خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:
معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در شیراز، از ادغام حرمین مطهر در کربلای معلا و توسعه حرمین شریفین در عراق و سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۴۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حمید افضلی، معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات كشور امروز، در جمع خبرنگاران در شیراز با اعلام ادغام حرمین مطهر در کربلا و ساخت صحن های جدید در حرم امام حسین و حضرت ابالفضل(ع) گفت: در این طرح توسعه دو حرم امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) یكی خواهند شد و در قالب یك حرم دیده می‌شوند كه قطعاً این طرح توسعه شامل حرم حضرت اباالفضل(ع) هم خواهد شد.

وی بیان كرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با عمر كوتاهی كه دارد قریب ۱۴ سال، اقدامات بسیار بزرگی انجام داده است؛ اقداماتی كه هر كدامشان برای یك نهاد با یك عمر بیلان خوبی می‌تواند باشد.

افضلی نمونه این اقدامات را احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم مطهر علوی ذكر كرد و افزود: این كار یك خروجی واقعاً بی‌نظیر هم از نظر اجرا و هم كیفیت است كه نماد ارادت ملت ایران به مولای متقیان حضرت علی(ع) است و امروز این كار رو به اتمام است.

وی همچنین از افزایش 20درصدی ظرفیت حرم علوی خبر داد و گفت: احداث صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه مسقف مذهبی جهان و بزرگترین پروژه جهان اسلام در حال اجراست و این روند ادامه دارد.

افضلی در عین حال این نكته را یادآور شد كه صحن حضرت زینب(س) قسمتی از طرح توسعه است و همه آن نیست و قطعاً صحن‌های جدیدتری هم در حرم حسینی احداث خواهیم كرد.

معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات كشور همچنین گفت: در كاظمین عملیات طرح توسعه امامین جوادین در قالب احداث صحن‌های امام رضا(ع) و حضرت صاحب‌الزمان(عج) دنبال می‌كنیم و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است و در سامرا هم طرح توسعه حرم امامین عسكریین(ع) با شروع خرید املاك اطراف حرم آغاز كرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشكلات اقتصادی بر روند كمك‌های مردمی تأثیری نداشته است تصریح کرد: وقتی كمك‌های مردمی را طی سال‌های گذشته پالایش كرده و تقسیم بر سرانه جمعیت استان‌ها می‌كنیم، مشاهده خواهیم كرد كه بالاترین سرانه كمك‌های مردمی مربوط به استان خراسان جنوبی یكی از محروم‌ترین استان‌های كشور است و یا در میان شهرستان‌ها نیز بالاترین كمك‌های جمع‌آوری شده از شهرستان هشت‌بندی از استان هرمزگان است كه جزو محروم‌ترین شهرهای كشور است.

معاون امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات كشور در ادامه همچنین به بازسازی حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه اشاره كرد و گفت: ما كار بازسازی حرم حضرت زینب(س) را امروز آغاز نكرده‌ایم بلكه در اوج درگیری‌ها كار خود را آغاز كردیم.

وی ادامه داد: هنوز جنگ در سوریه تمام نشده بود كه ما آن قسمتی از حرم حضرت زینب(س) كه آسیب دیده بود را مرمت كردیم و امروز هم طرح توسعه این حرم مطهر را بر اساس نیاز و شرایط زمان دنبال می‌كنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها