مدیرعامل قند بیستون کرمانشاه در نامه‌ای به رئیس جمهور خواسته است، شورای اقتصاد جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه‌ها، تصميم عاجل در مورد خرید تضمینی چغندر و افزایش قیمت قند و شکر تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۸۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج ،‌ محسن علی حسینی مدیرعامل قند بیستون کرمانشاه در نامه‌ای به رئیس جمهور خواسته است، شورای اقتصاد جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه ها، تصمیم عاجل در مورد خرید تضمینی چغندر و افزایش قیمت قند و شکر تصمیم بگیرد.

دراین نامه آمده است: با توجه به فرا رسیدن تصمیم گیری کشاورزان برای انتخاب محصول و حفظ توازن بازار دستور فرمایید، این تصمصم هر چه سریعتر اتخاذ شود.

در نامه یاد شده خطاب به روحانی رئیس جمهور آمده است، در راستای منویات رهبری معظم انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ، همان گونه که مستحضرید افزایش شدید نرخ ارز و به صرف بودن صادرات محصولات کشاورزی از یک سو و همچنین افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید از سوی دیگر موجب شده است تا کشاورزان برای کشت محصولاتی که قابلیت صادرات را دارند رو آورده که از جمله آن می توان به کشت سیب زمینی ، گوجه فرنگی اشاره نمود.

بدیهی است کشت محصولاتی نظیر چغندر قند که در تولید قند و شکر که از کالاهای اصلی کشور محسوب می شود، با بی مهری مواجه شده و کشاورزان به جای کشت چغندر قند تمایل به کشت محصولاتی که فرآوری شده آن ها نظیر رب گوجه فرنگی که قابلیت صادرات را دارند، متمایل شده‌اند که این امر خطر بر هم خوردن سبد محصول کشاورزی سال آتی را در پی داشته و سبب کاهش شدید محصولی نظیر چغندر قند به عنوان مواد اولیه در کارخانه های قند و شکر خواهد شدکه جدا از افزایش هزینه‌های سربار تولید باعث تعطیلی این چنین کارخانه ها و بیکاری کارگران ، بر هم خوردن عرضه و تقاضا و متعاقب آن افزایش بی رویه قیمت قند و شکر را به همراه خواهد داشت.

با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است با توجه به فرا رسیدن تصمیم گیری کشاورزان برای انتخاب محصول و حفظ توازن بازار دستور فرمایید شورای اقتصاد در دولت محترم با بهره مندی از منطق اقتصادی جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه ها، تصمیم عاجل در مورد خرید تضمینی چغندر و محصولات تولیدی و همچنین افزایش قیمت قند و شکر اتخاذ نمایند.

ارسال نظرات