه این نشست به اهمیت و ضرورت منشور گفتمان سیاسی در روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر تقویت جایگاه های اجتماعی دهیاران و شوراها راهکارهای متعددی در خصوص ایجاد تشکل های مردم نهاد و تشکل زنان روستایی و سمت های اجتماعی به کار بسته ایم که مجموع این اقدامات تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اجتماعی روستاهای شهرستان خواهد داشت.

فاطمه فکوریان با توجه به موضوعات و اولویت اول اداره کل روستایی استانداری تهران توسعه سرانه های اجتماعی و فرهنگی روستاها را یکی از افق های چشم انداز توسعه پایدار بخش مرکزی عنوان کرد.

در ادامه این نشست دهیاران و روسای شوراهای بخش مرکزی سوالات و مطالبات روستایی خود را در قالب جلسه پرسش و پاسخ مطرح کردند.

 

ارسال نظرات