مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از گردآوری خاطرات و آثار شهدای روحانی به عنوان یک منبع معتبر و معیار زندگی انسانی و اسلامی برای استفاده نسل های آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۶۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری، اذعان کرد: تا کنون مصاحبه ها، نامه ها، وصایا، آثار و یادگاری های بسیاری از خانواده شهدا گرفته شده اما هیچ انعکاسی نداشته است و این موضوع موجب سلب اعتماد خانواده های معظم شهدا نسبت به فعالان این عرصه شده است.

نظری با انتقاد از سازمان صدا و سیما، تاکید کرد: باید مستنداتی از سیره و روش زندگی شهدا گردآوری و تولید شود اما این سازمان تاکنون تولیدات قابل توجهی در زمینه رویداد های جنگ تولید نکرده است؛ در یک مقطع هم سینمای دفاع مقدس راه اندازی شد اما برخی آقایان خیانت های بزرگی نسبت به فرهنگ دفاع مقدس روا داشتند و گفتند تولید سینمای جنگ ترویج خشونت است و مانع تولید محتواهایی در این راستا شدند و این مباحث کنار گذاشته شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته اسناد و مدارک بسیاری در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت جمع آوری شد و تصمیم گرفتیم در ادامه این حرکت ارزشمند، امسال هم خاطرات شهدای روحانی را گردآوری کنیم و پس از تدوین و تبدیل به کتاب هایی به عنوان منابع ارزشمند سیره شهدای روحانی در اختیار سازمان اسناد انقلاب اسلامی، کنگره شهدا، و سایر سازمان های مرتبط قرار دهیم و وعاظ و روحانیون هم در منابر و جلسات مختلف به عنوان یک منبع معتبر و غنی از مطالب این کتاب استفاده کنند.

نظری با اشاره به اینکه انسان اگر در هر کاری با شناخت وارد شود و اهداف و لوازم آن را در پیاده کردن و تهیه آن موضوع بشناسد به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد، افزود: مهم ترین رسالت ما این است که فرهنگ جبهه را در اذهان مردم زنده نگه داریم به خاطر اینکه این فرهنگ نشات گرفته از معیارهای انسانی و ارزشی است که این فرهنگ اگر در جامعه اسلامی احیا شود مسلمانان را به عزت و کرامت خواهد رساند.

اگر امروز در کشور ما امنیت پایدار حاکم است و دشمنان جرات گستاخی در برابر نظام جمهوری اسلامی را ندارند، به خاطر همین روحیه جهادی و فرهنگ شهادت طلبی است جنگ هشت ساله درس بزرگی به دشمنان ما داد و مردم اکثر کشور ها با تکیه بر ایمان و الگو قرار دادن ایران، وارد جنگ با ابر قدرت ها شدند.

نظری با بیان اینکه ایمان، باور و اعتقادات دینی بسیاری از کاستی ها را جبران خواهد کرد، اظهار داشت: ارتش عراق مجهز به نیروهای آموزش دیده و اطلاعات کافی در خصوص رزم بود، در مقابل بخشی از نیروهای ما از هم گسیخته بود، سپاه تازه تشکیل شده و نیروهای بسیج مردمی هم با آموزش های یک ماهه وارد میدان جنگ می شدند در حالی که دشمن از همه لحاظ برتر بود. ارتش عراق چون وابسته به اتحاد جماهیر شوروی بود سیاست جنگی اش تقویت نیروی زمینی بود و برخلاف روسیه، سیاست آمریکا تقویت نیروی هوایی است و چون ارتش ما قبل از انقلاب وابسته به آمریکا بود از لحاظ هوایی توانمند بودیم اما نیروهای ما آموزش های لازم را ندیده بودند و برای راه اندازی سیستم های پیشرفته هوایی آن زمان آمادگی لازم را نداشتند که با ایمان واعتقاد این کاستی ها را جبران می کردند و توانستند این سیستم ها را راه اندازی کنند.   قرآن هم در این راستا می فرماید 20 نفر از نیروهای اسلام با تکیه بر ایمان و روحیه جهادی می تواند بر 200 نفر از لشکر کفر ایستادگی کند.

ایمان و روحیه جهادی مهم ترین عامل موفقیت ما بود اگر این فرهنگ را به نسل امروز و آینده منتقل کنیم اینده از آن ماست. بیداری اسلامی در دیگر کشور ها به تبعیت از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و می بینیم که کشور یمن با تکیه بر فرهنگ دینی و اسلامی و الهام از انقلاب و جنگ هشت ساله ایران در برابربیداد و ظلم به خاسته است.

نظری خاطر نشان کرد: هنگامی که امام قطعنامه را پذیرفتند، بسیاری از رزمندگان صورت خود را بر روی خاک نهادند و گریه کردند اما امام فرمودند انقلاب برای ما نعمت بود و ما فرهنگ انقلاب را در جنگ تحمیلی به دنیا صادر کردیم در فرهنگ ایثار نکته های بسیار ارزشمند انسانی و اسلامی وجود دارد و باید این ارزش ها را احیا کنیم و در اختیار نسل امروز و نسل های بعدی قرار دهیم . معارف جنگ دریای عمیقی است که باید به آن ورود کنیم باید خودمان را از لحاظ روحی مانند شهدا کنیم تا این روحیه جهادی را درک کنیم.

ارسال نظرات